ادوبی کانکت

چطور در ادوبی کانکت فیلم ضبط کنیم و فایل های ضبط شده را دانلود و یا آنلاین تماشا کنیم؟

چطور در ادوبی کانکت فیلم ضبط کنیم و فایل های ضبط شده را دانلود و یا آنلاین تماشا کنیم؟ برای دانلود و ضبط کلاس های ادوب کانکت و اینکه بتوانیم فیلم کلاس را ذخیره نماییم و فایل های ضبط شده پلتفرم آموزش مجازی خود را بازپخش یا دانلود نماییم نیاز هست به وسیله ی مرورگر وارد لینک کلاس مجازی شوید. در ادامه مراحل را شرح داده ایم.  در ادامه با ما در این مقاله همراه باشید!

خرید ادوب کانکت و خرید کلاس آنلاین جهت برگزاری جلسات و کلاس های مجازی

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

ضبط و دانلود کلاس های ادوب کانکت

برای شروع ضبط کلاسهای ادوب کانکت نیاز به ورود با نام کاربری و رمز عبور کاربر میزبان (Host) می باشد تا بتوانیم به فیلم های ذخیره شده دسترسی داشته باشیم. در مرحله ی بعد میبایست به کمک منوی Meeting و گزینه ی Manage Meeting Informatio وارد صفحه ای شویم که امکانات ویرایش کلاس را در اختیارمان میگذارد.پس از ورود به اتاق، روی اسم اتاق کلیک نموده و Record Session را انتخاب می نماییم.

 

برای دانلود ادوبی کانکت میتوانید روی لینک داده شده کلیک کنید

 

ضبط و دانلود کلاس های ادوب کانکت

در صفحه ایی که باز می شود، خواسته می شود که یک نام و توضیحی برای فیلمی که می خواهیم ذخیره شود انتخاب نماییم.

ضبط کلاس های ادوب کانکت

همانگونه که مشاهده می نمایید در گوشه سمت چپ، بالای صفحه یک دکمه قرمز فعال شده است، که نشان دهنده ضبط شدن کلاس می باشد.

ضبط شدن کلاس

در صورتی که بخواهید ضبط کلاس های ادوب کانکت را به پایان برسانید و یا موقتا غیر فعال نمایید، در همان قسمت امکان Stop و pause نمودن فیلم در حال ضبط وجود دارد.

ضبط کلاس ادوب کانکت

پس از اتمام ضبط کلاس و پایان یافتن جلسه، طبق روال زیر می توان به فیلم های ظبط شده دسترسی پیدا نمود.

دانلود ویدیو و فیلم کلاس ها در ادوب کانکت

روش اول دانلود کلاس های ادوب کانکت از طریق پنل مدیریتی ادوبی کانکت صورت میگیرد.

از منوی و قسمت Meeting گزینه ی Record  را انتخاب کنید.سپس در کادر جدید، اسم برای فایل انتخاب کنید.

بهتر هست برای فایل نام مناسبی انتخاب کنید که با تاریخ یا موضوع کلاس همخوانی داشته باشد تا در آینده دسترسی راحت تری به فایل ها داشته باشید و

پس از پایان کلاس برای توقف فیلم برداری از کلاس آنلاین، روی دکمه قرمز  کلیک کرده و گزینه ی Stop Recording را بزنید.

پنل مدیریتی ادوبی کانکت

 دستیابی به فیلم ضبط شده کلاس ها

 دستیابی به فیلم ضبط شده کلاس ها

پس از ورود به اتاق، روی اسم اتاق کلیک نموده و Manage Meeting Information را انتخاب می نماییم.

Manage Meeting Information

سپس مجدد به صفحه مدیریتی ادوبی کانکت منتقل می شوید و روی تب Recording کلیک نموده و کل فیلم های ضبط شده جلسات آنلاین نشان داده می شود.

تب Recording

برای دیدن فیلم ها نیاز می باشد که روی هر یک از فیلم های ضبط شده کلیک نماییم و سپس بر روی لینک داده شده، کلیک می نماییم.

کلیک روی فیلم های ضبط شده

ولی باید برای اینکه شرکت کنندگان بتوانند فیلم های ضبط شده را مشاهده نمایند می بایست حتما مجوز های لازم داده شود، به همین دلیل باید فیلم مورد نظر را انتخاب نمود و از قسمت Access Type مجوز دسترسی لازم را انتخاب نماییم.

 

مقاله پیشنهادی: استفاده از دوربین موبایل در ادوب کانکت

 

مجوز های دانلود کلاس ها 

Private: اگر فایل در این حالت قرار گیرد فقط کاربرانی که در این کلاس دارای نام کاربری و رمز عبور هستند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم کلاس کنند.

All Accounts member: همه اعضایی که به عنوان شرکت کننده و یا ارائه دهنده و یا میزبان در وبینار آنلاین به اتاق دسترسی دارند.

در صورتی که کلاس شما اعضا به صورت میهمان وارد شده اند این گزینه مناسب شما نمیباشد.

Public: چنانچه فایل مربوطه در این حالت قرار گیرد تمامی افرادی که لینک را در اختیار دارند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم بازپخش کلاس کنند.

 Public به همراه Passcode : در این حالت فقط افرادی که رمز عبوری که تعریف کرده اید را در اختیار دارند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم کنند و الزامی به عضویت آنها در سیستم نمیباشد.

مجوز های دانلود کلاس ها 

پس از انتخاب نوع دسترسی برای تماشای فیلم های ضبط شده، می توان نوع اکشن و یا برخورد با فیلم ها را مشخص نمود.

تماشای فیلم های ضبط شده

Edit Recording: در این حالت شما می توانید قسمت هایی از فیلم ضبط شده را ویرایش و یا تغییر دهید.

ویرایش فیلم های ضبط شده

Make Offline: در این حالت مجوز می دهد که فیلم برای با کیفیت های مختلف با دو پسوند mp4 و flv ذخیره نماییم.

دانلود فیلم برای با کیفیت های مختلف

توضیحات کلی

آیا ادوب کانکت برای استفاده نیاز به اشتراک دارد؟

برخی از ویژگی‌های ادوب کانکت، مانند ارسال و دریافت پیام‌ها، ایجاد گروه‌های کاری و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها، به صورت رایگان در دسترس هستند و بدون نیاز به اشتراک قابل استفاده هستند. اما برای استفاده از برخی امکانات ادوب کانکت نیاز به اشتراک دارید. برای مثال، برای برگزاری جلسات ویدئویی در ادوب کانکت، باید یک اشتراک برای Adobe Connect Meetings یا Adobe Connect Webinars خریداری کنید. همچنین برای استفاده از برخی ویژگی‌های اضافی مانند ضبط جلسات ویدئویی، نیز باید یک اشتراک برای Adobe Connect Pro خریداری کنید. که در اینجا مجموعه کارینوتک آماده ارائه پلتفرم به ساده ترین شکل ممکن میباشد.

دانلود ادوب کانکت برای موبایل

یک توضیح کوتاه در مورد نحوه دانلود ادوب کانکت برای موبایل! برای استفاده از ادوب کانکت برای موبایل، می‌توانید از نسخه موبایل آن استفاده کنید که برای دستگاه‌های iOS و Android در دسترس است.
بعد از ورود به ادوب کانکت، می‌توانید با استفاده از بخش‌های مختلف آن، از امکانات مختلف آن استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید به پروژه‌های خود دسترسی پیدا کنید، آنها را ویرایش کنید، فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید و با دیگران در گروه‌های کاری یا محیط‌های چت موجود در ادوب کانکت، ارتباط برقرار کنید.
از دیگر ویژگی‌های ادوب کانکت برای موبایل می‌توان به دسترسی به ابزارهای طراحی و ویرایش تصاویر، مستندات، نمودارها و جداول، فایل‌های صوتی و ویدیویی و … اشاره کرد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید در هر زمان و مکانی به کار خود ادامه دهید و با دیگران در گروه‌های کاری خود همکاری کنید.

جمع بندی

در این مقاله به توضیح اینکه چطور در ادوبی کانکت فیلم ضبط کنیم و فایل های ضبط شده را دانلود و یا آنلاین تماشا کنیم پرداختیم. سپس توضیح کوتاهی در مورد دانلود ادوب کانکت برای گوشی دادیم. اگر سوالی در این رابطه برای شما عزیزان باقی مانده خوشحال میشویم در قسمت دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید. ممنون از همراهیتان!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *