آموزش ها

بهترین سامانه آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه‌ها

مقدمه

انتخاب بهترین سامانه آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها، یکی از رایج‌ترین مشکلات آموزش در دوران بیماری کروناست. به‌دلیل بسته‌شدن تمامی مدارس ودانشگاه‌ها در دوران همه‌گیری کرونا، تمام مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات ناچار به استفاده از سامانه‌های آموزش آنلاین هستند. اگر شما هم به دنبال نرم‌افزارهای آنلاین آموزش هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در سایت کارینوتک، می‌توانید بهترین اطلاعات نرم‌افزارهای گوناگون آموزش مجازی را مشاهده کنید.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

کلاس مجازی

کلاس مجازی، یک پلتفرم آنلاین است که دانش‌آموزان و دانشجویان در آن، از طریق ابزارهای فنی باهم ارتباط برقرار می‌کنند. مؤسسات آموزشی سعی می‌کنند کلاس‌های آنلاین را هم مانند کلاس‌های سنتی اداره کنند؛ به‌عبارت ساده‌تر، کلاس مجازی، مثل یک کپی دیجیتالی از یک کلاس سنتی است و تنها تفاوت این دو، عدم حضور در کلاس است. همان‌طور که می‌دانید برای شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌توان از تبلت، لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه استفاده کرد.

برای انتخاب یک نرم‌افزار کاربردی و خوب، باید ویژگی‌های زیادی را درنظر گرفت؛ بهتر است قابلیت استفاده از دوربین را داشته باشد و بتوان به‌راحتی تصاویر مورد نیاز را آپلود کرد. وایت‌برد برای نوشتن نکات لازم، از دیگر ویژگی‌های یک نرم‌افزار خوب است. نرم‌افزار شما باید گزینه‌ای برای ضبط ویدیو و ذخیره آن را داشته باشد. امروزه، نرم‌افزارهای مفید بسیاری برای آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها وجود دارند که در این شرایط می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ما در این مقاله، برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

ادوبی کانکت (ADDOBE CONNECT)

کلاس مجازی ادوبی کانکت (ADOBE CONNECT) یکی از بهترین نرم‌افزارهای سامانه آموزش مجازی است که در ایران هم محبوبیت زیادی دارد. این نرم‌افزار، برنامه‌های مختلفی را برای برگزاری کلاس‌ها و وبینارها ارائه می‌دهد؛ علاوه‌براین، قابلیت ضبط کلاس، آپلود تصاویر و ویدیو، چت کردن و… را نیز دارد. حداکثر 200 شرکت‌کننده می‌توانند به هر کلاس در این نرم‌افزار وارد شوند.

دانلود نرم افزار ادوبی کانکت (ADOBE CONNECT)، برای کلاس‌های درس آنلاین مناسب است؛ زیرا شامل ویژگی‌هایی مثل وایت‌برد، نظرسنجی، ابزارهای تعاملی، ویدیوهای با کیفیت بالا، ذخیره فایل و… است. در این نرم‌افزار می‌توان شرکت‌کننده‌ها را به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم کرد. در این برنامه، علاوه بر اعضای اصلی هر کلاس، افراد به‌صورت مهمان هم می‌توانند وارد شوند؛ درواقع هرکسی که لینک کلاس را دارد، می‌تواند وارد کلاس یا جلسه شود. برای خرید سرویس ادوب کانکت میتوانید از طریق همین صفحه اقدام کرده و سرویس مورد نظر را خریداری نمایید.

سرویس ادوب کانکت اشتراکی ساعتی

قابلیت‌های فراوان نرم‌افزار ادوبی کانکت

نرم‌افزار آموزش مجازی Blackboard Collaborative

نرم‌افزار Blackboard Collaborative، یک برنامه ویژه برای مؤسسات و همکاری مجازی آن‌هاست. حداکثر 100 نفر می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و به‌راحتی قابلیت ذخیره 350 ساعت و 100 گیگابایت کلاس را دارد.

نرم‌افزار Newrow برای آموزش مجازی

نرم‌افزار Newrow، یکی دیگر از سامانه‌های آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها است که کاملاً تحت وب عمل می‌کند و نیازی به فلش، دانلود یا نصب ندارد. این برنامه به‌صورت هدفمند، برای سامانه آموزش مجازی طراحی شده است و از فرمت‌های زیادی مانند PPT،MP3، DOCX، PDF، PPTX و MP4 پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار هم تقریباً مشابه سایر موارد ذکر شده است، با این تفاوت که می‌توان مدت زمان ضبط را انتخاب کرد و آن را افزایش یا کاهش داد.

کلاس مجازی تعاملی ezTalk Webinar

این نرم‌افزار هم مانند سایر نرم‌افزارها، به مدارس، مؤسسات، دانشگاه‌ها و حتی مشاغل کمک می‌کند تا کلاس‌های آنلاین را سازماندهی کرده و اطلاعات و دانش را به اشتراک بگذارند. با نسخه رایگان ezTalk، ورود 25 شرکت‌کننده و ارائه یک مجری به مدت 100 دقیقه امکان‌پذیر است؛ درحالی‌که برای زمان بیشتر، باید نسخه پولی آن را خریداری کرد.

سه نوع نسخه پولی برای این نرم‌افزار وجود دارد که شامل استاندارد، پیشرفته و تجاری می‌شود. نسخه استاندارد آن، می‌تواند میزبان 50 شرکت‌کننده به همراه چهار مجری با زمان نامحدود و قابلیت ذخیره‌سازی تا دو گیگابایت باشد. نسخه پیشرفته شامل 100 تا 500 شرکت‌کننده و 25 مجری با 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. نسخه تجاری آن، می‌تواند شامل 1000 میزبان تا 10000 شرکت‌کننده و 100 مجری با 10 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی باشد.

نرم‌افزار آموزش از راه دور Wizlq

Wizlq، یک نرم‌افزار برای آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها است که ویژگی‌های خوبی به معلمان، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه کرده است. این نرم‌افزار هم مانند نرم‌افزار قبل، سه نسخه پولی پیشرفته، تجاری و پرداخت درصورت استفاده دارد.

نسخه پیشرفته، قابلیت شرکت 10، 15 و 25 نفر با مدت زمان 120 دقیقه و 120 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد. در نسخه تجاری، می‌توان تا 100 نفر با 50 گیگابایت حافظه را سازماندهی کرد. درحالی‌که نسخه پرداخت درصورت استفاده، می‎تواند میزبان 300 شرکت‌کننده باشد.

شکل ظاهری نرم‌افزار Wizlq

بهترین نرم‌افزارهای آموزش رایگان

دسترسی به کلاس درس مجازی رایگان، بسیار مفید و درعین حال، لذت‌بخش است؛ بنابراین، ما در این قسمت، سه نرم‌افزار آموزشی مجازی عالی را معرفی می‌کنیم که در آن می‌توانید یک کلاس مجازی آنلاین ایجاد کنید. اگر می‌خواهید بدون پرداخت هزینه از آخرین ویژگی‌های نرم‌افزار کلاس مجازی استفاده کنید. در این بخش همراه ما باشید.

کلاس‌های مجازی LearnClube

شرکت در این کلاس‌ها، از طریق مرورگر امکان‌پذیر است و امکانات ضبط، پیام‌رسانی و استفاده از تخته را فراهم می‌‌کند. خدمات نرم‌افزار LearnClube کاملاً رایگان و استفاده از آن آسان است و به‌همین علت، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این برنامه به هیچ‌گونه نرم‌افزار دیگری برای باز کردن مرورگر آن، نیاز‌ ندارد.

کلاس مجازی رایگان Vedamo

Vedamo یکی دیگر از نرم‌افزارهای آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها است که استفاده از آن برای کاربران کاملاً رایگان است. همچنین دانلود آن اجباری نیست و از طریق مرورگر وب هم قابل دسترسی است. قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه، تصاویر و اسناد، وایت بردهای تعاملی و گروه‌های بریک اوت، ابزارهای تعاملی هستند که نرم‌افزار Vedamo آن‌ها را فعال کرده است.

نرم‌افزار آنلاین بیگ بلو باتن (bigbluebutton)

نرم‌افزار آنلاین بیگ بلو باتن (bigbluebutton)، یکی از بهترین سامانه آموزش مجازی است؛ بنابراین، اگر به فکر یک کلاس آنلاین کاربردی و رایگان هستید، استفاده از این برنامه به شما پیشنهاد می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این نرم‌افزار این است که 15 وبکم به‌صورت همزمان، می‌توانند پخش شوند. دیگر امکانات نرم‌افزار بیگ بلو باتن (bigbluebutton)، وایت‌برد تعاملی،اشتراک اسناد و تصاویر است. با خرید اشتراک بیگ بلو باتن به قابلیت‌هایی نظیر اشتراک صفحه نمایش، چت، نمایش اسناد و فایل‌های مختلف، استفاده از دوربین و میکروفون و غیره دسترسی پیدا می کنید.

نرم‌افزار رایگان بیگ بلو باتن

جمع‌بندی

آموزش مجازی و آنلاین مدارس و دانشگاه ها، امروزه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تدریس به دانش‌آموزان و دانشجوها است. ما در این مقاله در سایت کارینوتک، تلاش کردیم تا برخی از بهترین نرم‌افزارهای آموزش آنلاین را بررسی کنیم تا شما بتوانید به‌راحتی برنامه موردنظر خود را بیابید. سپس تمام ویژگی‌های هر یک را درنظر گرفته و سپس از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *