آموزش آنلاین

یادگیری الکترونیکی یا همان آموزش آنلاین چیست و اهمیت یادگیری الکترونیکی در آموزش چه مقدار می باشید؟

مقدمه

آموزش الکترونیکی، آموزشی می باشد بر پایه کامپیوتر و اینترنت و دستگاه های موبایل.تعریف آموزش الکترونیکی به عنوان آموزش و توسعه دانش آموزان / کارمندان از طریق رسانه های الکترونیکی مختلف مانند اینترنت ، صوت ، فیلم و غیره تعریف می شود. منظور از یادگیری مبتنی بر وب و پلتفرم آموزش آنلاین ، یادگیری الکترونیکی است که معمولاً از آن به عنوان یادگیری الکترونیکی یا یادگیری آنلاین یاد می شود. امروزه افراد ابتدا به جای اینکه به دنبال کتاب یا پرسیدن کسی باشند، در اینترنت مطالب خود را جستجو می کنند. از این رو، این امر منجر به  اهمیت آموزش الکترونیکی در آموزش شده است. کلاسها و دوره های تعاملی با موضوعات یا برنامه و مدرک مختلف وجود دارد که به طور کامل در اینترنت ارائه می شود.

سخنرانی های آنلاین از طریق پلتفرم هایی همچون ادوب کانکت، کارینومیت و کارینوتیم در کنفرانس ویدیویی برخی از رسانه هایی هستند که به شرکت کنندگان امکان می دهد نظرات خود را درباره یک موضوع خاص ارائه دهند و سپس در مورد آنها بحث بیشتری کنند. از طریق کنفرانس ویدیویی یا گفتگوی زنده، امکان بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف بسیار زیاد است.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

معنی و مفهوم آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی فرآیند اشتراک دانش از طریق کانالهای مختلف مانند کتابهای الکترونیکی، سی دی، وبینار آنلاین و غیره است. این روش انقلابی در روش مرسوم یادگیری گچ و تخته به دانش آموزان است. برخلاف آموزش سنتی، آموزش و یادگیری الکترونیکی دریافت اطلاعات را ساده تر، پربار و مثمرثمر می کند. مدرسان روش تدریس را صرفاً از طریق آخرین فن آوری به کار می گیرند.

ما آموزش الکترونیکی را به عنوان دوره هایی تعریف می کنیم که بطور خاص از طریق اینترنت در هرجای دیگر به غیر از کلاس سنتی که معلم در آن مشغول تدریس است ارائه می شود. بنابراین ، آموزش و یادگیری هر دو ساده تر، آسان تر و بیشتر تاثیر گذار می شود. کلمه آموزش الکترونیکی را می توان مترادف با آموزش تحت وب یا آموزش آنلاین استفاده کرد. شما می توانید از اصطلاح آموزش الکترونیکی به اشکال مختلف استفاده کنید اما این مفهوم ثابت مانده است. این روش های تدریس مدرسه قدیمی را تغییر داده است.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن

اهمیت آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی برای توانمندسازی فراگیران جهت تحصیلات مقدماتی و ارتقاء مهارت ها معرفی شده است. همچنین، آنها می توانند گواهی مدرک تحصیلی را دریافت کنند، بدون اینکه واقعاً در مدرسه یا دانشگاه یا هر موسسه دیگری حضوری شرکت کنند.

برای مدرسان، منبع خوبی برای کسب درآمد است، جایی که آنها می توانند از هرجای دیگر در زمان دلخواه خود تدریس کنند.

استفاده از یادگیری و آموزش الکترونیکی مانند سفارش طراحی سایت اقساطی در همه مقاطع تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند تا دروس را با سرعت بیشتری درک کنند.

طبق روانشناسی، روش سمعی و بصری آموزش به یک محیط یادگیری منظم منجر می شود و برای یک معلم خصوصی و دانش آموز موثر است.

یکی از اهمیت های یادگیری الکترونیکی در آموزش این است که مدرسان و شرکت کنندگان می توانند مهارت های پیشرفته یادگیری را ایجاد کنند. به عنوان مثال، ایجاد و فروش کتاب های الکترونیکی یکی از این پیشرفت های این حوزه می باشد.

آموزش الکترونیکی در جهت جمع آوردن فراگیران، مربیان، کارشناسان، پزشکان و سایر گروههای علاقه مند به یک مکان کار کرده است. بنابراین، یک روش خوب برای به اشتراک گذاری دانش از طریق سیستم عامل های مختلف آنلاین وجود دارد. در زمان های کنونی با افزایش رقابت و جهان نیز در حال رشد است. از این رو ، اطلاعات سریع به رشد بهتر یک فرد کمک می کند.

خرید سرویس ادوب کانکت برای برگزاری کلاس های آنلاین و جلسات

انواع آموزش آنلاین

یادگیری دیجیتال و مبتنی بر آن را می توان در هر مکانی به دست آورد. در جستجوی یادگیری نیازی به گشت و گذار نیست زیرا آموزش و یادگیری الکترونیکی برای همه دانش ها مانند انجام خدمات سئو سایت قابل استفاده می باشد.

آموزش الکترونیکی به اشکال مختلفی انجام می شود و در برخی موارد ترکیبی از روشهای زیر است:

  • آموزش کاملا بصورت آنلاین – بدون جلسات حضوری
  • آموزش ترکیبی – ترکیبی از ارتباطات آنلاین و حضوری

این به دو شکل متفاوت است

  1. همزمان – ارتباط بین ارائه دهنده و گیرنده مستقیماً مانند اتاق گفتگو یا کنفرانس صوتی و تصویری اتفاق می افتد.
  2. غیرهمزمان – اطلاعات از طریق انجمن ها ، ایمیل ها ، ویکی ها و غیره منتقل می شود.
  • این امر از طریق شیوه های خودآموزی نیز ارتقا می یابد.
  • یادگیری مبتنی بر وب گزینه بهتر دیگری است
  • CD یادگیری دقیق موضوع را ارائه می دهد
  • سمعی و بصری روشهای مکمل ، توصیفی و ارتباطی بیشتری هستند.

مزایای آموزش الکترونیکی در آموزش

نگاهی تحلیلی به مزایای یادگیری آنلاین، ما را در فکر اینکه چگونه معلمان، دانشجویان و موسسات امروز می خواهند محتوای مرتبط را به راحتی در دسترس از جمله سفارش طراحی کارت ویزیت شخصی داشته باشند ، بررسی می کند.

این امر با یادگیری آنلاین انجام می شود زیرا دانش آموزان می توانند با توجه به راحتی و نیاز خود یاد بگیرند.همچنین، معلمان می توانند با انعطاف پذیری بسیار بیشتری تدریس کنند.

آموزش آنلاین می تواند نیازهای همه را تأمین کند. کلاسها را می توان از هر مکان و در زمانی که دانش آموزان یا مدرسان ترجیح می دهند برگزار کرد.

این امکان دسترسی به محتوای اختصاصی ، پربار و به روز را فراهم می کند و قابلیت دسترسی آزاد ، ایمن و بدون وقفه است. آموزش الکترونیکی به شما امکان می دهد با فراگیران مدرن همگام شوید و با روندهای فعلی به روز شوید

دانلود نرم افزار ادوب کانکت

ارائه سریع درس را تضمین می کند. کلاس های سنتی با تأخیر است. در حالی که ، آموزش الکترونیکی ارائه سریع و منحصر به فرد دروس است. در آموزش الکترونیکی هیچ معطلی وجود ندارد. این یک روش سریع برای یادگیری است!

مقیاس پذیری یادگیری ، محتوا و مدت زمانی که گرفته می شود قابل اندازه گیری است. برای کسانی که به صورت گروهی احساس عصبی می کنند و از هم جدا می شوند مفید است. این به فرد کمک می کند بدون نیاز به کنار گذاشتن راحتی محیط ، یاد بگیرد. شما از نظر سازگاری با میزان قرارگیری در معرض ، ورودی ها ، نتایج بسیار راحت هستید و هماهنگی در آموزش الکترونیکی بسیار عالی است زیرا به معلمان اجازه می دهد سطح بالاتری از پوشش را برای ارائه منظم محتوا ارائه دهند. این تضمین سازگاری در یادگیری است.

این روش با هزینه های بسیار کاهش یافته در دسترس است. اهمیت آموزش الکترونیکی این است که سریع است و به هزینه زیادی احتیاج ندارد. دوره آموزش طولانی ، زیرساخت ها ، لوازم التحریر ، هزینه های سفر و … کاهش می یابد.

تأثیر دانش و یادگیری منتقل شده یا منتقل شده بسیار زیاد و قدرتمند است. درک و جذب اطلاعات آسان است. سمعی و بصری به یادآوری دانش برای مدت زمان طولانی کمک می کند. همچنین ، دوره هایی که مدرسان تهیه می کنند به خوبی برنامه ریزی شده اند.

قابلیت اطمینان گزینه بسیار راحت و مقرون به صرفه ای است. گذراندن دوره تجدید نظر و دستیابی به دوره های مختلف در کلاس های سنتی به همین سادگی نیست. برخلاف آن ، همیشه می توان درسهای فراموش شده را بصورت آنلاین برگزار کرد. این امر باعث می شود تا معلمان بتوانند اطلاعات صحیح را راحت تر کنند.این یک روند یادگیری خود گام را تقویت می کند.

از طریق آموزش الکترونیکی ، دانش آموزان می توانند یک برنامه آموزشی خود گام بردارند. همچنین ، برای مدرسان ، امور کاملاً آسان می شوند. افرادی که 9 تا 7 سال کار می کنند یا کسانی که به سادگی زمان لازم برای برگزاری کلاس های بدنی را ندارند ، دیگر در این زمینه عقب نمی مانند. آنها می توانند جلسات آنلاین را بعد از کار ، عصر ، آخر هفته یا هر زمان که آزاد هستند برگزار کنند. تمام آنچه که آنها نیاز دارند امکانات اینترنتی مناسب مانند نصب بیگ بلو باتن، رایانه یا لپ تاپ ، میکروفون و هدفون است.

مدرسین گزینه های مختلفی برای تدریس دارند از جمله اینکه می توانید دروس ضبط شده ایجاد کنید ، وبینارهای کوتاه برگزار کنید و دوره هایی را با بسته های سالانه بفروشید. از این رو ، امکانات بی شماری برای کسب درآمد جانبی یا حتی درآمد منظم وجود دارد.

مزایای آموزش الکترونیکی برای دانشجویان

برخلاف روش سنتی آموزش با تخته و گچ ، آموزش الکترونیکی با روش یادگیری آنلاین انجام می شود زیرا دانش آموزان می توانند با توجه به راحتی و نیازهای خود یاد بگیرند.

  • می توانید تعداد بار نامحدود به مطالب مطالعه دسترسی پیدا کنید.
  • شما می توانید دوره های خود را در هر زمان و هر مکان مطالعه کنید.
  • دانش آموزان می توانند به محتوای بروز شده هر زمان که بخواهند دسترسی پیدا کنند
  • برخلاف روش سنتی آموزش ، یادگیری الکترونیکی یک روش تحویل سریع دارد. این نشان می دهد که زمان یادگیری کاهش می یابد.
  • آموزش الکترونیکی مقیاس پذیری را فراهم می کند که به ارائه آموزش کمک می کند.
  • همه دانش آموزان می توانند از طریق آموزش الکترونیکی همان نوع برنامه درسی ، مواد مطالعه و آموزش را دریافت کنند.
  • از طریق آموزش الکترونیکی می توانید در وقت ، هزینه و هزینه حمل و نقل صرفه جویی کنید. بنابراین ، آموزش الکترونیکی در مقایسه با یادگیری سنتی مقرون به صرفه است.
  • آموزش الکترونیکی بصورت آنلاین ارائه می شود بنابراین نیازی به مقاله مانند یادگیری سنتی نیست. بنابراین ، می توانیم از این طریق محیط زیست را نجات دهیم.
  • می توان منابع مختلف را در چندین قالب مختلف به هم پیوند داد.
  • یادگیری مبتنی بر وب باعث یادگیری فعال و مستقل می شود.
  • دانشجویان دانشگاه ، افرادی که تمام وقت کار می کنند ، صاحبان خانه ، YouTubers و موسسات مربیگری می توانند از تحصیلات الکترونیکی استفاده کنند.
  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از اینترنت یا آموزش الکترونیکی این است که فرد می تواند در راحتی در منزل خود تحصیل کرده و مدرک تحصیلی کسب کند.
  • این موارد غیرممکن است که فقط به دلیل فناوری امکان پذیر شده است.
  • مزیت دیگر این است که آموزش الکترونیکی مبتنی بر راحتی و انعطاف پذیری است. همه منابع برای دانش آموزان و همچنین معلمان در یک مکان در دسترس است.
  • هر کسی می تواند روزانه آموزش ببیند. این می تواند در آخر هفته ها یا هر زمان که وقت آزاد است.
  • یادگیری الکترونیکی نیز برای تجارت مفید است. این به این دلیل است که کارکنان باید در مورد مهارت های جدید نیز آموزش ببینند. این به بهبود کارایی آنها کمک می کند و برای دوره آینده مثمر ثمر است.
  • برای رفع کردن شک و تردید می توان از چت بین دانشجویان و مدرسین برای رفع سوالات دانشجویان در پلتفرم های آموزش آنلاین دانست. بنابراین ، منجر به تعامل بهتر می شود.

آموزش در سطح جهانی – مربیان می توانند آموزش آنلاین را به چندین زبان و افراد از مناطق زمانی مختلف ارائه دهند.

آخرین مزیت آموزش الکترونیکی، یک مزیت برای محیط زیست است زیرا آموزش بدون کاغذ کمک زیادی به نجات درختان کرده است. همچنین مدرسان این گزینه را بسیار عالی احساس می کنند زیرا اکنون ارزیابی هر دانش آموز بصورت آنلاین انجام می شود که سریعتر و دیگر خسته کننده نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *