دیجیتال مارکتینگ

اصول طراحی کارت ویزیت

مقدمه

یکی از مهمترین فاکتور های یک کسب و کار موفق را می توان تبلیغات آن محسوب کرد که به وسیله ابزار های متنوعی انجام می شود.. طراحی کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغاتی است که برای بسیاری از کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید در طراحی این ابزار تبلیغاتی اصولی را رعایت کنید تا بتوانید یک تاثیر مثبت بر روی جامعه مشتریان خود داشته باشید.

سفارش سئو و طراحی سایت

مشخصات طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت های ویزیت از محتوا گرفته تا طراحی و جنس متریال مورد استفاده همگی حائز اهمیت هستند. شاید فکر کنید که کارت ویزیت مانند طراحی سایت قسطی برای طراحی نیاز به دقت و حساسیت بالایی ندارد. اشتباه نکنید اگر شما مشتریان حساس و نکته سنجی داشته باشید، نباید این فرصت تبلیغاتی را از دست بدهید. برای طراحی یک کارت ویزیت باید کسب و کار خود را در نظر بگیرید و نکات یک طراحی حرفه ای را رعایت کنید.

می توانید در این زمینه از ایده های خلاقانه افراد به خصوص مدیر تبلیغات یا روابط عمومی مجموعه خود کمک بگیرید. کارت ویزیت از جمله مواردی است که بسیاری از مشاغل مانند پزشکی، وکالت، مهندسی، تولیدی و … از آن استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که کارت های ویزیت برای هر کدام از مشاغل باید با توجه به نوع شغل طراحی شود.

مسلما یک کارت ویزیت که برای یک دفتر وکالت طراحی می شود با کارتی که برای یک پزشک طراحی شده است، چه از نظر محتوا و چه از نظر بصری متفاوت است. بهتر است برای طراحی کارت ویزیت شخصی و یا طراحی کارت ویزیت حرفه ای با یک طراح خوش ذوق و البته با مهارت مشورت کنید و کار را به این افراد بسپارید.

برای آموزش طراحی کارت ویزیت از راه نصب بیگ بلوباتن کلیک کنید!

طراحی کارت ویزیت حرفه ای

پیش از اینکه بخواهید به طراحی کارت ویزیت اقدام کنید، باید اطلاعات لازم را در مورد جامعه مشتریان خود کسب کنید. از طرفی باید بدانید که کارت های ویزیت کاربرد های متفاوتی دارند و به همین دلیل از نظر کیفیت می توانند متنوع باشند. شما می توانید متناسب با نوع کسب و کار و البته بودجه ای که در نظر گرفته اید، یک کارت ویزیت طراحی کنید. فراموش نکنید یک کارت ویزیت می تواند یک معرف اولیه از کسب و کار شما برای مشتری باشد. دانلود ادوب کانکت جهت آموزش آنلاین طراحی کارت ویزیت!

نکات طراحی کارت ویزیت

  • محتوایی را که قصد دارید در کارت ویزیت استفاده کنید، چندین بار بازخوانی و حتی بازنویسی کنید. فراموش نکنید شما در کارت ویزیت باید از کلمات استفاده کنید نه جملات. تنها جمله ای که می توانید استفاده کنید شعار برند یا کسب و کارتان است.
  • با توجه به نوع کسب و کار خود از طرح های مناسب استفاده کنید. مسلما مناسب نیست که برای یک کارت ویزیت پزشک، طرحی فانتزی انتخاب کنید.
  • ترتیب بندی اطلاعات بر روی کارت ویزیت را با دقت انجام دهید. برای این کار می توانید نمونه های دیگر را در اینترنت یا به صورت فیزیکی مشاهده کنید.
  • اندازه ای که به صورت استاندارد برای کارت ویزیت تعریف شده است 85 * 55 میلی متر است. البته شما می توانید این ابعاد را تغییر دهید.
  • بر روی کارت ویزیت می توانید اطلاعاتی مانند برند یا نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی، آدرس ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی، شماره تلفن ثابت و یا همراه و مواردی از این قبیل را وارد کنید.
  • از انتخاب طرح های خیلی شلوغ خودداری کنید. طرح های شلوغ ذهن مشتری را درگیر می کند و جذابیت آنچنانی ندارد.
  • در چاپ کارت ویزیت از روش های مختلفی استفاده می کنند. برای مثال چاپ هایی مانند طلاکوب جذابیت خاصی دارند اما هزینه آن نسبت به سایر روش ها بیشتر است.
  • از متریال مناسب استفاده کنید. از انواع کاغذ های گلاسه یا مقوا با گرماژ های مختلف می توانید استفاده کنید.

از خدمات عکاسی از محصول ما بهره مند شوید.

اصول طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت، از ایده گرفته تا مرحله چاپ باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برای مثال شما می توانید کارت های ویزیت خود را بر روی متریالی به غیر از کاغذ یا مقوا چاپ کنید. می توانید از ورق های فلز، چوب، پلاستیک و … استفاده کنید. این ایده می تواند برای مشتریان شما جذاب به نظر برسد. تناسب میان رنگ های مورد استفاده در طراحی کارت را در نظر داشته باشد.

به اختلاف رنگ زمان طراحی و چاپ توجه داشته باشید. برای نمونه می توانید پیش از چاپ عمده کارت ویزیت، می توانید نمونه های مختلف را چاپ و بهترین آن را برای چاپ نهایی انتخاب کنید. فراموش نکنید که بر روی کارت ویزیت بهتر است از لوگوی مجموعه یا کسب و کار خود استفاده کنید. شعار های برند خود را نیز می توانید هوشمندانه در این کارت تبلیغاتی بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *