دیجیتال مارکتینگ

کامل ترین چک لیست طراحی سایت وردپرسی

مقدمه

وردپرس یکی از بهترین سیستم ها مدیریت محتوا می‌باشد. در چک لیست طراحی سایت، قصد داریم تا گزینه های اصلی برای شروع طراحی وب سایت توسط وردپرس را برایتان شرح دهیم. طبق این چک لیست، باید تمام مراحل را قدم به قدم طی کنید تا در نهایت یک وب سایت خوب و استاندارد طراحی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا این مراحل را با هم بررسی کنیم.برای طراحی سایت اقساطی با ما تماس بگیرید

سفارش سئو و طراحی سایت

چک لیست طراحی سایت وردپرسی

تهیه هاست و دامین

برای این که وب سایت شما دارای چهارچوب و نامی باشد، باید هاست و دامین تهیه نمود. در چک لیست طراحی سایت، تهیه کردن هاست و دامین از اولین مراحل طراحی وب سایت وردپرسی هستند. برای این که وب سایت شما در فضای اینترنت جایی برای قرارگیری داشته باشد، نیاز دارید تا هاست مورد نیاز را خریداری کنید. خرید هاست باید با توجه به حوزه کاری شما و میزان فضای مورد نیازتان باشد. سپس باید آدرس اینترنتی وب سایت و پسوند مد نظر خود را انتخاب کنید. به ترکیب دامین و پسوند شما، URL گفته می‌شود. پس از خرید هاست و دامین مد نظرتان، باید این دو را با هم ست کنید. البته وظیفه ست کردن دامین و هاست بیشتر به عهده شرکت ارائه دهنده هاست شما می‌باشد. در ادامه به این موضوع اشاره بیشتری خواهیم نمود.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران تنها با یک تماس

ست کردن DNS ها و گواهینامه امنیتی

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین کار هایی که در چک لیست طراحی وب سایت وجود دارد، خرید دامین و هاست می‌باشد. اما بعد از خرید این ها، باید دامین و هاست و همچنین گواهینامه های امنیتی SSL را ست نمود. اصولا به این کار، تنظیم DNS یا Domain Name Server می‌گویند. وظیفه DNS را می‌توان Resolve کردن نام دامنه با آدرس IP مخصوص آن دانست. هر سایتی دارای یک آی پی مخصوص می‌باشد که در فضای اینترنت با آن نام شناخته می‌شود. وظیفه DNS تبدیل نام آدرس سایت و ست نمودن آن با IP مخصوص اش در فضای اینترنت است. در چک لیست طراحی سایت، باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

قالب سئو محور

یکی از مواردی که در چک لیست طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای داشت، قالب سئو محور و ریسپانسیو می‌باشد. شاید برایتان سوال باشد که قالب، چگونه می‌تواند سئو محور باشد. در جواب باید بگوییم که، اگر کد نویسی قالب شما به صورت بهینه انجام شده باشد، و از نظر فنی، کد نویسی آن به گونه ای باشد که مانع نمایش بعضی از آرگومان ها در صفحه اصلی نباشد، ممکن است که تاثیر منفی بر روی وب سایت شما بگذارد. منظور از ریسپانسیو بودن قالب این است که وب سایت شما بر روی هر دستگاهی قابل نمایش باشد و به اندازه صفحه آن دستگاه مشاهده شود. در چک لیست طراحی سایت، به این موضوع باید توجه بسیاری داشت.

درست کردن ساختار URL از قسمت پیوندهای یکتا

یکی از مواردی که در وردپرس به صورت پیشفرض اتفاق می‌افتد، قالب URL پیشفرض آن است. در چک لیست طراحی سایت باید یک قالب URL نیز برای وب سایت خود بسازیم. هر وب سایت دارای صفحات دائمی می‌باشد که باید دارای URL ثابتی باشند. به این URL ثابت، Permalink یا پیوند یکتا گفته می‌شود. Permalink دارای صفات خاصی است که خواندن آن ها در URL کمی دشوار است. همچنین طولانی نیز می‌باشند. اما در وردپرس قابلیتی وجود دارد که می‌تواند URL را کوتاه تر کرده و یک ساختار ثابت برای URL دهد.

چک لیست طراحی سایت وردپرسی-کارینوتک

نصب افزونه

حالا به جذاب ترین بخش چک لیست طراحی سایت رسیدیم. زمانی که سایت خود را بر روی هاست خود آپلود کردید، باید قسمت های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. افزونه ها می‌توانند این کار را سریعا برای شما انجام دهند. افزونه های مختلفی برای وردپرس طراحی شده است که هر کدام برای رفع یک نیاز خاص ساخته شده اند. شما می‌توانید در داخل وردپرس و از قسمت افزونه ها، افزونه مورد نیاز خود را جستجو کرده و آن را نصب نمایید.

پیکر بندی و تنظیمات ووکامرس

یکی از سیستم های مدیریت و ساخت فروشگاه اینترنتی بر روی بستر وردپرس، ووکامرس است. در چک لیست طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی، پیکربندی و تنظیمات ووکامرس بسیار مهم است. در ووکامرس باید صفحات محصول خود را تنظیم کنید، لینک های مخصوص آن ها را ست کنید و عملیات مرتبط با تنظیمات درگاه پرداخت را نیز انجام دهید.

آپلود محتوا، محصولات و صفحات

پس از طی تمام مراحل چک لیست، باید محتوای خود را سئو شده نوشته و محصولات و صفحات مدنظر خود را بر روی سایت خود آپلود کنید. عملا، پس از طی کردن تمام این مراحل، وب سایت شما آماده است. از خدمات عکاسی از محصول کارینوتک نیز میتوانید بهره مند شوید.

چک لیست طراحی سایت وردپرسی-کارینوتک

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، برای طراحی یک وب سایت اصولی، باید چک لیست طراحی سایت داشته باشید. در صورتی که طبق چک لیست پیش برویم، یک وب سایت عالی و بدون مشکل خواهیم داشت. زیرا طبق این چک لیست، شما قدم به قدم طراحی سایت را از خرید هاست و دامین تا آپلود محصولات بر روی سایت را طی خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *