آموزش ها

چگونه ساختار محتوای وبینار خود را به درستی ایجاد کنیم؟

فهرست مطالب

چگونه ساختار محتوای وبینار خود را به درستی ایجاد کنیم؟

جواب این سوال که چگونه ساختار محتوای وبینار خود را به درستی ایجاد کنیم؟ را با کارینوتک بدانید. چند بار اتفاق افتاده که در یک وبینار شرکت کرده اید و تعجب کرده اید که چرا خودتون رو درگیر یه چیز به درد نخور کردین؟

چند بار وقت خود را برای حضور در وبینارها زنده صرف کرده اید به این دلیل که وعده های خیلی جذابی بهتون داده شده بود و با این حال، کاملا از حضورتون در این وبینار دلزده شدید.

موضوع وبینارها

مجری وبینار ۳۰ دقیقه را صرف توضیح داستان زندگی خودش، درخشش و تمام موفقیت هایی که به دست آورده میکند. در واقع موفقیت هایش را به نمایش میگذارد. سپس یک ساعت را صرف پیگیری برنامه آنلاین یا برنامه مربیگری گروه خود کرده و به سؤالات پاسخ می دهد، بنابراین شما نیز می توانید بدون از دست دادن جایزه ویژه سرمایه گذاری کنید.

حتما بخوانید: آموزش استفاده از کارینومیت 

آنها به سختی ۱۰ دقیقه از زمان وبینار را صرف صحبت در مورد همان چیزی می کنند که در ایمیل ها گفته بودند و یا در حالت دیگر، آنها یک ساعت وقت گذاشتند تا جزئیات پیچیده ای را در مورد یک موضوع مهم به شما ارائه دهند که شما آن را درک نکردید و در نهایت احساس سردرگمی کردید.

اگر شما شاهد یک وبینار بد بودید، آرامش داشته باشید! این یک واقعیت است که شما تنها نیستید. متاسفانه عدم رضایت از یک وبینار به علت کیفیت پایین وبینار ارائه شده یک چیز خیلی شایع است، و این دقیقاً همان دلیل است که باید هم قدم بشویم و به مردم نشان بدیم که انجام اینکار چگونه است.

 

قبل از شروع تبلیغ وبینار ، باید بدانید که هدف از وبینارتان دقیقاً چیست

وبینار شما می تواند کاملاً به صورت رایگان باشد. شما فقط می توانید یک وبینار برای بالاتر بردن اعتبار و رزومه خود، رشد لیست ایمیل، مخاطبین خود یا فقط برای تمرین ایجاد کنید.

به هر حال، وبینار شما علاوه بر اینکه یک ابزار ضروری برای بازاریابی دیجیتال است، به عنوان یک ابزار فروش در تجارت شما به حساب می آید. شما یک وبینار ( یا بیشتر ) را به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای تبلیغ و فروش چیز جدیدی که می خواهید راه اندازی کنید، ایجاد خواهید کرد.

هدف برگزاری وبینار

وقتی هدف شما فروش است، دو موضوع وجود دارد که برای انجام کار خود باید آنرا در وبینار خود بیان نمایید:

  • شما باید واقعاً مطالب خوبی را به مردم  ارائه دهید تا آنها تا پایان وبینار در جلسه حضور داشته باشند.
  • حق تبلیغ را کسب کنند.

محتوای رایگان شما به طور طبیعی باید در پیشنهاد شما پرداخت شود. برای افرادی که در کنار شما مانده اند، مرحله منطقی بعدی باید سرمایه گذاری با شما باشد. Your free content must naturally LEAD into your PAID OFFERING. For people who have stayed with you, the next logical step should be to invest with you.

با انتخاب موضوع مناسب برای وبینار خود شروع کنید

با انتخاب مبحثی مناسب برای وبینارتان باعث می شوید، هم برای ثبت نام های وبینار و همچنین میزان نمایش، بازخورد قابل ملاحظه ای را ببینید.

  • در وهله اول، وبینار شما باید مشکلی را برای مخاطبان شما حل کند. شما باید واقعا بدانید که مخاطبینتان با چه موضوعاتی در ارتباط با وبینارتان درگیر هستند، همچنین برخی از بزرگترین معضلات آنها را بدانید. ایده های مبحث وبینار را روشن کنید و این موارد را در خاطر داشته باشید.
  • موضوع خود را واقعاً مشخص نگه دارید. از ساختن یک وبینار کلی که در مورد تصویر بزرگتری صحبت می کند، خودداری کنید. یک مسئله را حل کنید و در مورد آن موضوع خاص فقط صحبت کنید. با تمرکز روی یک عنصر کوچک از یک موضوع گسترده، مبحث شما به یک قلاب تبدیل می شود که افراد را به خود جلب می کند زیرا اینکار باعث جذابیت محتوای وبینار میگردد.

حتما بخوانید: آموزش استفاده از ادوب کانکت 

در اینجا عناوین وبینار بسیار خوبی که یافتم آورده شده است

  • چگونه وبینارهایی را بفروشیم ( دیوید سیتمن گارلند )
  • چگونه می توانیم یک سیستم تبلیغاتی سودآور فیس بوکی ایجاد کنیم که منجر به فروش و فروش خودکار شود ( ریک مولیرو )
  • فروش خود را با استفاده از پیشنهادات غیر قابل مقاومت افزایش دهید ( لیزا سازویچ )
  • نحوه فروش برنامه های آموزش آنلاین با قیمت های برتر ( Vanessa Horn )
  • نحوه استفاده از Pinterest برای تجارت ( Melanie Duncan )

ابتدا یک طرح کلی برای وبینار خود ایجاد کنید

این رو اکیدا توصیه می کنیم که قبل از شروع تبلیغ برای وبینارتان، یک طرح کلی ( خلاصه ) برای آن ایجاد کنید. هنگامی که شما یک طرح کلی ایجاد می کنید، اغلب به نتیجه گیری یا تغییر عنوان وبینار خود می پردازید. شما در واقع عناوین بهتری را از این طریق پیدا می کنید. محتوای وبینارتان را به گونه ای برنامه ریزی کنید که افراد را از نقطه A تا نقطه B به راحتی ببرید و ارزش خود را در این فرآیند اضافه کنید.

برخی از بهترین مطالب خود را به صورت رایگان ارائه دهید. با این کار مخاطبتان فکر می کنند که اگر کالاهای رایگان این محصول خوب باشد، تصور کنید که چیزهای پرداخت شده آنها چقدر خوب است؟ و او را از یک مخاطب به یک خریدار تبدیل می نمایید. سرانجام، وبینار هنگامی موفق می شود که بعد از اتمام وبینار حس کنند به چیزی که دنبال آن بودند، رسیده اند. به آنها نتیجه دهید.

ساختار محتوای واقعی شما

در نهایت ، کار شما این است که آنچه را که وعده داده اید تحویل بگیرید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • قانون ۸۰-۲۰ را بخاطر بسپار.

۸۰٪ از زمان را به موضوع اختصاص دهید و فقط ۲۰٪ باقیمانده را تبلیغ کنید .

  • با یک استقبال از افرادی که در وبینارتان حضور دارند شروع کنید.

با اینکار با از طریق تعامل بین خود و مخاطب و سوالاتی همچون از کجا به وبینارتان ملحق شده اند،هیجان در آنها ایجاد نمایید .

  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند که در وبیناری مناسب خواسته هایشان حضور دارند.

به آنها بگویید که وبینار برای چه کسانی است و به احتمال زیاد برای چه کسانی نیست.

  • به آنها دلیلی بدهید که تا آخر وبینار بمانند.

این می تواند جایزه ای باشد که در انتهای وبینار به یکی از شرکت کنندگان تعلق میگیرد.

  • دستور کار وبینار را تنظیم کنید و به آنها بگویید که دقیقاً چه چیزی را بدست می آورند.

همچنین توصیه می کنیم در ابتدای وبینارتان اعلام کنید که پس از تدریس ، به آنها فرصتی می دهید تا سوالات خود را مطرح نمایند. با اینکار در طول وبینار سوالات خود را آماده کرده و با پرسش و پاسخ تعامل بیشتری بین شما و مخاطب به وجود می آید. همچنین با این کار بیشتر به شما و تدریس و یا محصولتان اعتماد میکنند.

  • خودتان را معرفی کنید و داستان خود را بگویید.

آنرا مختصر و مرتبط با موضوع بیان کنید. درباره بخش هایی صحبت کنید که می تواند به مخاطبان ارتباط داشته باشد. اینکار باعث شناخت و ارتباط گرفتن با شما میشود اما توجه داشته باشید خیلی از زمان را صرف اینکار نکنید.

  • مطالبی را که قول داده بودید به آنها بدهید.

نکته مفید دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که فکر کنید، چرا و به چه علت برای این وبینار هزینه پرداخت شده است. وظیفه شما در وبینار این است که در مورد مشکلات و چالش های مخاطبان خود شفاف سازی کنید ، و برای دیدن نتایج چند راهکار علمی به آنها بدهید. لازم نیست هر آنچه را که در رابطه با این موضوع وجود دارد را بدانید، زیرا هیچ کس انتظار آن را ندارد.

  • تغییری نرم به زمین شما.

Transition smoothly into your pitch. در مورد پیشنهاد خود صحبت کنید و دقیقاً بگویید قرار است چه چیزی دریافت کنند. در این زمان، وسوسه نشوید که در این روند عجله کنید. افرادی که واقعاً علاقمند به سرمایه گذاری با شما هستند، می خواهند تمام جزئیات را بدانند و احتمالاً سؤالاتی خواهند داشت. افرادی که هیچ علاقه ای به خرید ندارند، در این مرحله کنار می روند.

همچنین بخاطر داشته باشید، هر چه با محتوای آموزشی خود بهتر عمل کنید ، اطمینان بیشتری خواهید داشت که احساس گودبرداری خواهید کرد. دور کردن آن محتوا به شما حق می دهد تا زمین بازی کنید. Also remember, the better you do with your educational content, the more confident you’ll feel pitching. Giving away that content for free earns you the right to pitch.

  • مطالعات موردی را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید و نتایجی را که می توانند خودشان را ببینند به دست بیاورند.

Share case studiesthat are relevant to your audience and results that they can see themselves achieve.

  • در ادامه تا زمانی که می خواهید به سؤالات خود پاسخ دهید،

اما به زمان سایر افراد احترام بگذارید و به آنها بگویید که میتوانند وبینار را ترک نمایند.

 

ایجاد یک نمایش ستاره ای

اولین اثرگذاری در مخاطب مهمترین و ماندگارترین تصوری است که تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی می ماند، پس بهترین اثر رو در ذهن مخاطبتان ایجاد نمایید. به مردم نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و منظور شما تجارت است.

توجه داشته باشید که شما به اسلایدهایی بیش از آنچه فکر می کنید، نیاز دارید. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک برگزارکننده وبینار می تواند انجام دهد. آنها تعداد معدودی اسلاید را تهیه می کنند و زمان زیادی را برای هر اسلاید صرف می کنند. در حقیقت شما باید یک تن اسلایده داشته باشید! اما متن زیادی را در هر اسلاید قرار ندهید.

ایجاد اسلاید مناسب

از اسلایدهایی با تصاویر استفاده کنید تا اسلایدهایتان فقط به ساختار متنی ختم نشود و از اسلایدها برای پرسیدن سؤال استفاده کنید و برای مخاطبانتان چلنج ایجاد نمایید.

در آخر، از روی اسلایدها کلمه به کلمه نخوانید. از آنها به عنوان راهنما استفاده کنید و افراد را درگیر نگه دارید. و وسواس نکنید که اسلایدهای خود را از هر لحظه به نظر کامل برساند. بله ، یک عرشه اسلاید حرفه ای به نظر می رسد تفاوت بزرگی در وبینار شما ایجاد کند اما همیشه بخاطر داشته باشید ، طراحی متن های مطالب را بخاطر بسپارید.

©کلیه حقوق این مطلب ( چگونه ساختار محتوای وبینار خود را به درستی ایجاد کنیم؟ ) متعلق به رسانه کارینوتک می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *