دیجیتال مارکتینگ

تفاوت وردپرس با سایر زبانهای برنامه نویسی

مقدمه

شما با داشتن اطلاعات کاملی راجع به طراحی سایت با وردپرس می‌توانید بدون اینکه هزینه‌های زیادی را برای طراحی سایت صرف کنید، یک وب‌سایت حرفه‌ای و مطابق با نیاز خود بسازید. در حال حاضر امکانات بسیاری در اختیار طراحان وب‌سایت قرار گرفته است که با کمک آن‌ها می‌توانند یک سایت زیبا و کارآمد طراحی کنند. برای طراحی سایت قسطی با ما در تماس باشید.

برای طراحی سایت روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها مناسب‌ترین روش را انتخاب کرده و سایت خود را مطابق با سلیقه خود راه‌اندازی کنید. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که می‌توانید با توجه به آن‌ها‌، اقدام به انتخاب یکی از روش‌ها کنید.

سفارش سئو و طراحی سایت

طراحی سایت با وردپرس چیست؟

در حال حاضر طراحی سایت با وردپرس در میان طراحان بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. وردپرس ابتدا جهت وبلاگ‌نویسی استفاده می‌شد، اما بعدتر با تبدیل شدن آن به سیستم مدیریت محتوا، توسط بسیاری از سایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
وردپرس متن باز بوده و کاربران می‌توانند کدهای خود را به آن اضافه کرده و در اختیار سایر افراد قرار دهند. بنابراین کاربران با حداقل اطلاعات در زمینه برنامه‌نویسی می‌توانند وردپرس را نصب کرده و اقدام به پیاده‌سازی قالب موردنظر خود کنند.

 شاید مفید باشد:طراحی صفحات وب

طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی

طراحی سایت از طریق وردپرس بدون کدنویسی به عنوان یکی از راه‌های سریع برای راه‌اندازی سایت شناخته می‌شود. این روش برای کاربرانی مناسب‌تر است که با محدودیت بودجه مواجه بوده و قصد ندارند برای راه‌اندازی وب‌سایت خود هزینه ‌زیادی کنند.
یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی این است که به شخص خاصی نیاز ندارید و خود شما می‌توانید به عنوان ادمین سایت و یا طراح، وب‌سایت خود را مدیریت کنید. با استفاده از طراحی کردن سایت بدون کدنویسی می‌توانید در هزینه، زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کرده و طراح و صاحب سایت خود باشید.

شاید دوست داشته باشید: چک لیست طراحی سایت وردپرسی

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و HTML

به منظور طراحی سایت با وردپرس به پایگاه داده نیاز بوده، در حالی‌که برای بارگذاری وب‌سایت‌های HTML به پایگاه داده احتیاجی نیست. استفاده از پایگاه داده می‌تواند بر زمان بارگذاری اثرگذار باشد و در صورت بهینه شدن کد آن‌ها، سایت‌های HTML در مقایسه با ‌سایت‌های وردپرس سرعت لود بالاتری خواهند داشت.
با توجه به اینکه در سایت‌های وردپرس از پایگاه داده استفاده می‌شود، با ورود بازدیدکننده به سایت، سرور مجبور به اجرای کد PHP است تا بتواند اطلاعات را از پایگاه داده شما بازیابی کرده و به نمایش اطلاعات درست به بازدیدکننده بپردازد. این فرآیند به منابع سرور بیشتری احتیاج دارد و بالطبع بارگذاری آن زمان‌بر می‌شود.
شما می‌توانید با انجام دادن مراحلی از قبیل حذف کردن فضای سفید و نظرات غیرضروری، ذخیره کردن محتوا، کم کردن تعداد اسکریپت‌های درون خطی، فشرده‌تر کردن تصاویر، استفاده کردن از بارگذاری تنبل برای تصاویر، به بهینه‌سازی سایت HTML بپردازید.

مقاله طراحی پرتال شرکتی را از دست ندهید!

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و PHP

تفاوت طراحی سایت با وردپرس و PHP شامل چند مورد می‌شود که عبارتند از بهینه‌سازی موتورهای جستجو، امنیت، مقرون‌به‌صرفه ‌بودن، انعطاف‌پذیری و بهره‌وری و به‌روزرسانی.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ‌سایت‌های وردپرس با سایت های PHP در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. وردپرس به خوبی می‌تواند کلمات کلیدی زیادی داشته باشد و با کمک سئو منجر به رشد کسب و کار شما شود. اما برای سئو در PHP لازم است از پیش دانش قابل قبولی از برنامه‌نویسی داشته باشید.
تفاوت دیگر وردپرس و PHP از نظر امنیت است که وردپرس توانسته علاوه بر به‌روز نگه داشتن افزونه‌ها و سایت‌ها، وب‌سایت شما را ایمن نگه دارد. مقرون‌به‌صرفه بودن تفاوت دیگری است که وردپرس در این زمینه توانسته با محدودیت بودجه کاربران سازگارتر باشد.

همچنین انعطاف‌پذیری وردپرس با امکان اصلاح منظم محتوا، ظاهر و چیدمان کلی از PHP کاربردی‌تر است. تفاوت دیگر وردپرس و PHP مربوط به بهره‌وری و به‌روزرسانی است که وردپرس در این زمینه توانسته امتیاز بیشتری را از آن خود کند.

خدمات کارینوتک: طراحی سایت فروشگاهی در تهران

تفاوت طراحی سایت با وردپرس با جوملا

در پاسخ به مقایسه سایت وردپرس با جوملا نمی‌توان نظر قاطع داد. اما به طور کلی تم‌های وردپرس حدودا سه برابر جوملا است و وردپرس پلاگین‌های بیشتری در مقایسه با جوملا دارد. علاوه بر این، در بررسی تفاوت بهینه‌سازی وردپرس و جوملا لازم است اشاره کنیم که این کار در جوملا راحت‌تر امکان‌پذیر است.
در مبحث امنیت نیز تفاوت‌هایی بین وردپرس و جوملا وجود دارد. با توجه اینکه وردپرس دارای کاربران بیشتری در سطح وب است، ممکن است با حملات بیشتری نیز روبرو شود. اما جوملا توانسته با پیشنهاد دادن SSL و پلاگین‌ها، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

تفاوت طراحی سایت با وردپرس با جوملا-کارینوتک
جمع‌بندی

با توجه به اینکه طراحی سایت با وردپرس ساده‌تر بوده و نیاز به کسب دانش خاصی ندارد، بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. اما در این میان نیز می‌توان از روش‌های دیگری نیز برای طراحی سایت استفاده کرده و از مزایای آن بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *