ادوبی کانکت

معرفی نسخه جدید Adobe Connect 11

معرفی نسخه جدید ادوب کانکت 11

بسیار هیجان زده و مفتخریم تا نسخه جدیدی از ادوبی کانکت 11  Adobe Connect را خدمتتان معرفی کنیم. شرکت ادوبی با ارائه و معرفی نسخه جدید Adobe Connect 11 در این ماه، تجربه کاربری کاملا جدیدی را در اختیار میزبانان، ارائه دهندگان و شرکت کنندگان قرار داده است.

در حال حاضر این نسخه با استفاده از هر مرورگر مدرن و یک برنامه کاملاً جدید ویندوز برای Adobe Connect در سرویس گیرنده HTML در دسترس است. همچنین اواخر امسال نسخه mac OS در دسترس قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید، علاوه بر رابط جدید، قابلیت دسترسی و کنترل های اضافی برای میزبان ها از ویژگی های اضافه شده به این نرم افزار است. شما می توانید در پلتفرم آموزش آنلاین کارینوتک تجربه جدیدی از این موضوع داشته باشید.

آشنایی با نرم افزار ادوب کانکت و خرید اشتراک ادوب کانکت

یک تجربه کاربری جدید

هنگام طراحی رابط کاربری جدید، هدف ترکیب یک طراحی مدرن با حفظ عملکرد و روح رابط کاربری “کلاسیک” می باشد. نوار برنامه، مرحله و صفحه طرح ها همچنان در هر مکان در دسترس هستند و اطمینان حاصل می کنند که مشتریانی که با ادوب کانکت آشنا هستند در خانه احساس راحتی کنند. این قابلیت هم برای ادوب کانکت برای اندروید و هم در ادوب کانکت برای آیفون اضافه شده است.

برخی از منوها ساده شده و حرکت به سمت این معرفی، تجربه ای جدیدی از دسترسی بهتر و سریعتری را ایجاد کرده است. همچنین انتقال به سمت این معرفی جدید، اکنون بدین معناست که ایجاد غلاف های سفارشی برای Adobe Connect بسیار آسان تر شده است. غلاف های سفارشی را می توان با استفاده از استانداردهای وب، مانند HTML،JavaScript و CSS ایجاد کرد.

یکی از ویژگی هایی که ادوب کانکت 11 را از برنامه های کنفرانس ویدیویی متمایز می کند، قابلیت بارگذاری محتوای دلخواه در اتاق خود برای مشتریان است تا همه آنچه را که می خواهند در صفحه نمایش به اشتراک بگذارند. این نه تنها پهنای باند قابل توجهی را نیاز دارد بلکه ویژگی های اضافی را نیز فراهم می کند و همچنین امکان دسترسی بیشتر به اتاق های Adobe Connect را میسر می کند.

۳ ویژگی مهم و جدید در  ادوب کانکت 11 Adobe Connect :

  • ویدیوهای MP4

در حال حاضر ویدیوهای MP4 می تواند شامل چندین آهنگ صوتی باشد. هنگام پخش یک ویدیو، شرکت کنندگان می توانند یک آهنگ جایگزین را از منوی گزینه های غلاف انتخاب کنند. این نه تنها به معنای پشتیبانی از چند زبان است، بلکه می تواند شامل آهنگ های ویدئویی توصیفی باشد یعنی به کسی که به دلیل نقص بینایی ممکن است نتواند ویدئو را ببیند کمک کند و به طور کامل در این تجربه شرکت کند.

  • پشتیبانی از چندین آهنگ زیرنویس

 قابلیت صدای زیرنویس، برای پشتیبانی بهتر از مواردی که ممکن است قادر به شنیدن ویدیو نباشند  یا زبان فیلم را متوجه نشوند نیز اضافه شده است. یک میزبان می تواند یک فایل MP4 را با پرونده های مربوطه WebVTT (ردیابی متن ویدیویی وب) بارگذاری کرده و به عنوان زیرنویس در اتاق ادوب کانکت نمایش دهد.

  • فایل PDF

اکنون مشترکینی که از JAWS  یا Voiceover به عنوان صفحه خوان استفاده میکنند بدون هیچ مشکلی میتوانند فایلPDF را بخوانند. همچنین در دستگاه هایی با سیستم عامل macos، صفحه خوان میتواند  فایل PDF که در یک اتاق ادوبی کانکت به اشتراک گذاشته شده را هم گوش داده و هم با صدای بلند بخواند.

کنترل های میزبان پیشرفته:

میخواهیم از این فرصت استفاده کرده تا دو نمونه قابلیت های ویژه Adobe Connect را برایتان توضیح دهیم:

  • Breakout Rooms

 با گسترش بیشتر آموزش های آنلاین، اتاقهای Breakout در ادوبی کانکت مانند اتاق اصلی اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند.

دلیل اهمیت آن این است که یک مربی می تواند اتاق های کارگروهی را برای فعالیت ها و غلاف های مختلفی از روزها یا هفته ها زودتر از موعد ایجاد کند. البته نیازی نیست تمام اتاق ها برای برگزاری یک موضوع باشند بلکه میتوانند برای موارد مختلفی تشکیل شوند.

 با دو ویژگی جدید اتاق های Breakout را در Adobe Connect به روز رسانی کردیم.

  • برچسب ها

میزبان ها اکنون می توانند اتاق های کارگروهی خود را با هر برچسبی که بخواهند نامگذاری کنند و یا هر برچسبی را که بخواهند به آن اضافه کنند. این نام گذاری یا تغییر بعد از شروع، برای شرکت کنندگان ظاهر شده و در منوی غلاف ها نیز قرار میگیرد.

  • دکمه Rotate

یک دکمه Rotate جدید میزبان را قادر می سازد تا گروه ها را به اتاق کارگروهی دیگر منتقل نماید. هر اتاق کارگروهی با فعالیت متفاوتی قابل تنظیم است و ویژگی انتقال، این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید که هر تیم هر فعالیتی را که بخواهد میتواند انجام دهد. این سناریوی قبلا فقط در کلاسهای فیزیکی قابل رویت بود ولی در حال حاضر با اضافه کردن این قابلیت در کلاس مجازی، امکان شبیه سازی کلاس فیزیکی در آموزش آنلاین بسیار  بالا رفته است.

ادوب کانکت برای ویندوز

  • صفحه طرح بندی

بخشی اساسی از تجربه Adobe Connect، طرح بندی است که می توان از آنها برای ساختار بخشیدن به جلسات یا به عنوان روشی برای ترکیب موارد چندگانه در یک اتاق واحد استفاده کرد.

گزینه جدیدی برای Lock Layouts در منوی طرح بندی اضافه شده است. هنگامی که اتاق خود را به گونه ای طراحی کردید که دقیقاً مانند آنچه می خواهید به نظر برسد، ویژگی Lock Layouts تضمین می کند که غلاف ها و چیدمان قابل جابجایی و تغییر اندازه نباشند. و تا زمانی که میزبان قفل Layout ها را باز نکند به صورت محفوظ و بدون تغییر خواهد ماند.

دیگر امکانات  ادوب کانکت 11 :

  • توانایی اضافه کردن Hyperlink در پنجره یادداشت‌ها (Notes Pod)
  • توانایی تغییر اسم اتاق‌های استراحت برک اوت
  • پشتیبانی از فایل‌های با فرمت Gif
  • بهبود عملکرد تخته سفید (White Board)
  • قابلیت Drag – n – Drop در پنجره File Share Pod
  • قابلیت‌های بیشتر در تنظیم و مدیریت پنجره‌های چیدمان
  • قابلیت جستجو در پنجره‌های چیدمان
  • قابلیت اضافه کردن ترجیحات برای یادآور ضبط کننده (Recording Reminder)
  • قابلیت تنظیم خودکار Buffer برای فایل‌های با فرمت MP4
  • بهبود عملکرد صدا در بسترIP (VOIP – Voice Over IP)
  • توانایی و کنترل اضافه شده هاست برای مشاهده صحبتهای خصوصی
  • رفع مشکل برچسب ARIA در پنجره مربوط به پرسش و پاسخ
  • حل مشکلات مربوط استفاده از میکروفن‌های USB در سیستم عامل MacOS
  • رفع مشکل عملکرد تقویم در رویدادها
  • رفع مشکل عدم تغییر اسلایدها در برخی ضبط‌ها
  • رفع مشکلات مربوط اتاق استراحت
  • رفع مشکل سازگار نبودن نسخه SDK با پنجره‌های سفارشی

پشتیبانی از زبان فارسی

نرم افزار Adobe Connect 11 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به راحتی با دانلود نرم افزار ادوب کانکت از زبان فارسی استفاده کنید. در Adobe Connect 11، شما می‌توانید از متن‌های فارسی در جلسات خود استفاده کنید و همچنین، رابط کاربری این نرم‌افزار را به زبان فارسی تغییر دهید. به علاوه، Adobe Connect 11 از فونت فارسی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید فونت‌های فارسی خود را در جلسات استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت‌ها، شما می‌توانید به راحتی جلساتی را برگزار کنید که برای شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان، قابل درک و قابل استفاده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *