آموزش ها

انواع وبینار با اهداف مختلف

انواع وبینار با اهداف مختلف

اگر می خواهید مخاطبان خود را در زمینه ای که در آن تخصص دارید آموزش دهید، وبینارها یکی از موثرترین راه های انجام این کار هستند. برای آموزش انواع وبینار با اهداف مختلف ، بهتر است از اسلایدها یا یک ویدیوی تخته سفید استفاده کنید، زیرا از قابلیت های بصری وبینارها استفاده می کند.

همچنین ، نترسید از بلندگوهای متخصص خارجی بخواهید که با شما همکاری کنند!

حتما بخوانید: آموزش استفاده از کارینومیت

 وبینارهای محصول

وقتی شما یک محصولی دارید که مخاطبین هدف شما شامل افراد زیادی می شوند، بهترین کار این است که از طریق یک وبینار محصول خودتان را معرفی کنید. شما می توانید با ارائه توضیحاتی مفصل، از جمله جزئی ترین خصوصیات محصولتان، به سؤالات آنها پاسخ دهید.

این در حالی است که شما وقتی وبینار محصول را اجرا می کنید، هم به شرکت کنندگان آموزش می دهید و همینطور توجه آنها را با محصول خود جلب می کنید، بنابر این می توانید از راه های خود افراد رو ترغیب به خرید و حتی آنها را به مشتری های واقعی تبدیل کنید و فروش خود را انجام دهید.

همچنین یک وبینار زنده به شما این امکان را می دهد تا بازخورد مورد نیاز خود را در مورد محصول یا ابزار خود جمع آوری کنید.

user onboarding ( رویکردی است که باعث می‌شود مشتریان یا بهتر بگوییم کاربران، ارزش‌های محصولات و خدمات شما را درک کنند ).

یکی از مواردی که برای شرکت هایی که دارای محصول هستند حائز اهمیت است، شناساندن آن محصول به مشتری و نشان دادن ویژگی ها و قابلیت ها و نحوه استفاده از آن محصول می باشد. این روش بازاریابی پیش از این به وسیله سمینارها و حضوری انجام می گردید.

ولی امروزه با استفاده از وبینار فارغ از زمان و مکان شرکت ها و سازمان ها می توانند محصولات خود را از این روش به مشتریان خود معرفی نمایند و با استفاده از نحوه کارکرد آنها را ترغیب به خرید نمایند که به این روش از بازاریابی user onboarding می گویند.

 آموزش کارمندان و جلسات گروه کاریتان

با اینکه اجرای وبینارها، برای تبلیغ تجارت شما سودمند است. باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر تبلیغات، استفاده از وبینارها برای جلسات گروه کاری کارمندان و همکاران و یا آموزش کارمندان خود در زمانی که یک گروه از آنها در شهر یا منطقه ای دور از شما هستند ،بسیار سودمند است.

یا به طور مثال: در برگزاری جلسات سازمانی با تعداد بالای افراد، به جای گرد همایی در سالن ها و هزینه های بالای خود و کارمندان، برگزاری جلسه در یک صفحه وبینار بسیار مفید می تواند باشد.

حتما بخوانید: آموزش استفاده از ادوب کانکت 

جذب مخاطب هدف و لیست سازی

وقتی وبینار خود را از طریق کانالهای مختلف تبلیغ می کنید، روی یک شخصیت که مایلید آن را جذب کنید متمرکز شوید. در مرحله بعدی چنانچه آنها ثبت نام کنند، در قدم اول با ارائه آدرس ایمیل خود به شما اعتماد خواهند کرد، و این نقطه شروع است.

به طور مثال: شما می توانید با در دسترس داشتن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبان هدفتون، میزبان وبینارهای رایگان برای آنها شوید و از این طریق راهی برای جذب حرفه شما و یا محصول شما شدن برایشان فراهم آورید.

حفظ و پرورش مشتری

اگرچه میزبانی وبینارهای الهام بخش ممکن است برای جذب افراد جدید به نام تجاری شما بسیار عالی باشد، به همان اندازه برای پرورش مشتریانی که قبلاً در کنار شما هستند، نیز مفید است. روابط شخصی که شما در طول مسیر ایجاد می کنید برای بازگرداندن آنها مهم است.

با چنین وبینارهایی ، آنها می توانند جدیدترین محصولات و اطلاعیه های شما را پیگیری کنند. همچنین فرصتی عالی برای شما و مشتریان است که نزدیک تر از همیشه می توانند سؤالات مهمی را از شما بپرسند.

©کلیه حقوق این مطلب ( انواع وبینار با اهداف مختلف ) متعلق به رسانه کارینوتک می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *