آموزش آنلاین

یادگیری الکترونیکی در مقابل یادگیری سنتی، کدام یک بهتر است؟

مقدمه

یادگیری الکترونیکی در مقابل یادگیری سنتی: امروزه بیشتر ما کلمه eLearning را می شنویم. کلمه eLearning که به عنوان یادگیری الکترونیکی نیز شناخته می شود به معنای یادگیری با یک بستر دیجیتال است که بدون رفتن به جایی است. از آموزش الکترونیکی غالباً به عنوان “یادگیری از راه دور” یا “یادگیری آنلاین” در قالب وبینار آنلاین یاد می شود که شامل چتری برای هر یادگیری است که از راه دور و نه در یک کلاس سنتی انجام می شود.

یادگیری آنلاین یک آموزش مجازی است. علم ابزارهای زیادی برای یادگیری الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و غیره ابداع کرده است که از طریق آنها می توان افراد مورد نظر خود را مطالعه کرد. تعداد دانش آموزان را می توان با هم آموخت که در یک مکان نشسته اند. جهان در حال تبدیل شدن از آموزش سنتی به آموزش دیجیتال است.

هم دانش آموزان و هم معلمان از انعطاف پذیری در یادگیری آنلاین برخوردار می شوند. تحصیل به صورت دیجیتالی آسان است زیرا به شما امکان می دهد از بهترین معلمان یک موضوع خاص یاد بگیرید. برای آموزش استفاده از ادوب کانکت کلیک کنید!

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

آیا مطالعه آنلاین موثرتر از آموزش سنتی است؟

بسیاری از ما معمولاً با تدریس و یادگیری سنتی آشنا هستیم که معلم در آن کلاس 30 تا 40 دانش آموز را آموزش مانند دوره طراحی سایت اقساطی می دهد و هیچ کس نمی داند دانش آموزان آنچه را توضیح داده می شود یاد می گیرند یا نمی گیرند. بنابراین این نوع روش موثرتر از مطالعه و آموزش آنلاین نیست.

این قدرتمندترین روش یادگیری اخیر است زیرا جهان در حال تغییر به سمت دیجیتالی شدن است. گاهی اوقات افراد در مورد eLearning بحث می کنند و پس از آن ، آنها باور به Platform Digital را شروع می کنند. بحث در مورد آموزش دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد زیرا زمان تغییر روش آموزشی ما فرا رسیده است. آیا شما در مورد یادگیری در کلاس می دانید؟

یادگیری در کلاس یک روش سنتی برای یادگیری است که در آن دانش آموزان به کلاس می آیند و معلمان همزمان آنها را آموزش می دهند. همه دانش آموزان حاضر در کلاس همان چیزی را می آموزند که توسط معلمان آنها به آنها آموزش داده می شود. هر کس توانایی های مختلفی در یادگیری و توانایی های مختلف درک دارد.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن

یادگیری سنتی چیست؟

یادگیری سنتی در کلاس از زمان های بسیار دور پذیرفته شده است که در آن دانش آموزان با حضور در کلاس توسط معلمان خود چیزهای مشابهی یاد می گیرند. اگر می خواهند تحصیل کنند همه باید حضور داشته باشند. اگر دانش آموزی در کلاس شرکت نکند ، ممکن است موضوعی را که استاد در آن تدریس می کند، را از دست بدهد. معلمان می توانند تعداد معینی از دانش آموزان را در کلاس درس آموزش دهند. همه دانش آموزان باید یک چیز را یاد بگیرند که آیا مثمر ثمر است یا نه. برخی به موضوع خاصی علاقه ندارند اما باید مطالعه کنند. به این ترتیب سیستم سنتی آموزش الگوی یادگیری در کلاس است.

خرید سرویس ادوب کانکت

چرا یادگیری آنلاین موثرتر است؟

یادگیری آنلاین از یادگیری سنتی موثرتر است زیرا به شما آزادی می دهد. می توان فیلم های مطالعه را در زمان خودش باز کرد. برای شرکت در سخنرانی ها نیازی به مراجعه به یک موسسه نیست.

دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین را در مقایسه با یادگیری های سنتی در بازه زمانی خود یاد بگیرند و به پایان برسانند.

در مرحله دوم ، آموزش مناسب توسط متخصصان در موضوعات خاص را ارائه می دهد. برای یادگیری بیشتر زمان کمتری لازم است زیرا متخصصان در زمان کمتری مباحث خاصی را آموزش می دهند.

مردم همچنین به دیدگاه ایمنی فکر می کنند زیرا تصادفات جاده ای در مناطق شهری مکرر اتفاق می افتد. در مناطق روستایی ، مطالعه آنلاین گزینه بهتری برای آموزش فراهم می کند و دانش آموزان از مزایای متخصصان برای ایجاد مشاغل خود برخوردار می شوند. مهمترین چیز این است که همه می توانند از طریق سیستم عامل کامپیوتر یا از طریق موبایل و تبلت مطالب مورد نیاز خود را یاد بگیرند.

دانشجویان برای کسب دوره های جدید نیازی به برنامه ریزی زمان زیادی ندارند. آنها می توانند از طریق دستگاههای شخصی خود در هر زمان و هر مکان یاد بگیرند.

علاوه بر این یادگیری سنتی گرانتر و هزینه بیشتری دارد، در حالی که آموزش الکترونیکی بسیار ارزان تر از آموزش قبلی است.

نصب نرم افزار بیگ بلو باتن

آموزش آنلاین در مقابل آموزش سنتی

یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی دو روش متفاوت برای آموزش هستند. در ادامه به بررسی تفاوت‌های مهم بین این دو روش پرداخته می‌شود:
1. روش و شیوه آموزشی: یکی از مهمترین تفاوت‌های بین یادگیری الکترونیکی و سنتی، شیوه و روش آموزشی است. در یادگیری سنتی، معلم به صورت حضوری و در کلاس، با دانش‌آموزان تعامل دارد. در حالی که در یادگیری الکترونیکی، دانش‌آموزان به صورت آنلاین و از راه دور با محتوای آموزشی تعامل دارند.
2. هزینه: هزینه یادگیری الکترونیکی معمولاً کمتر از یادگیری سنتی است. در یادگیری سنتی، دانش‌آموزان باید هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، کتاب‌ها و مواد آموزشی را پرداخت کنند، در حالی که در یادگیری الکترونیکی بسیاری از این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
3. انعطاف‌پذیری: یادگیری الکترونیکی به دانش‌آموزان انعطاف پذیری بیشتری در برنامه‌ریزی زمانی برای یادگیری می‌دهد. در یادگیری سنتی، دانش‌آموزان باید به محل کلاس مراجعه کنند و به زمانی که توسط مدرس تعیین شده است، پایبند باشند.
4. کیفیت و محتوای آموزشی: در یادگیری الکترونیکی، کیفیت و محتوای آموزشی بسیار متنوع است و دانش‌آموزان می‌توانند از منابع مختلف بهره ببرند. در یادگیری سنتی، محدودیت بیشتری در دسترسی به منابع و محتوای آموزشی وجود دارد.
5. تعامل با معلم: در یادگیری سنتی، دانش‌آموزان می‌توانند به صورت مستقیم با معلم خود تعامل داشته باشند، در حالی که در یادگیری الکترونیکی تعامل با معلم به صورت آنلاین و از راه دور صورت می‌گیرد.
با توجه به تفاوت‌هایی که بین یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی وجود دارد، هر کدام از این روش‌ها می‌تواند برای شرایط و نیازهای مختلف مناسب باشد. برای مثال، یادگیریالکترونیکی ممکن است برای دانش‌آموزانی که دسترسی به مدارس مناسب ندارند، بهترین گزینه باشد. به علاوه، اگر دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند به صورت خودآموز و با توجه به نیازهای خود به یادگیری بپردازند، یادگیری الکترونیکی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در مقابل، یادگیری سنتی می‌تواند برای دانش‌آموزانی که به تعامل حضوری با معلم و دیگر دانش‌آموزان علاقه دارند، مناسب باشد. همچنین، برای درس‌هایی که نیاز به تجربه‌ی عملی و تعاملی دارند، یادگیری سنتی ممکن است بهترین گزینه باشد. در نهایت، انتخاب بین این دو روش باید بر اساس شرایط و نیازهای خاص هر دانش‌آموز و محیط آموزشی انجام شود.

بیشتر بدانیم: یادگیری الکترونیکی یا همان آموزش آنلاین چیست و اهمیت یادگیری الکترونیکی در آموزش چه مقدار می باشید؟ 

مزایا و معایب آموزش الکترونیکی

  • شخص می تواند در زمان خودش یاد بگیرد.
  • دانش آموزان می توانند بدون محدودیت در مناطق در هر کجا تحصیل کنند.
  • انتخاب موضوعات و موضوعات آسان است.
  • دانش آموزان می توانند از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، پیام کوتاه و غیره با معلمان خود تعامل داشته باشند.
  • آنها می توانند با معلمان خود در تماس باشند توسط پلتفرم بیگ بلو باتن و از مزایا بهره مند شوند.
  • دانش آموزان حتی می توانند در موقعیت های خطرناک مانند باران شدید، طوفان، آسیب جسمی بدن، همه گیر یا شرایط همه گیر مطالعه کنند.
  • این باعث صرفه جویی در وقت زیادی برای دانشجویان می شود. برای فعالیت های دیگر وقت آزاد بگذارید.
  • فقط موارد ضروری را یاد بگیرید و از مباحث غیر ضروری پرهیز کنید.
  • بسیار ارزان تر از یادگیری در کلاس حضوری است به این معنی که برای یادگیری مقرون به صرفه است.
  • بدون نیاز به سفر به مرکز مطالعه. بنابراین ما را در برابر تصادفات جاده ای محافظت می کند.
  • معلمان از آموزش آنلاین درآمد اضافی می گیرند.

مزایا و معایب یادگیری سنتی در کلاس

مزایای یادگیری سنتی 

  • دانش آموزان می توانند با معلمان و مربیان خود در تماس فیزیکی باشند تا بتوانند مستقیماً از آنها سوال کنند و پاسخ های رضایت بخشی دریافت کنند.
  • آنها می توانند با همکلاسی ها و دیگران رابطه دوستی برقرار کنند.
  • دانش آموزان می توانند شبکه خود را رشد دهند و با دیگران رقابت کنند.
  • فعالیتهای مختلف مدرسه ، دانشگاه و دانشگاه را تجربه کنید.
  • آنها دانش عملی از موضوعات مختلف در آزمایشگاه ها و زمینه ها دارند. بنابراین ، آنها می توانند دانش بهتری داشته باشند.
  • دانش آموزان از نظر جسمی مدرک خود را می گیرند و فرصت های شغلی بهتری دارند.

معایب

  • روش سنتی آموزش بسیار گران است زیرا معلمان می توانند همزمان تعداد کمتری از دانش آموزان را آموزش دهند. دانش آموزان باید هزینه زیادی به معلمان خود بپردازند.
  • دانش آموزان برای یادگیری در شهر یا کشور دیگر باید به محل موسسات آموزشی سفر کنند تا مجبور شوند هزینه های سفر را پرداخت کنند و گاهی اوقات هنگام اقامت در یک خوابگاه یا پرداخت مهمان ، هزینه اقامت دارند.
  • آنها به موقع انعطاف پذیر نیستند اگرچه باید به موقع به مقصد برسند. در غیر این صورت آنها باید در سخنرانی های معلمان شرکت کنند ، آنها را از دست می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *