دیجیتال مارکتینگ

اصول طراحی سایت و نکات آن

مقدمه

طراحی سایت، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب سایت به گونه ای است که بتوان آن را به صورت آنلاین با جهان به اشتراک گذاشت و به آن دسترسی داشت. ترکیبی از عناصر زیبایی شناختی و کاربردی، طراحی وب چیزی است که ظاهر یک وب سایت را تعیین می کند مانند رنگ ها، فونت ها و گرافیک آن – و همچنین ساختار سایت و تجربه کاربران از آن را شکل می دهد. برای طراحی سایت قسطی با ما تماس بگیرید.

سفارش سئو و طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

دنیای طراحی سایت مانند همیشه پویا است. به طور مداوم در حال تغییر است، از جمله برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربری، تا نیازهای رو به رشد صاحبان وب سایت و بازدیدکنندگان را برآورده کند. در حوزه دیجیتال، وب سایت و سئو اقساطی سایت صرف نظر از اندازه و نوع کسب و کار، یک عنصر ضروری برای مشاغل است. این به آنها کمک می کند تا حضور برند خود را از طریق اینترنت افزایش دهند و مرزهای جغرافیایی را بشکنند. شرکت طراحی سایت می تواند برای دستیابی به استراتژی های بازاریابی مختلف به منظور کمک به رونق کسب و کار شما استفاده شود. طراحی‌های وب ‌سایتی که با تفکر ایجاد شده‌اند، نسبت به هر شکل دیگری از ابزارهای بازاریابی، دامنه گسترده‌ای دارند.

طراحی سایت در مقابل توسعه وب سایت

اولین قدم در سفر طراحی سایت و ما این است که تفاوت بین طراحی وب و توسعه وب سایت را روشن کنیم، زیرا این دو ارتباط نزدیک دارند و اغلب (به اشتباه) به جای یکدیگر استفاده می شوند:
زبان‌های نرم‌افزاری که معمولاً توسط توسعه‌دهندگان وب برای ساختن وب‌سایت استفاده می‌شوند، در زیر آمده است:

• HTML یا زبان نشانه گذاری HyperText، یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد قسمت جلویی وب سایت ها استفاده می شود.
• CSS با HTML کار می کند تا سبک و قالب بندی یک وب سایت یا صفحه را طراحی کند، از جمله طرح بندی، فونت ها، padding و موارد دیگر.

• CMS یا یک سیستم مدیریت محتوا، یک برنامه نرم افزاری کامپیوتری است که محتوای دیجیتال یک وب سایت را مدیریت می کند. Wix نمونه ای از CMS است که به عنوان یک سیستم کاربر پسند مانند طراحی گرافیک برای توسعه محتوای وب سایت عمل می کند. این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بدون اطلاع از استفاده از کد، یک وب سایت ایجاد کرده و به روز رسانی کنند.

ابزار طراحی سایت

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید: تیم شما چقدر بزرگ است؟ چه نوع بودجه ای دارید؟ سایت شما به چه نوع الزامات فنی نیاز دارد؟ زیبایی شناسی کلی که می خواهید به آن برسید مانند عکاسی از محصولات چیست؟ آیا یک طرح تطبیقی یا پاسخگو ایجاد خواهید کرد؟ هدف سایت شما چیست؟ پاسخ به این سؤالات همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید با چه نوع سازنده وب سایت یا سایر ابزارهای نرم افزار طراحی می خواهید کار کنید.

اصول طراحی اعمال شده در سایت ها

یکی از اولین بخش‌های درک اینکه طراحی سایت چیست، دانستن اینکه طراحی وب خوب چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت.

سلسله مراتب

قرار دادن نام کسب و کار خود در پایین صفحه اصلی به سادگی یک روش طراحی وب ضعیف است. می توانید حدس بزنید چرا؟ بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می‌کنند باید تمام مسیر سایت شما را پایین بیاورند تا بدانند شما کی هستید. این چیزی است که ما از اصل سلسله مراتب درک می کنیم، که به ما می آموزد که مهم ترین محتوا باید در یک نقطه برجسته قرار گیرد.

طرح بندی

برنامه‌ریزی طرح‌بندی وب‌سایت مانند تنظیم پایه‌های آن است، زیرا ترتیب و عناصر بصری را در هر صفحه از وب‌سایت شما تعیین می‌کند. این مرحله حیاتی در طراحی وب در ظاهر بصری سایت، سطح قابلیت استفاده و تقویت پیام آن نقش دارد.
بهترین چیدمان برای وب سایت شما را می توان با عوامل مختلفی تعیین کرد: اهداف وب سایت شما، پیامی که می خواهید به بینندگان منتقل کنید و نوع محتوایی که در آن قرار می دهید.

• اگر طرحی می‌خواهید که محصولات را به نمایش بگذارد، ممکن است به سراغ طرحی بروید که فضای کافی برای برجسته کردن تصاویر باقی می‌گذارد. از طرف دیگر، یک طرح وبلاگ نیاز به انتقال اطلاعات جدید به روشی سازمان یافته دارد.

• طرح‌بندی ‌های رایج: طرح‌بندی ‌های وب‌ سایتی و آزمایش‌شده زیادی در آنجا وجود دارد. اینها معمولاً برای کاربران احساس آشنایی دارند، زیرا آنها بر اساس انتظارات موجود یا تجربیات گذشته آنها از سایر وب سایت ها ساخته می شوند.
هنگام طراحی سایت خود، می توانید از قالب های وب سایت در طیف گسترده ای از دسته بندی ها استفاده کنید تا زیرساخت محکمی برای طرح بندی سایت خود فراهم کنید.

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای تقریباً برای هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه و نوع، ضروری است. امروزه بدون سایت نمی توانید یک حضور واقعی در گوگل داشته باشید. حتی اگر در سایت های رسانه های اجتماعی حساب دارید، همچنان به سایت و ترافیک سایت با کیفیت بالا خود نیاز دارید که بتوانید آن را به مشتری تبدیل کنید.

سرعت سایت

سرعت بارگذاری کامل سایت شما پس از ورود بازدیدکننده به آن را اندازه گیری می کند. هیچ کس، به خصوص در نسل پر سرعت ما، یک وب سایت کند را دوست ندارد. باید با سرعت بالا اجرا شود. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد هنگامی که زمان بارگذاری یک صفحه وب از 3 ثانیه بیشتر شود، نرخ پرش 38 درصد افزایش می‌یابد. مهم نیست که طراحی وب چقدر زیبا باشد، نمی‌توانید رقابت کنید مگر اینکه نرم‌ترین تجربه مرور را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *