دیجیتال مارکتینگ

قوانین سئو سایت و گوگل

مقدمه

همانطور که می‌دانید قوانین سئو به طور دائم در حال تغییر و تحول هستند. از این رو در سال 2023 نیز انتظار می‌رود که قوانین و اصول دیگری به آن افزوده شده یا تغییر پیدا کنند. با توجه به اینکه امروزه مصرف‌کنندگان اغلب خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، کاربران زیادی به جستجوی محصول یا خدمات موردنظر خود در اینترنت می‌پردازند.

همین مسئله باعث شده صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک به دنبال بهینه‌سازی موتورهای جستجو خود باشند. به این ترتیب سهم خود را از بازار افزایش دهند. در ادامه به قوانین و اصول سئو که در سال 2023 پیش‌بینی می‌شود و باید کسب و کارها از آن مطلع باشند، اشاره خواهیم کرد. برای درخواست طراحی سایت وردپرسی قسطی با ما تماس بگیرید.

سفارش سئو و طراحی سایت

بک لینک‌ها فاکتور مهم در قوانین سئو

از مهم ترین موارد در حوزه اصول سئو، بک لینک ها هستند. همانطور که می‌دانید بک لینک‌ها پیوندی هستند که از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر ارجاع می‌دهند. با توجه به اینکه بک ‌لینک‌ها اعتبار سایت را نمایش می‌دهند، تعداد بک ‌لینک‌های به دست آمده در سئوی سایت بسیار اثرگذار خواهد بود.

به منظور افزایش اعتبار سایت، توصیه می‌شود از خرید بک ‌لینک پرهیز کنید و خود به صورت آگاهانه اقدام به جذب کاربران کنید. با اطلاع‌رسانی و نوشتن مقالات آموزشی و انتشار در سایت‌های خبری، بازدید از سایت خود را افزایش داده و سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

مشکلات ایندکس کردن صفحات وب جدید و اصول سئو

انتظار می‌رود به عنوان یکی از قوانین سئو در سال 2023 مشکلات ایندکس کردن صفحات وب جدید همچنان وجود داشته باشد. با وجود اینکه گوگل به عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند شناخته می‌شود، اما محدودیت‌های آن، امکان همراه شدن گوگل با صفحات جدید وب را دشوار می‌سازد.

به منظور ایندکس شدن صفحات وب توسط گوگل، می توانید اقدام به ارسال نقشه XML سایت خود یا URL صفحات جدید در کنسول جستجو کنید. شما می توانید از گوگل درخواست کنید تا این صفحات را ایندکس کند. برای داشتن یک وب سایت و طراحی سایت فروشگاهی در تهران با ما در ارتباط باشید.

برای درک محتوای صفحات همچنان کلمات کلیدی اهمیت دارند

از دیگر اصول سئو درک محتوای صفحات با کلمات کلیدی است. گوگل به منظور درک بهتر محتوای یک صفحه، از کلمات کلیدی وب‌سایت استفاده می‌کند و آن صفحه بر همین اساس در نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

در صورتی که یک وب‌سایت از کلمات کلیدی مشخصی در عنوان سئو و یا بدنه محتوا برخوردار باشد، گوگل می‌تواند آن صفحه را برای جستجوی عبارت مرتبط با آن موضوع نمایش دهد. از این رو برای سئوی وب‌سایت خود می‌توانید از خدمات مجموعه کارینوتک که به ارائه انواع خدمات آنلاین می‌پردازد، درخواست کمک کنید.

با سایر خدمات ما آشنا شوید: عکاسی از محصول

کلمات کلیدی در قوانین سئو-کارینوتک

به‌روز رسانی‌های الگوریتم بیشتری منتشر خواهد شد

از دیگر قوانین سئو در سال 2023 این است که چندین به‌روزرسانی الگوریتم را منتشر خواهد کرد. به این ترتیب محتوای باکیفیتی در نتایج موتور جستجو در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای این که تشخیص دهید گوگل چه عواملی را در الگوریتم‌ها تغییر داده است، کار دشواری در پیش دارید.

رویکردی که کسب و کارها به منظور کاهش اثر نامطلوب به‌روزرسانی‌های الگوریتم 2023 می‌توانند انجام دهند، تولید محتوای قوی با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و بک لینک‌های با کیفیت بالا بوده تا وب‌سایت توسط گوگل معتبر و مفید شناخته شود.

اهمیت جستجوی محلی در قوانین سئو

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های گوناگونی به منظور افزایش بازدید آنلاین صفحات سایت ایجاد می‌شود. همین مسئله رقابت را در فضای مجازی برای کسب و کارها دشوار ساخته است. به طور کلی سئو محلی باعث بهبود رتبه جستجوی سایت صرفا برای جستجوهای محلی از قبیل رستوران سعادت آباد یا باشگاه قیطریه می‌شود.

به این ترتیب مشاغلی که تمایل دارند بازدید و فروش خود را به صورت محلی افزایش دهند، باید به رتبه وب‌سایت خود در جستجوی محلی دقت کنند. این مورد برای بسیاری از کاربران خوشایند است. چرا که آن‌ها تمایل دارند از فروشگاه‌های اطراف محل زندگی خود خرید کنند.

همیت جستجوی محلی در قوانین سئو-کارینوتک

بهینه‌سازی سرعت صفحات سایت

در قوانین سئو 2023 همچون سال‌های پیش، سرعت صفحات سایت بر رتبه‌بندی وب‌سایت اثرگذار است. چرا که سرعت صفحه می‌تواند تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار داده و در بهینه‌سازی رتبه‌بندی وب‌سایت مورد توجه قرار می‌گیرد.

به منظور افزایش سرعت سایت می‌توانید فایل‌های تصویری خود را فشرده‌تر کنید. همچنین تعداد انیمیشن‌ها را در سایت تا جایی که می‌توانید به حداقل برسانید. این دو مورد باعث زمان‌بر شدن بارگیری مرورگر شده و سرعت صفحه را کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

قوانین و اصول سئو مدام در حال تغییر و تحول هستند. لازم است کاربران و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ به این قوانین و اصول توجه کنند تا بتوانند بازدید از سایت خود را افزایش داده و در نتیجه رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنند. افرادی که این نکات را مدنظر داشته باشند، می‌توانند از طریق وب‌سایت خود بازاریابی بهتری داشته باشند و کسب و کار خود را رونق ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *