آموزش آنلاین

نحوه آموزش کلاسهای آنلاین از خانه

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی در بخش آموزش، امروز جهان آماده است تا زمان سخت همه گیری را کنترل کند. اگر مواردی از قبیل تدریس و برگزاری کلاسهای آنلاین وجود نداشت، بخش آموزش متوقف می شد و هم دانش آموزان و هم معلمان را تحت تأثیر قرار می داد. گرچه، مفهوم کلاس آنلاین چیز جدیدی نیست اما تغییر کاملاً روی رسانه آنلاین قطعاً جدید است. همچنین، دسترسی آسان تر و انعطاف پذیری عمومی را برای دانش آموزان و معلمان نیز فراهم می کند. با این حال، معلمان برای راه اندازی صحیح کلاس ها به نکاتی برای آموزش کلاسهای آنلاین از خانه نیاز دارند. در این مقاله در مورد روش تدریس آنلاین توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

روش تدریس آنلاین

1- کلاسها را خوب و از قبل برنامه ریزی کنید

برای راه اندازی یک بستر کلاس آنلاین یا آموزش آنلاین، برنامه ریزی بسیار مهم است. معلمان در مقابل دانش آموزان نیستند، بنابراین باید از قبل برنامه هر جلسه یا کل ترم را به آنها اطلاع دهند. دانش آموزان ممکن است قبل از در کلاس خود حضور نداشته باشند اما اطلاع قبلی باعث می شود آنها در کلاس شرکت کنند.

همچنین ، مهم است که معلمان برای دانشجویان برنامه ای تهیه کنند تا “جلسه” را بدون وقفه انجام دهند.

معلمان باید از قبل برنامه ریزی کنند تا سرعت تدریس به برنامه درسی اضافه شود، که باید در یک بازه زمانی مشخص پوشش داده شود.

این روش ساختاری شامل تعیین دستور جلسه برای جلسات است، اطمینان حاصل شود که دانش آموزان باید برای درسی که می خواهند تدریس کنند، از قبل برنامه ریزی کنند. پیش نویس جداگانه ای را برای تکلیف یا آزمون آماده نگه دارند تا جلسه در کلاس بدون هیچ گونه تأخیر و مانعی ادامه یابد. از خدمات طراحی سایت قسطی ما بهره مند شوید

2- تشویق به یادگیری خود آموزی برای شاگردان

مهم است که معلمان دانش آموزان را در بحث های کلاسی مشارکت داده و به آنها کمک کنند تا در خانه خودآموز شوند. یادگیری خودآموز این اطمینان را می دهد که دانش آموزان در رویکرد خود برای یادگیری فعال باشند، این امر در هر دو محیط کلاس آنلاین و آنلاین ضروری است. خودآموزی دانش آموزان را به مثبت اندیشی سوق می دهد و دانش آموزان را قادر می سازد تا مهارت های یادگیری مادام العمر را پرورش دهند.

بعضی از دانش آموزان به انگیزه شخصی احتیاج دارند و این وظیفه معلمان است که این کار را مخصوصاً در کلاسهای آنلاین برای دانش آموزان خود انجام دهند. برخی از دانش آموزان ممکن است کلاسهای آنلاین را جدی نگیرند، بنابراین معلمان باید آنها را برای شرکت فعال در کلاسها تشویق و تشویق کنند.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن

3- مدیریت و یادگیری امکانات پلتفرم های آموزش آنلاین

یادگیری آنلاین به معلمان نیاز دارد تا جنبه های مختلف اکوسیستم فناوری مانند یادگیری همزمان ، استفاده از اینترنت، اتصال دستگاه ها و مجموعه مهارت های لازم را درک کنند که می تواند به آنها در تسریع در انجام وظایف کمک کند.

معلمان همچنین باید با ابزارهای انجام آزمونهای آنلاین و ارزیابی تکالیف تعامل داشته باشند. همچنین برای معلمان مهم است که بدانند چگونه می توان فناوری را برای رشته های مختلف ادغام کرد، وقتی صحبت از موضوعات جداگانه مانند ریاضیات ، هنر ، ورزش و علوم می شود.

برای آموزش آنلاین، شرایط فنی خاصی وجود دارد. یک معلم باید سخت افزار و نرم افزار خوبی با اتصال به اینترنت قوی داشته باشد تا کلاسها را بدون دردسر و بدون دردسر برگزار کند.

خرید سرویس ادوب کانکت

4- اهمیت ارزیابی بالینی را درک کنید

در همه گیری ویروس کرونا، سرمایه گذاری مسئولانه برای شناسایی شکاف یادگیری دانش آموزان از طریق ارزیابی تشخیصی و مداخله در برنامه های درمانی برای معلمان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

مطالعه دانش آموزان برای اطمینان از تأثیرگذاری یادگیری آنلاین به اندازه آموزش در کلاس مهم است. ارزیابی بالینی، نیاز به آموزش مجدد مفاهیم را که هنگام بازگشایی مدرسه به صورت آنلاین آموزش داده می شود، کاهش می دهد. مشاغل تدریس آنلاین به موارد خاصی نیاز دارند و ارزیابی بالینی یکی از این موارد است.

5- یادگیری مشارکتی را دانش آموزان ارتقا دهید

در یک محیط کلاس سنتی، دانش آموزان می توانند با همکلاسی های خود تعامل داشته باشند و می توانند در بحث های کلاس و فعالیت های گروهی شرکت کنند. هنگامی که کلاسهای آنلاین را از خانه می گذرانید، این تنظیمات در بعضی از پلتفرم های کلاسهای آنلاین مانند ادوب کانکت و کارینومیت وجود دارد.

دانلود نرم افزار ادوب کانکت

بنابراین، معلمان باید دانش آموزان را برای یادگیری مشارکتی در یک فضای مجازی یادگیری تشویق کنند. معلمان می توانند روش های مختلفی را برای ارتقا یادگیری مشارکتی انتخاب کنند زیرا آنها می توانند برخی از تکالیف را به دانش آموزان اختصاص دهند یا کارهایی را انجام دهند که با هم یا در یک گروه انجام می شوند و با یکدیگر تعامل دارند.

6- تنظیم یک محیط در خانه برای کار و تدریس آنلاین

وقتی معلمی از راه دور کار می کند، به یک محیط مناسب، انضباط شخصی و انگیزه فعال نیاز است. محل کار در خانه کار آسانی نیست و به موارد خاصی نیاز دارد.

برای اجرای صحیح کلاسهای آنلاین، اولین و مهمترین نکته ایجاد محیطی برای فضای کاری است. این فضا باید فقط به کار اختصاص یابد و فقط رفتار کاری مولد را ارتقا دهد. تنظیمات کاری نباید باعث حواس پرتی مانند تلویزیون یا منابع سرگرمی دیگر شود. این یکی از موارد مهمی است که باید در زمان تدریس کلاسهای آنلاین از خانه درک کنید.

7- بحث ها را نوآوری و از امکانات پلتفرم های آنلاین استفاده کنید

کلاسهای آنلاین با کلاسهای سنتی کلاس متفاوت است. برخلاف کلاسهای سنتی ، دانش آموزان به آن عادت ندارند ، بنابراین معلمان باید بدانند که چگونه کلاسهای آنلاین را به طور جذاب از خانه تدریس کنند. دانش آموزان ممکن است در جلسات آنلاین احساس عدم فعالیت کنند. این وظیفه معلمان است که مباحث تشویقی را برای دانش آموزان برای فعال نگه داشتن یا شروع آنها آغاز می کنند. این باعث می شود که احساس کنند در کلاس هستند. آنها را تشویق کنید تا در جلسات مطالعه ، بحث ، نظارت بر پیشرفت و ارسال سخنرانی شرکت کنند.

با اتخاذ چنین روشهایی ، دانش آموزان تشویق می شوند که کلاسهای آنلاین را از خانه جدی بگیرند. معلم ها می توانند برای جذابیت بیشتر از فیلم ها و صوت های مختلف استفاده کنند و همچنین از قابلیتهای به اشتراک صدا و تصویر خود و شاگردان در بیگ بلو باتن برای تعامل بیشتر استفاده نمایند.

نصب نرم افزار بیگ بلو باتن

8- به طور منظم ارتباط برقرار کنید

حضور آنلاین باید منظم و بدون هیچ شکافی باشد تا ثبات را حفظ کند. همچنین، با برقراری ارتباط مناسب، کلاسهای آنلاین با دانش آموزان می توانند مدت زمان بیشتری تحت تأثیر قرار بگیرند. بنابراین سعی کنید با معرفی خود به دانشجویان، ارتباط صحیحی با دانش آموزان برقرار کنید و از آنها بخواهید که معرفی خود را ارائه دهند. مجموعه راحتی می تواند هم برای شما و هم دانشجویان خوب باشد. به سادگی سعی کنید موانعی را که کلاسهای آنلاین با آن روبرو هستند از بین ببرید.

همچنین ، برای دانش آموزان باز باشید تا بتوانند با شما تماس بگیرند و تردیدهای خود را برطرف کنند با دانشجویان دوستانه رفتار کنید تا آنها احساس اطمینان کنند. خیلی سختگیر نباشید زیرا تنظیم کلاس آنلاین از قبل سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *