دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های ایندکس شدن سایت در گوگل

مقدمه

 در ابتدا می خواهیم توضیحی کوتاه در مورد سئو سایت بدهیم. سئو اقساطی یعنی، رعایت کردن نکاتی که موجب شود گوگل، سایت شما را در صفحه های نخست و برتر نمایش دهد. ایندکس شدن سایت نیز، اولین قدم برای سئو شدن سایت همراه با طراحی گرافیک است.

اکنون می خواهیم ایندکس شدن در گوگل را به طور مختصر توضیح دهیم. ربات های گوگل به وسیله خزنده (Crawler)، به ایندکس کردن صفحه های تازه ایجاد شده می پردازند. تمامی صفحه هایی که در سایت ها ایجاد می شوند، برای اینکه دیده شوند، نیاز به Index شدن دارند. اگر Google سایت شما را ایندکس نکند، در نتیجه، سایت شما مانند سایت آموزش مجازی در نتایج جستجو قابل مشاهده نخواهد بود، در نتیجه می توان گفت، اگر صفحه ای Index نباشد، در واقع، سئو هم برای آن صفحه معنایی نخواهد داشت.

سفارش سئو و طراحی سایت

راه تشخیص ایندکس صفحه در گوگل

در ابتدا، باید سایت ایندکس شده باشد تا Crawler بتواند به صفحات سایت ورود پیدا کند. برای تشخیص ایندکس بودن و یا نبودن سایت خود، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

Site:WWW.example.com

Domain، یا همان دامنه سایت خود را در گوگل جستجو کنید. اگر سایت شما در نتایج نشان داده شد، یعنی دامنه شما ایندکس شده است.

برای طراحی سایت قسطی با ما تماس بگیرید.

با چه روشی رتبه سایت در گوگل را بررسی کنیم؟

برای اینکه افزایش رتبه گوگل خود را ببینیم، باید کلمه کلیدی خود را مارا به وسیله مرورگری که در اکانت Gmail لاگین نباشد، و از طریق IP های مختلف در گوگل سرچ کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را مشاهده کنید. یک روش دیگر هم برای دیدن افزایش رتبه گوگل وجود دارد. اینکه، خدمات سایت Position Tracking استفاده نمایید

با سایر خدمات ما آشنا شوید: عکاسی از محصولات

راهکارهای ایندکس شدن سایت در گوگل

در نگاه نخست، ایندکس کردن سایت کار پیچیده و دشواری به نظر می رسد. اما به کمک روش های متداول مانند سئو سایت، می توان صفحات و دامنه سایت را ایندکس نمود.

برای هدایت Crawler گوگل به سایت خود، از این روش می توانید استفاده کنید.

استفاده از Robots.txt می باشد. این فایل زبان مشترک بین Crawler یا همان خزنده گوگل، و سایت شما می باشد. زمانی که خزنده های گوگل به سایت شما مراجعه می کنند، اگر فایل Robots.txt را در سایت شما نیابند، سایت را ترک می کنند.

اگر این آدرس را https://www.example.com/robots.txt، در مرورگر وارد کنید، می توانید قسمت هایی را که توسط ربات های Crawler خوانده نمی شوند را با نام Disallow مشاهده کنید. و این یعنی، قسمت های Disallow شده هرگز در موتورهای جستجو نشان داده نمی شوند.

قبل از این که به فکر راهی برای افزایش ورودی گوگل باشید، باید توجه کنید که، ورودی فقط یک فاکتور جانبی به حساب می آید. اگر سئو داخلی سایت را به خوبی انجام نداده باشید، در نتیجه، انتظار تاثیر زیادی در نتایج گوگل نداشته باشید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می تواند برای سئو شدن سایت و همچنین فروش محصولات شما بسیار مفید باشد. اگر کسب و کار وسیعی دارید، می توانید از افراد و یا تیم هایی در زمینه جستجوی اینترنتی کمک بگیرید.

تاثیر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در سئو شدن سایت، به 2 صورت می باشد. 1. به صورت مستقیم، 2. غیر مستقیم.

اثرات مستقیم شبکه های اجتماعی

                                    

  • تعداد کسانی که محصولات و یا خدمات شما را در Facebook لایک می کنند.
  • تعداد مطلب هایی که در Facebook به اشتراک گذاشته می شوند.
  • تعداد کسانی که در Twitter به عنوان Follower اضافه می شوند.
  • تعداد توییت هایی که اسم تجاری شرکت شما را نمایش داده و یا لینک سایتتان را در آن می گذارند.

اثرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی

  • افزایش زمان ماندگاری کاربر در یک وب سایت.
  • افزایش رضایت کاربران.
  • افزایش Inbound Link به منظور بازدید بیشتر، و آگاه شدن کاربران از نام تجاری شما

 

 اثر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با رعایت کردن این نکات، می توانید اثر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید. پست های شما باید این ویژگی ها را داشته باشند

  • در کاربران حس کنجکاوی ایجاد کنید
  • مطالب را از سایت های دیگر کپی نکنید
  • همیشه به روز باشید
  • از زمان بندی دقیق و مناسب برای مطالب پست ها استفاده کنید

 

استفاده از بک لینک 

Backlink، لینک یا پیوندی است، از صفحه ای در یک سایت، به سایت دیگر. این کار باعث می شود تا سایت شما بیشتر بازدید داشته باشد. استفاده از بک لینک و سایت های پرترافیک یعنی، زمانی که سایت پر ترافیک، لینک سایت شما را در سایتش قرار دهد، یعنی یک بک لینک از آن سایت گرفته اید. در واقع این کار باعث شود تا کاربران بیشتری به سایت شما بیایند و به اصطلاح ترافیک سایت شما بیشتر میشود.

در نتیجه می توان گفت، برای اینکه سایت شما به خوبی رشد کند، نیاز دارید تا مطالب و نکات گفته شده را با دقت مطالعه کنید. امیدواریم از مطالب ذکر شده نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با استفاده از توضیحات داده شده، سایت خود را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *