دیجیتال مارکتینگ

بهبود سئو سایت با چند ترفند ساده

مقدمه

اهمیت وب سایت ها این روزها به شدت بالا رفته و بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت و سایت به فعالیت خود ادامه می دهند. این مشاغل برای معرفی خود به کاربران نیاز دارند تا بر روی سئو سایت خود تمرکز کنند و به بهبود آن نیز کمک کنند. با این حال برخی از راه ها را برای بهتر کردن این بهینه سازی مورد توجه قرار نمی دهند. راه هایی که شاید چندان به چشم نیایند اما تاثیر بسزایی در بهتر شدن جایگاه سایت شما خواهند داشت. در این مقاله نیز قصد داریم تا برخی از مهم ترین این راه ها را به شما معرفی کنیم.برای طراحی سایت اقساطی نیز با ما تماس بگیرید.

همانطور که بارها در سایت به آن اشاره کردیم، مهم ترین کاری که باید برای بهبود سئو سایت خود انجام دهیم تولید محتوا به صورت منظم است. در حقیقت تمام متخصصان سئو به اتفاق معتقدند که تولید محتوای منحصر به فرد در بازه زمانی مشخص بهترین و اصولی ترین روش بهد منظور بهینه سازی وب سایت ها شناخته می شود. به بیان دیگر، اگر شما تولید محتوای خوب و قدرتمندی داشته باشید بخش زیادی از مسیر پیشرفت در سئو را طی کرده اید اما این تنها بخشی از ماجراست. با تکنیک های افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

سفارش سئو و طراحی سایت

روشهای بهبود سئو سایت

راه های زیادی برای بهبود جایگاه سایت وجود دارد. از لینک سازی گرفته تا استفاده از کلمات کلیدی مناسب. با این وجود برخی از راه ها چندان از سوی مدیران وب سایت ها مورد توجه واقع نمی شوند. راه هایی که شاید به دلیل ساده بودن مورد کم لطفی واقع می شوند و یا اصلا دیده نمی شوند. سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که با استفاده از آن‌ها، سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنید و در نتیجه، در جستجوی عبارات مرتبط با کسب‌وکار شما در جستجوگرها به موقعیت بهتری دست پیدا می‌کنید. در زیر به برخی از روش‌های بهبود سئو سایت اشاره می‌کنم:

رفع ایرادات فنی سایت

یکی از مواردی که می تواند ضرر بزرگی به سئو شما وارد کند، ایرادات فنی سایت است. در حقیقت شاید با خود فکر کنید که چنین مسائلی تاثیر چندانی در بهینه سازی نخواهند داشت اما این تصور کاملا اشتباه است. به عنوان مثال ارور ۴۰۴ که یکی از خطاهای رایج است ضربه جدی به سئو شما وارد می کند. شما می توانید با رفع این ایرادات از بد شدن وضعیت بهینه سازی سایت خود جلوگیری کنید. از چک لیست سئو داخلی چه میدانید؟

توضیحات متا

احتمالا موقع خرید کتاب، به خلاصه ای که معمولا در پشت جلد آن درج شده توجه کرده اید. این خلاصه می تواند به شما یک شمای کلی از مطلب مورد نظر را بدهد و شما را با محتوای آن آشنا می کند. همین مسئله در تولید محتوا و مقالات نیز وجود دارد که با نام توضیحات متا شناخته می شود. در حقیقت این توضیحات چکیده ای از مطالب شماست. این چکیده مطلب می تواند پلی بین شما و مخاطبتان باشد. موتور جستجوی گوگل نیز توجه ویژه ای به آن دارد.

با سایر خدمات ما آشنا شوید: عکاسی صنعتی از محصولات

بهینه سازی تصاویر 

همانطور که گفته بودیم، یکی از راه های تولید یک محتوای خوب، استفاده از المان های تصویر و ویدیو است. با این حال نباید آن ها را به صورت خام مورد استفاده قرار داد. در حقیقت یعنی شما باید تصاویر خود را بهینه کنید و حجم آن ها را تا جای ممکن پایین آورید. علاوه بر این باید از تگ Alt نیز برای تصاویر استفاده کنید. از آن جایی که موتورهای جستجو متوجه محتوای تصاویر شما و ارتباط آن با متن نمی شوند و شما با به کاربردن Alt می توانید به آن ها برای شناسایی تصاویر نیز کمک ویژه ای کنید.

راههای مختلف انتشار محتوا

یکی از راه هایی که باعث می شود محتوای شما بیش از پیش دیده شود، به اشتراک گذاری آن ها است. امروزه شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده اند. از همین جهت شما نیز باید محتوای خود را در چنین بخش هایی منتشر کنید و کاربران را با خلاقیت های خود به سمت وب سایت هدایت کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

اولین گام در بهینه‌سازی سایت شما، تحقیق کلمات کلیدی است. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید کلمات مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کرده و از آن‌ها در محتوای سایت خود استفاده کنید.

بهینه‌سازی محتوا

محتوای سایت شما باید با کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما بهینه‌سازی شده باشد. همچنین، باید محتوای مناسب و جذابی را برای کاربران ارائه دهید.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

باید مطمئن شوید که سایت شما به درستی بهینه‌سازی شده است و از روش‌های بهینه‌سازی فنی مانند سرعت بارگذاری، ساختار لینک‌ها، کدگذاری صحیح و غیره استفاده کرده‌اید.

لینک‌بیلدینگ

لینک‌بیلدینگ یا ساخت لینک‌های ورودی به سایت شما از وب‌سایت‌های دیگر، به‌عنوان یکی از روش‌های مهم بهبود سئو، مطرح است.

استفاده از روش‌های محتوا بازاریابی

استفاده از روش‌های محتوا بازاریابی مانند نوشتن مقالات و بلاگ‌پست‌ها، ایجاد ویدئوهای آموزشی و غیره، می‌تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند.

بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری سایت شما، مانند طراحی رسپانسیو وب‌سایت، بهبود سرعت بارگذاری و غیره، به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و غیره، می‌تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند.

توسعه وب‌سایت

بهبود سئو سایت شما به طور کلی به معنای بهبود تجربه کاربری، کاهش برگشت وب‌سایت، افزایش ترافیک و غیره است. بنابراین، بهترین راه برای بهبود سئو، توسعه و بهبود وب‌سایت شماست. به عنوان مثال، استفاده از قالب‌های بهینه‌سازی شده، به روزرسانی محتوا و طراحی وب‌سایت با توجه به نیازهای کاربران، می‌تواند به بهبود سئو وب‌سایت شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *