دیجیتال مارکتینگ

آموزش طراحی قالب اینستاگرام

مقدمه

فارغ از اینکه شما یک پیج شخصی دارید یا پیج کاری و حتی یک پیج آموزشی. یک بلاگر یا اینفلوئنسر هستید، طراحی قالب اینستاگرام موضوع مهمی در این رابطه است. در طراحی گرافیکی قالب یک پست یا استوری شما باید نکاتی را در نظر داشته باشید که بتوانید یک طراحی بدون نقص انجام دهید. در این مورد به صورت مفصل توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

اگر به طراحی های گرافیکی از طریق نرم افزار های مرتبط مسلط نیستید، بهتر است این کار را به یک طراح حرفه ای بسپارید تا تمام ظرافت های کاری را مد نظر قرار دهد. تبلیغات و ابزار های معرفی یک کسب و کار یکی از مهمترین نکاتی است که باید آن را مد نظر داشته باشید.

سفارش سئو و طراحی سایت

طراحی قالب اینستاگرام

برای مدیریت پیج اینستاگرام، ایجاد پست‌های هیجان‌انگیز، ضروری اما زمان‌بر است. شما نمی‌توانید این کار را سرسری و بی‌دقت انجام دهید؛ زیرا رقابت در فضای اینستاگرام بسیار بالاست و درصد بالایی از کسب‌وکارها از این پلتفرم برای رشد برند خود استفاده می‌کنند. همچنین، برای آن‌که از کسب‌وکارهای دیگر متمایز باشید، پست‌های شما باید ظاهر بی‌نظیری داشته باشند.

موضوع دیگری که علاوه بر طراحی لوگو و بنر سایت برای ظاهر برند شما اهمیت دارد، طراحی قالب اینستاگرام است. برای صرفه‌جویی در زمان طراحی پست‌ها و زیباسازی صفحه اینستاگرام برند خود می‌توانید از قالب اینستاگرام استفاده کنید.

قالب‌های اینستاگرام، فایل‌های لایه باز از پیش‌ساخته‌ای شامل تصاویر و متون هستند که می‌توانید برای ایجاد پست‌ها و استوری‌های جدید آن‌ها را ادیت کنید. شما قادرید که قالب‌های اینستاگرام را خودتان طراحی کنید یا از قالب‌های آماده استفاده کنید. برای طراحی قالب اینستاگرام می‌توانید از فتوشاپ یا اپلیکیشن‌های موبایلی‌ای مانند کانوا استفاده کنید.

به‌منظور ساخت قالب اینستاگرام می‌توانید از یک پس‌زمینه تک‌رنگ و بدون عکس استفاده کنید یا یک عکس را به‌عنوان پس‌زمینه به کار ببرید. برای عکس پس‌زمینه قادرید که خودتان عکاسی کنید، از عکس‌های مربوط به برند خود استفاده کنید یا عکس‌های آماده اینترنت را به‌کارگیری کنید. در مرحله بعد باید عناصر و اشکال گرافیکی‌ای که می‌خواهید اضافه و فونت را انتخاب کنید. پس از بازبینی‌های مجدد و رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانید فایل را ذخیره کنید و در اینستاگرام خود مورداستفاده قرار دهید.

از خدمات عکاسی از محصول ما بهره مند شوید.

 

نکات طراحی قالب اینستاگرام

آنلاین شاپ ها امروزه بخش مهمی از زندگی عمده مردم را تشکیل می دهند. چه شما یک فروشنده محصول باشید چه خریدار محصولات اینترنتی. اینستاگرام را می توان به عنوان یکی از قوی تری شبکه های اجتماعی در این زمینه شناخت. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد طراحی قالب اینستاگرام، طراحی گرافیک و تاثیر این موارد بر روی معرفی یک پیج در اینستاگرام توضیحاتی ارائه دهیم

. کسب و کار ها در دنیای اینستاگرام مانند سئو سایت جایگاه ویژه ای دارند و طبق آخرین برآورد ها حدودا 25 میلیون کسب و کار کوچک و بزرگ در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. طراحی قالب های اینستاگرام چه در پست و چه در استوری چه تاثیری بر افزایش مخاطبین یا فالوور های شما دارند؟ اولین نکته این است که قالب های حرفه ای و البته مرتبط با مطالب پیج شما، مخاطب را راحت تر جذب می کند. نظم دهی یک پیج از طریق طراحی قالب های اینستاگرام، فالوور های شما را افزایش می دهد و یک جذابیت بصری به پیچ می دهد.

 

نکات طراحی گرافیک قالب اینستاگرام

برای اینکه یک طراحی گرافیک قالب اینستاگرام را اصولی و بهترین حالت انجام دهید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. در این مورد به نکات زیر دقت کنید:

  • محتوایی که به مخاطب ارائه می دهید، در طراحی قالب پست یا استوری بسیار موثر است. در نظر داشته باشید که ظاهر قالب ها باید یک حس مرتبط با محتوا به مخاطب ارائه کند. در داخل قالب های گرافیکی می توانید محتوا های متنی یا تصویری را قرار دهید.
  • به قالب های اینستاگرامی به چشم یک ابزار تبلیغاتی نگاه کنید. این ابزار می تواند در راستای معرفی کردن برند شما بسیار موثر باشد. برند سازی را می توانید هم از طریق لوگو یا شعار خود انجام دهد و هم از این روش استفاده کنید.
  • از رنگ های جذاب در طراحی ها استفاده کنید، تا مخاطب را برای دنبال کردن مطالب و یا پیج تشویق کنید.
  • در حیطه کاری خود پیج های رقیب را بررسی کنید تا متوجه شوید که مخاطبان به چه محتوایی گرایش بیشتری دارند.

برای داشتن یک وب سایت و شروع کسب و کار آنلاین با طراحی سایت قسطی با ما تماس بگیرید.

پست های اینستاگرام به مرور زمان در سایز های متفاوتی تغییر کرده اند. برای مثال سایز در ابتدا 612 در 612 پیکسل بود و پس از مدتی این سایز ها به 640 در 640 تغییر یافت. امروزه سایز پست های اینستاگرامی 1080 در 1080 است. این تغییر باعث شد که پست ها با کیفیت بیشتر و بزرگتری نمایش داده شوند. البته پست های اینستاگرامی به صورت مربعی، افقی و عمودی نشان داده می شوند. با توجه به ابعادی که انتخاب می کنید، طراحی را نیز متناسب با آن انتخاب کنید.

 

نرم افزار های طراحی گرافیک قالب اینستاگرام

برای طراحی گرافیک قالب اینستاگرام شما می توانید از نرم افزار های تخصصی و نیمه تخصصی کمک بگیرید. طراحی پیج اینستاگرام مستلزم یک طراحی مرتب و تمیز برای ارائه محتوای مناسب به مخاطب است. در ادامه به معرفی برخی نرم افزار ها می پردازیم:

  • نرم افزار فتوشاپ یکی از مهمترین و البته کاربردی ترین نرم افزار هایی است که برای طراحی قالب های اینستاگرام استفاده می شود. یک دوره کار با نرم افزار فتوشاپ را بگذرانید و قالب های مد نظر خود را طراحی کنید. طراحی گرافیک سیاه و سفید و رنگی با این برنامه به صورت تخصصی امکان پذیر است.
  • VSCO به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی پست اینستاگرام شناخته می شود. این نرم افزار بر روی تلفن های همراه قابل اجرا است. این نرم افزار به عنوان کاور پست های اینستاگرامی شناخته می شود.
  • Snapseed یکی از بهترین نرم افزار های طراحی قالب پست های اینستاگرامی است. این برنامه بر روی گوشی های اندروید و آی او اس اجرا می شود. این نرم افزار را می توان از کاربردی ترین نرم افزار های این زمینه محسوب کرد.

برای دورهای مجازی طراحی گرافیک با  سرور ادوب کانکت را تهیه نمایید

نتیجه گیری

برای طراحی گرافیک یک قالب اینستاگرام هم می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. شاید این قالب ها ظرافت کاری که شما می خواهید را نداشته باشند ولی می توانید با تغییراتی این قالب ها را به چیزی که می خواهید تقریبا شبیه کنید. اما اگر به دنبال یک کار تخصصی هستید و یک قالب متمایز می خواهید، این کار را به یک طراح حرفه ای بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *