دیجیتال مارکتینگ

چرا باید وردپرس را بروز نگهداریم

علت به روز رسانی کردن سایتهای وردپرسی

امنیت(security)

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از محبوبیت بالایی برخورد داره و افراد زیادی سایت های خودشون رو با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کردند.همین موضوع باعث شده تا هکر ها علاقه شدیدی به حمله به سایت های وردپرسی داشته باشند.در مقابل وردپرس هم با بروز رسانی هایی که میکنه باعث رفع باگ های امنیتی خودش میشه و کار رو روز به روز برای هکر ها داره سخت تر میکنه. برای طراحی سایت اقساطی وردپرس با ما تماس بگیرید.

دلیل عمده هک و ویروسی شدن وبسایت های وردپرسی وجود باگ های امنیتی هست که مدیران سایت ها با بروز کردن افزونه ها و پوسته سایت و همچنین هسته خود وردپرس این باگ های امنیتی رو برطرف کنن.از طرفی وجود پلاگین های امنیتی در وردپرس باعث جلوگیری از حمله هکرها و اختلال در امنیت سایت مشود،که میتوانید از آنها استفاده کنید.

سفارش سئو و طراحی سایت

قابلیت و امکانات جدید و افزایش بازدهی سایت

علاوه بر موارد امنیتی که بسیار هم مهم هستند،در برخی از آپدیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکسری قابلیت و امکانات جدیدی رو به سیستم خودش اضافه میکنه مثل قابلیت ویرایش کردن تصاویر و… علاوه بر این در هر آپدیت سعی میکند که بازدهی و سرعت وبسایت را افزایش دهد.که یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش رتبه سئو، سرعت لود شدن وبسایت ها هست.
نکته مهم دیگه اینه که به منظور کار کردن صحیح برخی پلاگین ها نیازه نرم افزار وردپرس به روز باشه، با به روز بودن وردپرس میتونیم از پلاگین های مطمئن و جدید و به روز استفاده کنیم.

با سایر خدمات ما آشنا شوید: عکاسی از محصول

چه چیزهایی باید به روز رسانی شوند؟

منظور از آپدیت کردن وردپرس تنها آپدیت کردن خود نرم افزار نیست بلکه باید پلاگین ها و قالب های نصب شده در وردپرس هم به روز رسانی بشه.
پلاگین ها و قالب های استفاده شده هم ممکنه دارای حفره های امنیتی و راه نفوذی برای هکرها باشن،به همین دلیل بروز رسانی کردن از اهمیت بالایی برخورداره، این رو هم بگم که اکثر هک ها و ویروسی شدن های سایت ها بخاطر استفاده بیش از حد از پلاگین هایی با امنیت پایین هست و از جای معتبری تهیه نمیکنن.

برای سفارش سئو و بهینه سازی سایتتان کلیک کنید!

 

چگونه می‌توان به‌روزرسانی‌های سایت وردپرسی را انجام داد؟

برای به‌روزرسانی یک سایت وردپرسی به صورت دستی، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:
1. پشتیبان‌گیری از سایت: قبل از هرگونه به‌روزرسانی، باید از سایت خود پشتیبانی گرفته شود تا در صورت بروز مشکل در به‌روزرسانی، اطلاعات سایت از بین نرود.
2. بررسی به‌روزرسانی‌های موجود: در بخش مدیریت سایت وردپرس، بخش به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا نسخه جدیدی از وردپرس یا افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید منتشر شده است.
3. آماده‌سازی سایت برای به‌روزرسانی: پیش از شروع به‌روزرسانی، بهتر است که سایت خود را به حالت تعلیق درآورید. برای این کار می‌توانید از افزونه‌هایی مانند WP Maintenance Mode استفاده کنید.
4. به‌روزرسانی وردپرس: بعد از آماده‌سازی سایت، از بخش به‌روزرسانی‌ها، نسخه جدید وردپرس را دانلود و نصب کنید.
5. به‌روزرسانی افزونه‌ها و قالب: پس از به‌روزرسانی وردپرس، بهتر است که افزونه‌ها و قالب را نیز به روزرسانی کنید.
6. بررسی سایت: پس از به‌روزرسانی، سایت خود را بررسی کنید تا از صحت و سلامتی آن اطمینان حاصل کنید.
7. بازگرداندن سایت به حالت عادی: پس از اطمینان از صحت سایت، آن را به حالت عادی بازگردانید.

اما چرا برخی افراد در به روز رسانی وردپرس کوتاهی میکنند؟

گاها پیش میاد که در هنگام آپدیت کردن وردپرس بدلیل سازگار نبودن نسخه جدید با پلاگین و قالب های استفاده شده در سایت مشکل به وجود آید و در نتیجه نرم افزار به صورت صحیح کار نکنه، که این خودش میتونه دلیلی برعدم آپدیت کردن وردپرس توسط کاربران باشه.
اما برای اینکه بروز رسانی وردپرس رو با خیال راحت انجام بدین،باید قبلش از تمام سایت خود بک آپ تهیه کنید تا اگه خدایی نکرده مشکلی پیش اومد و نسخه جدید وردپرس با پلاگین های نصب روی سایت تداخلی داشتن بشه سایت رو به حالت قبلی برگردوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *