آموزش آنلاین, آموزش ها

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

انتقال آموزش از الگوی سنتی به یادگیری الکترونیکی از دو دهه پیش آغاز شده است ، اما روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟ مهمترین افزایش در پذیرش راه حلهای فناوری توسط بخش آموزشی در حال حاضر اتفاق می افتد. با آموزش الکترونیکی ، تقاضای افراد مدرن برای انعطاف پذیری ، مقرون به صرفه بودن ، راحتی و مدرن بودن خدمات آموزشی می تواند کاملاً برآورده شود. با این وجود، صرف داشتن یک سیستم پلتفرم آموزش آنلاین به معنای استفاده از تمام مزایای ذکر شده قبلی نیست. برای موفقیت و توانایی ایجاد خدمات رقابتی ، مشاغل باید روندهای موجود در آموزش الکترونیکی را درک کنند. در این پست ، ما قصد داریم که روندهای برتر آموزش الکترونیکی را مرور کنیم و همچنین نگاهی به نزدیکترین آینده بیندازیم تا ببینیم کدام فناوری ها در سال آینده شکوفا می شوند.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

خرید اشتراک بیگ بلو باتن

بهترین روندهای آموزش الکترونیکی امروز

در سال 1399 ، با توجه به وضعیت همه گیری کرونا، تقاضا برای راه حل های فناوری که تمام راحتی یادگیری از راه دور را فراهم می کند، به اوج چشمگیری رسیده است. برای اطمینان از رضایت کاربران از چگونگی روند یادگیری و کمک به کارآیی آن ، مشاغل شروع به اجرای انواع رویکردها و فن آوری های مدرن کرده اند.  در زیر ، ما 5 شیفت برتر را نشان داده ایم که ثابت کرده اند بیشترین سود را برای بخش آموزشی در سال 1399 دارند و در حال افزایش هستند.

یادگیری موبایل جایگزین آمادگی موبایل می شود.

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

اگر قبلاً مشاغل متمرکز بر آماده سازی راه حلهای یادگیری الکترونیکی در کامپیوترهای دسکتاپ و وب خود بودند ، امروز توانایی یادگیری در هر مکان و هر زمان در وهله اول قرار دارد. به عنوان مثال : وقتی صحبت از سازمانی می شود که برای سالم و ایمن نگه داشتن کارکنان خود از مدل کار از راه دور استفاده می کنند ، کیفیت تجربه استفاده از تلفن همراه توسط نرم افزار آموزش الکترونیکی بسیار مهم است.

خرید سرویس ادوب کانکت برای برگزاری کلاس های آنلاین

 علاوه بر این ، افزایش کلی تجربه تلفن همراه به عنوان گزینه ترجیحی برای دسترسی به اطلاعات آنلاین ، ضرورت کسب و کارها برای پاسخگویی به انتظارات کاربرانشان و ارائه راهکارهای واقعی و مورد نیاز آنها را الزامی می کند.

با استفاده از یک راه حل آموزش و یادگیری شرکت ها می توانند توانایی خود را در پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای آموزشی ، از جلسات یادگیری قالب تا استفاده از تکنیک های یادگیری به روش مستقیم ، اجتماعی و مشارکتی ، تضمین کنند. با استقبال کاربران و ارائه اطمینان به مشاغل ، راه حل های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر تلفن همراه در سال 2021 نیز مسلط خواهد بود.

گیمیفیکیشن برای ایجاد انگیزه بهتر

ترک تحصیل دانش آموزان و عدم جذابیت آموزش در مدارس ، همیشه یکی از چالش برانگیزترین مسائل در آموزش و پرورش بوده است. برای افزایش انگیزه دانش آموزان ، رویکردی روانشناختی که به عنوان گیمیفیکیشن ایجاد شده است و این نوع آموزش ابتدا در مدل سنتی آموزشی و سپس در مورد آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است.

در یادگیری الکترونیکی ، گیمیفیکیشن از طریق اجرای عناصر طراحی بازی که توجه کاربر را به خود جلب می کند و رضایت از روند یادگیری را افزایش می دهد ، حاصل می شود. به این ترتیب ایجاد دروس و برنامه های یادگیری که عامل روتین را از بین می برد یا حداقل آن را مورد توجه ثانویه دانش آموزان قرار می دهد ، امکان پذیر می شود.

عناصر گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی به شرکت ها و موسسات آموزشی اجازه می دهد تا با تهیه عناصر سرگرم کننده، در سطوح بالاتر انگیزه دانش آموزان سهیم شوند و ترک تحصیل را به حداقل برسانند و بهره وری را افزایش دهند. علاوه بر این ، به ارائه دهندگان خدمات این امکان را می دهد تا با ارائه رضایت بخش تر و تسخیرکننده تر ، از رقبای خود برجسته شوند و به نرخ نگهداری بالاتر کمک کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که چرا امروزه در زمان آموزش دیجیتال، گیمیفیکیشن به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش ها برای اطمینان از موفقیت هم مربیان و هم مخاطبان آنها تلقی می شود و مطمئناً این روند از سال 1399 فراتر خواهد رفت و در سال 1400 و سالهای بعدی نیز به حرکت خود ادامه می دهد.

دانلود نرم افزار ادوب کانکت

یادگیری اجتماعی برای به حداقل رساندن پشتیبانی و نتایج بهتر

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

همه ما می دانیم که بهتر است از اشتباهات دیگران درس بگیریم و همین موفقیت را می توان برای موفقیت دیگران نیز به کار برد. با مشاهده چگونگی برخورد افراد مختلف با چالش های مختلف و تعامل با این افراد ، یافتن مناسب ترین استراتژی ها برای پرداختن به برخی وظایف به کارآمدترین روش برای ما آسان تر می شود.

به همین دلیل ، اکنون ابزارهای یادگیری اجتماعی ( مانند به اشتراک گذاری محتوا و بازخورد ، و باز کردن فضا برای جوامع عملی ) به طور فعال در برنامه های یادگیری الکترونیکی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند و به تعامل و همکاری موثر به دانش آموزان کمک می کنند.

با تأکید بر عامل اجتماعی در یادگیری ، ارائه دهندگان آموزش می توانند قدرت تبادل دانش را که سه حالت یادگیری رسمی و غیررسمی را تسهیل می کند ، یادگیری فعال را ترویج می دهد و به کاربران اجازه می دهد مسیرهای یادگیری خود را نیز هدایت کنند.

از این طریق نیاز به راهنمایی ، مساعدت و پشتیبانی مداوم و از آنجا که هر ساعت اختصاص داده شده به راهنمایی دانش آموزان برای تأمین کنندگان آموزش هزینه دارد ، یادگیری اجتماعی افزایش پس انداز را تضمین می کند.

میکرولرنینگ (یادگیری خرد) برای پیشرفت حرفه ای

طبق تحقیقات Deloitte در مورد زبان آموز مدرن، یک کارمند فقط 24 دقیقه در هفته برای پیشرفت حرفه ای وقت دارد، بنابراین محتوای عمیق معنایی ندارد و اینجا جایی است که میکرو لرنینگ ، یکی از مهمترین روندهای یادگیری الکترونیکی شرکتی ، به کار گرفته می شود ، که به وی امکان می دهد با حداقل تلاش و در حداقل زمان ، صرفاً با تقسیم بخشهای عظیم مطالب به قسمتهای کوچک و معنی دار ، به هدف برسد. به طور کلی، دروس میکرو یادگیری از 2 تا 7 دقیقه به طول می انجامد، به این معنی که یک کارمند متوسط ​​می تواند هر روز برای پیشرفت حرفه ای وقت پیدا کند. بعلاوه تمرکز روی درسهای کوتاه راحت تر است ، بنابراین روند یادگیری قابل درک تر می شود.

یادگیری مبتنی بر ویدئو برای بهبود روند یادگیری گرافیکی

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

با توجه به اینکه YouTube دومین پلتفرم محبوب در سال 2020 است ، روند محتوای ویدئویی جای تعجب ندارد. با این وجود بسیاری از ارائه دهندگان محتوا هنوز در اثربخشی آن شک دارند. پس چرا محتوای ویدئویی شایسته پیاده سازی در فرایندهای یادگیری است؟

اول از همه ، این اجازه می دهد تا فاصله بین تئوری و کاربرد عملی را کاهش دهد و به بیننده اجازه می دهد شکل عملکردی محتوای معرفی شده را درست در لحظه تحویل مشاهده کند. در نتیجه ، کاربر زمان کمتری را برای یک درس صرف می کند و از یک رویکرد جامع تر به فرآیندهای یادگیری و درک مطالب بهره می برد. علاوه بر این ، عامل سرگرم کننده برنامه های یادگیری که دارای ویدئویی با کیفیت هستند ، امکان جذب کاربران بیشتر و تبدیل مسیرهای یادگیری آنها به یک تجربه راضی کننده را فراهم می کند.

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 و بعد از آن

بنابراین نزدیکترین آینده آموزش الکترونیکی چیست؟ اول از همه، شایسته است که بگوییم همه روندهایی که ما ذکر کردیم به آرامی به سال 1400 منتقل می شود، تقاضا افزایش یافته و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده اند. علاوه بر این، سال 1400 سال فناوری های موبایل،  AR / VR و AI خواهد بود، بنابراین در اینجا برخی از داغترین روندهای آموزش الکترونیکی مورد انتظار از سال 2021 وجود دارد.

راه حل های LXP و فناوری های تلفن همراه

سیستم عامل های تجربه یادگیری که با نام های LXP یا LEP نیز شناخته می شوند ، برای پاسخگویی به نیاز شرکت ها در آموزش کارکنان طراحی شده اند. در سال 2021 پیش بینی می شود که این سیستم ها به یک سیستم یادگیری مدرن تبدیل شوند ، زیرا ماهیت دو گرایش دیگر را به تصویر می کشند : تجربه یادگیری الکترونیکی تلفن همراه و یادگیری خرد.

LXP ها با داشتن طیف وسیعی از فن آوری های یکپارچه می توانند از عهده کارهایی مانند جمع آوری محتوا، ایجاد مسیرهای یادگیری و شغلی ، ردیابی فعالیت های یادگیری و پیشرفت دانش آموزان و غیره برآیند. به این ترتیب ، آنها یک تجربه غنی از یادگیری را ارائه می دهند و تجربه بالایی را ارائه می دهند. سطح تعامل با دانشجویان ، تبدیل شدن به یک راه حل ضروری برای سال 1400.

تجربیات یادگیری و تجارب AR / VR

روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟

برای پرداختن به مسئله حواس پرتی دانش آموزان از فعالیتهای یادگیری ، مفهوم یادگیری تجربی ارائه شد ، هنگامی که در شیوه های نوین آموزش الکترونیکی اعمال می شود ، به طور کلی به معنای استفاده از فن آوری های همه جانبه مانند AR / VR / MR است که به کاربران اجازه می دهد از یک تجربه عملی در یک محیط نزدیک به واقعیت یاد بگیرند ، دانش آموز می تواند در موقعیت های دنیای واقعی که توسط یک ماشین ایجاد می شود ، مهارت کسب کند.

همچنین یاد بگیرد که در ایمنی محیط کنترل شده تصمیم گیری درست را انجام دهد. به این ترتیب ، چنین راه حل هایی به دانش آموز اجازه می دهد تا به راحتی از فاصله بین فرایندهای یادگیری و استفاده از دانش عبور کند.

 AR / VR در آموزش با تصاویر و گرافیک جذاب همراه با تعاملات واقعی ، امکان ارائه استراتژی های آموزشی عملی را فراهم می کند که عوامل حواس پرتی را کاهش می دهد.

یادگیری تجربی با فناوری های فراگیر همچنین به یادگیری از راه دور کارآمد کمک می کند و فرصتی عالی را برای شرکت هایی فراهم می کند که کار از راه دور با اطمینان از رشد حرفه ای کارکنان خود به هنجار جدیدی تبدیل شده است.

هوش مصنوعی و ML برای تدریس خصوصی

انتظار می رود که 2021 شاهد افزایش معلمان و سیستم عامل های هوش مصنوعی باشد که با کمک الگوریتم های ML معلمان را با دانشجویان مطابقت می دهد.

وقتی صحبت از ربات های چت می شود ، مزایای یادگیری آنها پیش از این بسیار گسترده بوده است. استفاده از آنها از ارائه اطلاعات مقدماتی مرتبط با دانشجویان جدیدالورود و پاسخ دادن به متداول ترین سوالات  در زمینه کمک و راهنمایی در روند آموزشی با پیشنهاد مقالات دانشگاهی و مطالعه بیشتر به دانشجویان مربوط به دوره های آموزشی آنها گسترش می یابد.

در مورد ML ، پیش بینی می شود با یافتن تطبیق مناسب معلم خصوصی برای هر دانش آموز ، پرسیدن یک سری سال ها و سپس تعیین همبستگی با اطلاعات داده شده توسط مدرسان ، عمق مطالعه را افزایش دهد. با تشکر از چنین مزیت خوشمزه ML در آموزش – توانایی شخصی سازی یادگیری بیشتر – سیستم های دارای این فناوری به موفقیت کلی علمی کمک می کنند.

نتیجه گیری

گرچه روندهای یادگیری الکترونیکی تمایل به آمدن و رفتن دارند ، اما موارد برجسته در این مقاله در سال های آینده کم رنگ نخواهند شد و از آنجا که آینده آموزش آنلاین همه چیز در مورد رشد ، گسترش و استفاده از فن آوری های نوآورانه جدید است ، شرکت ها و سازمان های آینده نگر باید برنامه ها و سیستم های آموزشی فعلی خود را دوباره ارزیابی کنند ، با در نظر گرفتن روندهای موجود و آینده فناوری.

خواه راه حل های موبایلی باشد و هم وب شامل تجارب واقعیت افزوده ، هوش مصنوعی یا الگوریتم های یادگیری ماشین ، تیم های کارینوتک در اینجا هستند تا به شما مشاوره رایگان در مورد یک راه حل مورد نظر را ارائه دهند ، به شما در پیشرفت یا توسعه آن از ابتدا و همچنین یکپارچه آن کمک کنند.

پیاده سازی برای تجارت و پشتیبانی آینده شما  با ارزیابی تأثیر مثبت راه حل های فناوری در آموزش و استفاده کامل از آنها در برنامه های آموزشی خود ، ما دقیقاً می دانیم که چگونه می توان راه حل های یادگیری الکترونیکی درجه یک ایجاد کرد که به راحتی در دسترس ، ایمن ، سفارشی ، تعاملی و قادر به ارائه جذاب باشد.

©کلیه حقوق این مطلب ( روندها و پیش بینی های یادگیری الکترونیکی برای سال 1400 چگونه است؟ ) متعلق به رسانه کارینوتک می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *