دیجیتال مارکتینگ

همه چیز در مورد طراحی صفحات وب سایت

مقدمه

در صورتی که به تازگی وارد دنیای برنامه‌نویسی شده‌اید، ممکن است بارها با اصطلاح طراحی صفحات وب روبرو شده باشید. لازم است اشاره کنیم که برنامه‌نویسی مفهومی متفاوت از طراحی وب دارد و نباید این دو را مشابه دانست.

زمانی که وب‌سایتی ساخته می‌شود، از ابزارهای متفاوتی برای زیباتر شدن و جذاب‌تر شدن آن استفاده می‌شود. این ابزارها در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنند. به طور کلی هر عاملی که باعث شود وب‌سایت زیباتر و شکیل‌تر به نظر برسد، به عنوان طراحی وب شناخته می‌شود. این عوامل شامل هر نوع عکس، لینک، متن و موارد دیگر می‌شوند و در جای مناسب خود قرار می‌گیرند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این موضوع می‌پردازیم.

شاید مفید باشد: چک لیست طراحی سایت

سفارش سئو و طراحی سایت

طراحی صفحات وب مقدماتی

همانطور که اشاره کردیم، طراحی صفحات وب از بسیاری از رشته‌ها و مهارت‌ها در تولید و نگهداری سایت‌ تشکیل شده است. طراحی وب را می‌توان متشکل از به کارگیری طراحی گرافیک، تولید محتوا، سئو و طرح‌بندی صفحه وب به شمار آورد.در طراحی وب‌سایت مقدماتی همراه با سئو سایت باید طراحان از مهارت‌های زیر برخوردار باشند و در کار خود از آن‌ها استفاده کنند:

• تسلط روی html
• تسلط روی css
• تسلط به زبان برنامه‌نویسی JavaScript
• تسلط به نرم افزار Dream Weaver
• تسلط به نرم افزار Photoshop و Flash
• تسلط به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی ASP و PHP و Asp.Net
• تسلط بر یکی از نرم افزارهای بانک اطلاعاتی همچون Access

طراحی صفحات وب مقدماتی-کارینوتک

طراحی صفحات وب پیشرفته

طراحی وب فرآیندی است که در آن مفهوم‌سازی در کنار برنامه‌ریزی و تولید فایل‌های الکترونیکی قرار گرفته تا با استفاده ار رنگ‌طرح، متن، گرافیک، تصاویر مانند عکاسی از  محصول و موارد دیگر، بازدیدکنندگان دیگر را به صفحات سایت هدایت کند.
برای اینکه بتوانید یک طراح وب متبحر و ماهر شوید، باید به اصول زیر مسلط باشید:

• بر طراحی بصری تسلط داشته باشید.
• اصول طراحی چیدمان را بدانید.
• شناختن ترکیب‌های رنگی در این کار اهمیت بسزایی دارد.
• طراحی تعاملی مهم است.
• به فتوشاپ مسلط باشید.
• بر زبان‌های برنامه‌نویسی پایه به خوبی مسلط باشید.
• بر قوانین سئو یا بهینه‌سازی صفحات جستجو تسلط داشته باشید.
• بر نرم افزارهای ویرایش کدنویسی front-end مسلط باشید.

طراحی صفحات وب به انگلیسی

با توجه به اینکه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در مراودات متفاوت شناخته می‌شود، برای توسعه برخی از کسب و کارها لازم است دست به ساخت و طراحی صفحات وب به زبان انگلیسی بزنید. از طراحی وب انگلیسی در پروژه‌های متعدد استفاده می‌شود و می‌تواند برای برخی از کاربران مفید و کاربردی باشد.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران با کارینوتک

برای اینکه بتوانید از طراحی وب انگلیسی معتبر و فاخری برخوردار باشید، باید ابتدا ترجمه خوانا و دقیقی ارائه کنید. سپس انتساب سایت به کشور ایران را پنهان نکنید و باید بدانید میزبانی سایت در کشورهای دیگر اروپایی قرار دارد.

طراحی صفحات وب به انگلیسی-کارینوتک

اصول طراحی صفحات وب

طراحی صفحات وب سایت پروسه‌ای است که در آن خلاقیت و مهارت حرف اول را می‌زند. با توجه به اینکه این مسئله کاملا سلیقه‌ای بوده و در کاربران متفاوت است، روش استاندارد و مشخصی برای آن ارائه نشده است. اما می‌توان اصول و نکاتی را به عنوان اصول و نکات مهم در طراحی در نظر داشت و سپس آن را اجرا کرد.
این اصول شامل طراحی، به کارگیری خلاقیت و نوآوری، تولید محتوای جذاب، پشتیبانی دسته‌بندی‌شده، ساختار صحیح اطلاعات، مخاطب محوری و صدها موارد مختلف می‌شود. این موارد از چنان گستردگی برخوردار هستند که نمی‌توان دستورالعمل ثابتی برای آن مشخص کرد.

در قسمت پشتیبانی باید حجم صفحات را پایین آورده تا کاربران به راحتی به جستجو بپردازند و در بخش ساختار اطلاعات باید از پیوندها به منظور ارجاع به صفحه اصلی سایت استفاده شود. علاوه بر این، در مخاطب محوری لازم است تمام مطالب وب‌سایت با فعالیت و نیازهای قشر عامه مخاطبان مطابقت داشته باشد. همچنین محتوای وب‌سایت نیز به‌روز و جدید باشد و در مدت زمان مشخصی به‌روز رسانی شود.

شاید مفید باشد: طراحی سایت با گوشی

طراحی صفحه وب با فتوشاپ

فتوشاپ یکی از اصول مهم در طراحی صفحات وب به شمار می‌رود که در واقع یک ویرایشگر گرافیکی است. با استفاده از فتوشاپ تصاویر ویرایش می‌شوند. در طی سالیان متمادی قابلیت‌های متعددی به این برنامه افزوده شده است و کاربران را برای رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند.
از مهم‌ترین کاربردهای فتوشاپ می‌توان به روتوش تصاویر، ویرایش ویدئویی، طراحی و چاپ عکس و موارد دیگر اشاره کرد. با کمک فتوشاپ عکس‌ها دستکاری و اصلاح می‌شوند، تصاویر بهینه‌سازی می‌گردند و مشخصات کارآمدی برای وب‌سایت ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه فتوشاپ راهی سریع برای طراحی و صفحه‌آرایی محسوب می‌شود، اغلب طراحان با آن کار می‌کنند و احساس راحتی بیشتری دارند. اما برخی از طراحان در کنار فتوشاپ از ابزارهای دیگری نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند به ویرایش و بهینه‌سازی تصاویر بپردازند.

طراحی صفحه وب با فتوشاپ-کارینوتک

جمع‌بندی

امروزه با توجه به اهمیت طراحی صفحات وب سایت تقریبا اکثر وب‌سایت‌ها در کار خود از آن استفاده می‌کنند. با طراحی وب، سایت شما زیباتر و جذاب‌تر شده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند. با طراحی سایت می‌توانید عکس، لینک، متن و موارد دیگر را به گونه‌ای جذاب در وب‌سایت به کار ببرید. می توانید از وب سایت کارینوتک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *