دیجیتال مارکتینگ

اپدیت و به روز رسانی محتوای سایت

مقدمه

تولید محتوا اصلی ترین عامل برای رشد سئو سایت به حساب می آید و باید توجه زیادی به آن داشته باشیم. در واقع یکی از مهم ترین زیر شاخه های سئو، محتوا است و موتورهای جستجو همیشه بر تولید محتوای تازه و آپدیت شده تاکید داشته اند، اما واقعا برورسانی محتوا چقدر در سئو و رتبه گیری تاثیر دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا دلایلی که بهتر است محتواهای خود را بعد از مدتی بروزرسانی کنید را توضیح می دهیم. با طراحی سایت قسطی کسب و کار خود را انلاین کنید.

سفارش سئو و طراحی سایت

شیوه نگارش محتوا و انواع جستجو

سئونویسی یا تولید یک مقاله، با پیاده‌سازی یک سری کلمات کلیدی و عبارات مفید در یک وب‌سایت انجام می‌شود. برای افزایش ورودی گوگل در موتور جستجو و نتایج ارگانیک سایت، از نویسندگان سئو استفاده می‌شود. مقالاتی که نویسندگان سئو درباره آن می‌نویسند، به خدماتی که شما در وب‌سایت ارائه می‌دهید، وابسته است. برای مثال، اگر وب‌سایت شما ابزار و لوازم باغبانی دارد، احتمالاً در مقاله‌های سایت، چگونگی رشد گیاهان یا لیست پنج محصول برتر فروشگاه را قرار می‌دهید.

نکته مهم در این زمینه این است که محتوای شما اهمیت بالایی دارد. محتوای شما علاوه بر مفید بودن، باید به سؤالات مشتریان هم پاسخ دهد. به‌عنوان یک نویسنده سئو سایت وردپرس، وظیفه ما این است که مجموعه لغات کلیدی را بررسی کنیم و سؤالاتی را که ممکن است به پاسخ آن‌ها نیاز باشد، پوشش دهیم. تمام این عوامل در معرفی سایت به گوگل اهمیت زیادی دارد. افراد در موتورهای جستجو، 3 نوع جستجوی اصلی را انجام می‌دهند که عبارت‌اند از:

با پلتفرم آموزش آنلاین کارینوتک مقاله های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید!

• ناوبری: در این جستجو کاربر به دنبال یک وب‌سایت خاص می‌گردد.
اطلاعاتی: در این جستجو کاربر می‌خواهد اطلاعات مفیدی را در مورد یک موضوع خاص به دست آورد.
معاملاتی: کاربر به دنبال خدمات و یا خرید یک محصول است.

منظور از بروزرسانی محتوا چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم بروزرسانی محتوا آشنا شویم و اصولا بدانیم به چه کاری بروزرسانی محتوای مطالب گفته می شود. بسیاری از افراد دقیقا نمی دانند منظور از به روز رسانی محتوا و خلق محتوای تازه چیست. در حقیقت شما ممکن است مطالب گوناگونی را در وبسایت خود منتشر کنید که به مرور زمان تازگی خود را از دست می دهند و مطالب جدیدی به آن اضافه شده است. از آن جایی که مطلب شما در گوگل ایندکس شده و در نتایج جستجو نیز به کاربران نمایش داده می شود، بهتر است به جای انتشار پست جدید مطلب قبلی خود را اصلاح و بروزرسانی کنید. بر اساس الگوریتم کافئین گوگل بروزرسانی محتوا و آپدیت منظم باعث می شود که ربات های خزنده بیشتر به سایت شما سر بزنند.

با جدیدترین چک لیست سئو داخلی آشنا شوید

گوگل چطور از بروزرسانی ما مطلع می شود؟

کمپانی گوگل روز به روز درحال پیشرفت در زمینه های مختلف است و حتی بعید نیست که چند سال دیگر تبدیل به یک ابر کامپیوتر انسان نما شود! گوگل به همه چیز اهمیت می دهد و یکی از آن ها بروزرسانی محتواها می باشد. اولین الگوریتمی که به بروزرسانی محتوا اهمیت می داد، کافئین بود. که در سال ۲۰۰۹ غوغایی به پا کرد. کافئین کمک می کند که سایت هایی که بروزرسانی محتوا را به طور مرتب و مداوم انجام می دهند، سریع تر ایندکس شوند. همچنین الگوریتم freshness نیز در این راه کمک زیادی به شناخت چنین سایت های می کند.

با سایر خدمات ما آشنا شوید: عکاسی از محصول برای سایت

آپدیت محتوا چه تاثیری در سئو و رتبه بندی گوگل دارد؟

بروزرسانی محتوا یکی از زیر شاخه های مهم در بهینه سازی محتوای سایت است. از وقتی که گوگل از الگوریتم freshness رونمایی کرده، به طور مستقیم مدیران وب سایت را به آپدیت کردن محتوای صفحات تشویق می کند. در سال ۲۰۰۳ کارشناسان گوگل با ثبت اختراعی به نام «بازیابی اطلاعات بر پایه داده های تاریخی» جهان سئو را به کلی تغییر دادند. این الگوریتم مسیر تازه ای را در دنیای سئو گشود. با این کار شما می توانید مطالب جدیدی را به محتوای خود اضافه کنید و گوگل محتوای شما را یک مطلب پویا معرفی می کند. به همین دلیل سایت شما در نتایج این موتور جستجو بیش از پیش دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *