آموزش آنلاین

مزایا و معایب جلسات آنلاین

مقدمه

جلسات آنلاین را می توان بدون توجه به مرزهای ملی و بین المللی ، بصورت جلسات مجازی  بر اساس یک هدف خاص درنظر گرفت. حضور مجازی مفهوم فضا-زمان را کنار می گذارد زیرا هر کسی می تواند از جلسات آنلاین در هر مکان و هر زمان استفاده کند. می توان دریافت که کنفرانس وب اصطلاحی محبوب در تجارت ، آموزش و سایر بخشها است. در این مقاله ، مزایا و معایب اصلی وبینار آنلاین را برجسته می کنیم.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

جلسه آنلاین یا جلسه مجازی چیست؟

جلسه آنلاین یا جلسه مجازی چیست؟ جلسه ای است که با استفاده از مرورگر اینترنت و پلتفرم آموزش آنلاین یا برنامه های کامپیوتری برگزار می شوند و محبوبیت آن ها در بین سازمان های بزرگ و کوچک روز به روز بیشتر می شود، زیرا آن ها به دنبال اتصال تیم هایی که از لحاظ جغرافیایی پراکنده و از هم دور هستند، افزایش بهره وری و کاهش هزینه هستند. 

درک عمیق تر جلسات آنلاین می تواند به شما و تیمتان در برگزاری جلسات مجازی موفق تر کمک کند و همکاری را بهبود بخشد.برگزاری کلاس آنلاین، از طریق برنامه مرورگر وب یا نرم افزاری که روی کامپیوتر یا موبایل دانلود شده است، انجام می شوند.

با استفاده از کامپیوتر یا موبایل مجهز به میکروفون، نرم افزار جلسه آنلاین، اتصال اینترنتی، شخصی که همان موارد مشابه را دارد و یک دستور جلسه، کاربران می توانند از طریق جلسات مجازی، که به عنوان وب کنفرانس یا کنفرانس ویدئویی نیز شناخته می شوند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وب کنفرانس کاربران را قادر می سازد تا در طول جلسه صفحه های نمایش، وایت بورد دیجیتال و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند. کنفرانس ویدئویی با افزودن امکان ارتباط چهره به چهره به جلسات مجازی و پیشرفت بیشتر در ایجاد یک تیم کمک کند.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن برای برگزاری جلسات آنلاین

البته این نکته در خصوص بررسی های روزانه، جلسات برنامه ریزی و نشست های توضیحی روزانه و جلسات آنلاین می توانند محوری مفید از ملاقات های دوستانه شنیداری یا حضوری باشند.انتخاب راه حل مناسب جلسات آنلاین برای سازمان ها اولین قدم در برگزاری جلسات موفق تر است. با وجود فناوری مناسب، میتوان همکاری تیمی را بهبود بخشیده و پروژه ها را هر چه بهتر به جلو پیش برد.

در همین راستا، تیم خبره کارینوتک با بهره گرفتن از نرم افزار های آموزش آنلاین ادوبی کانکت (Adobe Connect) و نرم افزار بیگ بلو باتن(BigBlueButton) و نیز بومی سازی آنها براساس نیاز های مشترکین خود توانسته از طریق این پلتفرم آموزش آنلاین خدمات متناسبی به مشترکین خود ارائه دهد و رضایت خاطر ایشان را فراهم سازند.

دانلود ادوب کانکت برای ویندوز

جلسات آنلاین- کارینوتک

نیازهای جلسات آنلاین

برای آنکه یک جلسه آنلاین را برگزار نمود نیازمند امکاناتی در نرم افزارهای آموزش و یا جلسات آنلاین می باشیم، که از طریق آنها بتوانیم جلسه را مدیریت و مطالب را ارائه دهیم، که هر دو پلتفرم موجود در کارینوتک این امکانات را در اختیار می گذارد:

  • اشتراک گذاری چندین تصویر
  • اشتراک گذاری مطالب در قابل فایل پاورپوینت، یا ویدئو
  • تخته سفید
  • چت عمومی و خصوصی
  • ضبط جلسه

بیگ بلو باتن برای اندروید

هدف از برگزاری جلسه آنلاین

قبل از شروع جلسه  و یا خرید کلاس آنلاین هتر است یک صورت جلسه آماده کنید و  یک یا دو روز قبل از شروع جلسه آن را برای همکاران خود ارسال کنید.موارد و موضوعاتی را که قرار است در مورد آن صحبت کنید را یاداشت کرده و اولویت بندی کنید.هدف ازبرگزاری جلسه را در فرصت مناسب مشخص کنید و قبل از برگزاری جلسه همراه با صورت جلسه آن را به مدیر و همکاران خود اطلاع دهید تا هدف مند بودن جلسه خود را مشخص کرده باشید.

جلسه آنلاین چیست-کارینوتک

نرم افزارهای برگزاری جلسات آنلاین

برای برگزاری یک جلسه آنلاین مفید و پر بازده، نیاز است تا از نرم افزارها و پلتفرهای مربوطه استفاده شود.برای اینکه جلسه ای با کیفیت برگزار کنید لازم است تا یک نرم افزار قوی و با کیفیت انتخاب کنید تا هم به راحتی بتوانید با همکاران خود بحث و گفتگو داشته باشید و هم بتوانید به راحتی فایل ها و مدارک و یا عکس های مربوط به جلسه را به راحتی آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.

اگر از ابزارهای معتبری مانند پلتفرم های ادوب کانکت فارسی و یا انگلیسی و کارینومیت شرکت کارینوتک استفاده نمایید، می توانید جلسات آنلاین خود را با بالاترین کیفیت و بدون در نظر گرفتن منطقه زمانی ، موقعیت مکانی و وضعیت مالی برگزار نمایید.

دانلود نرم افزار ادوب کانکت

برگزاری جلسات آنلاین و مزایای آن

به عنوان مثال ، با استفاده از VoIP ، ارتباط صوتی نیز می تواند با استفاده از بلندگوها و هدفون ها امکان پذیر باشد. انجام ارائه های آموزش آنلاین همچنین امکان ضبط ارائه در سمت مشتری برای مشاهده در آینده را فراهم می کند.

برقراری ارتباط لحظه به لحظه از مزایای اصلی جلسات آنلاین است و عامل مهمی در زمینه تجارت است. بدون کمک فناوری ، حفظ تجارت دشوار است.

توانایی ارتباطی

برگزاری جلسات آنلاین در بیگ بلو باتن در هر بخش شخصی که در یک نشست آنلاین شرکت می کند می تواند با دیگران از کشورهای مختلف چت کند. به طور خاص ، فاصله در این مورد مانعی ندارد.

این نرم افزار ارتباط قوی و مثبتی را بین افراد دورتر ارائه می دهد. این ارتباط بین افراد را بهبود می بخشد.جلسات آنلاین بستری را برای ارتباط بدون وقفه و بدون در نظر گرفتن هرگونه اختلال فراهم می کند.بنابراین دنیای مدرن جلسات آنلاین را از جمله روشهای موثرتر ارتباطات می داند.

 

مزایای جلسات آنلاین-کارینوتک

دسترسی آسان

ملاقات در یک مکان برای جلسات تجاری برای هر ذینفع آسان نیست ، به ویژه هنگامی که ذینفعان در کشورهای مختلف هستند.حضور فیزیکی ذینفعان هزینه را افزایش می دهد. در این شرایط ، جلسات آنلاین از هر رسانه دیگری در دسترس هستند.

سمینار آنلاین به هر فرد کمک می کند بدون حرکت از یک مکان به مکان دیگر تعامل داشته باشد. همه می توانند در نوک انگشتان خود به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

خرید اشتراک ادوب کانکت

 

مدیریت و ذخیره زمان

مزیت دیگر جلسات آنلاین صرفه جویی در وقت است. از نظر یک کارآفرین بازرگانی ، زمان گرانبها و مشابه پول است. بنابراین زمان برای موفقیت بزرگ در هر بخش بسیار مهم است. اگر کسی بتواند در وقت خود صرفه جویی کند و از آن برای اهداف تولیدی استفاده کند ، پس انداز می کند.

تنظیم یک جلسه آنلاین باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. به عنوان مثال ، می توان آن را به عنوان روشی برای مدیریت زمان در نظر گرفت تا از سفر کاری پرهیز کرد.

می توانید جلسات آنلاین را در هر زمان و در هر مکان برگزار کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید اتصال به اینترنت است. علاقه مند به برگزاری یک نشست آنلاین هستید؟ در کارینوتک ثبت نام کنید،کلاس ها و جلسات آنلاین خود را با بهترین امکانات و بالاترین کیفیت و نیز بهترین پشتیبانی آنلاین برگزار نمایید و وبینارهای خود را تا 100 نفر به صورت رایگان میزبانی کنید.

مدیریت و ذخیره زمان در جلسات آنلاین-کارینوتک

مقرون به صرفه بودن

هر مشاغلی می خواهد از امور مالی خود خردمندانه استفاده کند. این شامل کاهش هزینه ها است. میزبانی جلسات بصورت آنلاین باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود زیرا مشاغل مجبور نیستند هزینه های سفر و اقامت را برای شرکت کنندگان پرداخت کنند.

همچنین لازم به ذکر است که میزبانی جلسات رو در رو ممکن است به این معنا باشد که یک مشاغل مجبور است هزینه اتاق جلسات و پذیرایی را بپردازد. این امر هنگامی که جلسات بصورت آنلاین برگزار می شود اعمال نمی شود.

افزایش حضور

شرکت کنندگان برای شرکت در جلسه ای که به صورت آنلاین برگزار می شود ، نیازی به سفر ندارند. این بدان معناست که حضور در آن تعهد کمتری از زمان را شامل می شود. در صورت داشتن موارد تجاری فوری برای شرکت کنندگان ، ممکن است بتوانند جلسه را رها و خارج کنند.

این عوامل باعث افزایش سطح انعطاف پذیری می شوند. این بدان معناست که افراد بیشتری احتمالاً می توانند در جلساتی که برنامه ریزی شده است شرکت کنند.

اشتراک اطلاعات

غالباً ، هنگام برپایی جلسات رو در رو ، نسخه ای از دستور جلسه و مقالات مربوط به حاضران ارائه می شود. این برای یک جلسه آنلاین ضروری نیست. شرکت کنندگان می توانند مدارک لازم را به صورت دیجیتالی مشاهده کنند.

با این کار در هزینه چاپ کاغذهای اداری صرفه جویی می شود. همچنین به دلیل عدم نیاز به چاپ ، به موقع صرفه جویی می شود.

معایب جلسات آنلاین

کاهش تماس های شخصی

بهترین حالت ارتباطی ارتباط چهره به چهره است. این بدان دلیل است که بسیاری از چیزها را می توان از طریق بیان صورت یا زبان بدن درک کرد.

بیان صورت برای ارتباط موثر مهم است. این یکی از موثرترین راه ها برای درک عمیق شخص است. با نبود زبان بدن مناسب ، احتمال سوء تفاهم وجود دارد.

در حالی که ما از طریق یک جلسه آنلاین با هم تعامل داریم ، درک عمیق یک شخص امکان پذیر نیست. بسیاری از موارد ممکن است در یک جلسه آنلاین از دست رفته باشند.

معایب جلسات آنلاین-کارینوتک

بی ثباتی در اتصال

اعتماد کامل به فناوری احمقانه است زیرا می تواند برای اهداف کلاهبرداری مورد استفاده قرار گیرد. به همین ترتیب ، نمی توان انتظار اتصال بدون وقفه اینترنت را داشت زیرا قطع ارتباط در هنگام شرکت در جلسات آنلاین همیشه امکان پذیر است.

این نوع وقفه می تواند اثر بخشی یک جلسه آنلاین را کاهش دهد ، خواه یک جلسه تجاری باشد یا نه. بعضی اوقات به دلیل تجهیزات بی کیفیت اتفاق می افتد. بنابراین حفظ تجهیزات با کیفیت بالا برای اهداف تجاری مهم است.

کاهش ارتباط حضوری

یک جلسه آنلاین برای همه مجالس مناسب نیست. حفظ روابط اجتماعی مهم است. استفاده از نرم افزار نشست آنلاین به معنای از بین رفتن ارتباط اجتماعی است. کنفرانس آنلاین باعث خشک شدن رابطه می شود.

استفاده از فناوری به این معناست که جلسات تجارت محور می شوند و احتمال صحبتهای عمومی کمتر است.

احتمال هک شدن

هنگام میزبانی یک جلسه آنلاین ، امنیت بالایی وجود دارد. این امر به دلیل احتمال هک شدن است که می تواند محرمانه بودن امور را در مورد تجارت به خطر بیاندازد.

هکرها می توانند از اطلاعات سوء استفاده کرده و از آنها سوء استفاده کنند. بنابراین ، حفظ امنیت بالا در حالی که اطلاعات را از طریق فناوری روز به اشتراک می گذارید ، مهم است.

کاهش ارتباط حضوری-کارینوتک

برنامه ریزی آسان تر

شکی نیست که برخی از مراحل برنامه ریزی در یک جلسه آنلاین آسان تر می شود. به عنوان مثال ، هیچ اتاق جلساتی برای رزرو یا دستور کار برای چاپ وجود ندارد.

با این حال ، هنوز هم برای یک کسب و کار لازم است که برنامه ریزی کافی را برای موفقیت در جلسه انجام دهد. این خطر وجود دارد که مشاغل در این زمینه شل شوند زیرا روند برنامه ریزی متفاوت از جلسات رو در رو است.

نتیجه گیری

جلسات آنلاین مانند هر چیز دیگری در زندگی دارای مزایا و معایبی است. در واقع ، آنها ممکن است مقرون به صرفه ترین ، راحت ترین و کمترین زمان ارتباطی تاکنون باشند. اما همچنین ارتباط شخصی می تواند به لحاظ تعاملی شرایط بهتری را ایجاد نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *