دیجیتال مارکتینگ

اصول طراحی لوگو و بنر سایت

مقدمه

عوامل بسیاری در موفقیت یک کسب‌وکار اینترنتی مؤثر هستند. یکی از این عوامل، ظاهری است که سایت یا صفحه اجتماعی شما دارد. درواقع، ظاهر کسب‌وکار شما اولین چیزی است که مخاطبتان به آن توجه می‌کنند. در این مطلب، درباره طراحی چند آیتم که برای کسب‌وکارهای اینترنتی ضروری هستند، یعنی طراحی لوگو و بنر سایت و همچنین، ساخت قالب اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

با خدمات نرم افزار تدریس آنلاین کارینوتک آشنا شوید!

طراحی لوگو ضروری و هویت‌ساز

طراحی لوگو حرفه ای یک اقدام ضروری‌ است؛ زیرا لوگو ابزار مهمی برای هویت‌سازی برند شماست. در ابتدا باید بدانید که در ساخت لوگو، خلاقیت حرف اول را می‌زند و باید به شیوه‌ای خلاقانه فکر کنید تا بتوانید لوگویی منحصربه‌فرد داشته باشید. ما در این قسمت به‌طورکلی به نحوه طراحی یک لوگو می‌پردازیم.
توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به ساخت لوگو، لوگوهای مختلف را برای الهام گرفتن بررسی کنید و حداقل سه لوگو پیدا کنید که برای شما جذاب هستند. با بررسی این لوگوها می‌توانید بدون خستگی و سردرگمی بفهمید که از کجا باید شروع کنید.

برای خدمات عکاسی از محصول با ما تماس بگیرید!

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در طراحی لوگو و بنر سایت یکسان بوده، انتخاب رنگ است. اگر خط‌مشی برند شما از پیش تعیین شده است، می‌توانید از رنگ‌هایی که قبلاً برای برند خود تعیین کرده‌اید، در لوگو استفاده کنید. اما اگر هنوز رنگ‌های برند خود را تعیین نکرده‌اید، باید کمی درباره رنگ‌های مناسب برای بازار هدف خود تحقیق کنید.

سپس باید استایل لوگوی خود را تعیین کنید. معمولاً لوگوها را به دو دسته مهم متن محور یا سمبل محور تقسیم می‌کنند. نوع سوم شامل لوگوهایی است که ترکیبی از این دو نوع لوگو هستند. همچنین از استایل‌های لوگو می‌توان به استایل‌های سنت‌گرا، فوق مدرن، مینیمال و کلاسیک اشاره کرد.

انتخاب فونت مناسب لوگو

مرحله بعد، انتخاب فونت مناسب در صورت طراحی یک لوگوی متن محور است. سایت‌های بسیاری برای دانلود فونت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در انتخاب فونت به استایل لوگو خود توجه کنید تا با ظاهر و حس لوگوی شما هماهنگ باشد.
در این مرحله، می‌توانید شروع به ساخت لوگوی خود کنید. ابزارهای بسیاری برای طراحی لوگو وجود دارند. یکی از ابزارهای شناخته‌شده برای ساخت لوگو، فتوشاپ است که البته شاید کار کردن با آن برای بسیاری از افراد پیچیده باشد. ابزارهای ساده‌تر شامل سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ساخت لوگو هستند.

طراحی سایت اقساطی با کارینوتک

طراحی بنر سایت، یکی از پایه‌های تبلیغات اینترنتی

در این بخش از مقاله طراحی لوگو و بنر سایت و قالب اینستاگرام، به طراحی بنر سایت می‌پردازیم. تبلیغات بنری، تبدیل به یکی از بخش‌های اصلی بازاریابی آنلاین شده است. هدف یک بنر آنلاین، تبلیغات یک محصول یا خدمت است. بنرهای آنلاین بهتر می‌توانند توجه مشتریان را جلب کنند. در این نوع از بنرها مشتریان می‌توانند با یک کلیک ساده روی بنر، به‌صورت مستقیم به سایت فروشنده محصول تبلیغاتی هدایت شوند. سایز استاندارد یک بنر 468 پیکسل در 60 پیکسل است. هر بنر معمولاً شامل سه جزء است:

• تصویر زمینه
• لوگو
• متن یا شعار

همچنین، برای طراحی بنر می‌توانید از فرمت‌های Flash یا HTML5 استفاده کنید که فرمت دوم محبوب‌تر و کاربردی‌تر است. برای بنرهای آماری استفاده از فرمت JPG یا PNG توصیه می‌شود و بنرهای متحرک را می‌توان به‌صورت GIF ذخیره کرد. برای ساخت بنر سایت راه‌های بسیاری وجود دارند. اگر پول کافی برای پرداخت به یک طراح متخصص دارید، می‌توانید از او برای ساخت بنر خود کمک بگیرید.

روش دوم، استفاده از یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی است. این نرم‌افزارها شامل فتوشاپ، Gimp و… هستند. روش بعدی، استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت است. این نرم‌افزار علاوه بر کاربردی که برای ارائه‌ها دارد، ابزارهایی برای طراحی بنرهای آماری و متحرک دارد و کار با آن ساده است.

روش چهارم و روش آخر، استفاده از اپلیکیشن‌های طراحی بنر است. معروف‌ترین این اپلیکیشن‌ها، کانوا و پیکسلر هستند. در پایان توصیه می‌شود که متن بنر شما قوی باشد و موضوعات جذاب مانند تخفیف‌ها، پیشنهادهای ویژه، جوایز و سایر موارد کاربردی را پوشش دهد.

نتیجه‌گیری

موفقیت کسب‌وکار اینترنتی شما تا حد زیادی به ظاهری که از برند خود به نمایش می‌گذارید بستگی دارد. لوگو شما از جمله عناصر مهم در هویت‌سازی برند شماست که باید در طراحی آن دقت لازم را به‌کارگیرید. ساخت بنر نیز برای تبلیغات در فضای اینترنتی بسیار ضروری و کاربردی است. همچنین، برای مدیریت پیج اینستاگرام، داشتن قالبی آماده به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.
در این مقاله که به طراحی لوگو و بنر سایت و قالب اینستاگرام پرداختیم، سعی کردیم دید کلی‌ای درباره طراحی تمام این موارد تعیین‌کننده به شما بدهیم. اما باید به خاطر داشته باشید که هیچ راهکاری بهتر از کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای نمی‌تواند به داشتن بهترین طراحی در این حوزه‌ها منجر شود. سایت وب فارسینو یکی از سایت‌هایی است که با کمک گرفتن از بهترین متخصصان، خدمات گرافیکی‌ای مانند ساخت لوگو، ساخت بنر سایت و ساخت قالب اینستاگرام را ارائه می‌دهد.

دیدگاهی در مورد “اصول طراحی لوگو و بنر سایت

  1. بنرساز گفت:

    سلام وقت بخیر محتوا و مطالب عالی بود ممنون از شما.

  2. آراویژن گفت:

    مطالب خیلی کامل و مفید بود مرسی از وبسایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *