دیجیتال مارکتینگ

جدیدترین چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟

این روز ها شاید بیشتر از گذشته نام سئو داخلی و سئو سایت بیشتر به گوش شما برسد. می توان دلیل این موضوع را پیشرفت دنیا به سمت تکنولوژی و فناوری های نوین دانست. اما اگر شما می خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید یا قصد دارید ورودی یا رتبه گوگل خود را افزایش دهید باید چه اقداماتی انجام دهید؟ در مورد سئو اقساطی سایت باید گفت تمام اقداماتی که در راستای سئو سایت داخل وب یک سایت انجام می گیرد به نام سئو داخلی شناخته می شود. توجه داشته باشید که سئو داخلی به عنوان یک زیر ساخت برای بهینه سازی یک وب سایت مهمترین و کاربردی ترین اقدامی است که پیش از انجام هر کاری انجام می گیرد.

سفارش سئو و طراحی سایت

سئوی داخلی به بهینه سازی تمام فاکتور ها و عوامل یک وب سایت گفته می شود. این فاکتور ها پس از طراحی سایت قسطی اصولی بر رتبه بندی سایت بر اثر جستجوی کاربران تاثیر دارد. این عوامل می توانند شامل عنوان صفحه، تگ توضیحات، متا تگ های کلمه کلیدی، ساختار بندی URL، تگ های بدنه، چگالی کلمه کلیدی، بهینه سازی عکس ها و تصاویر، لینک داخلی و … باشد.

برای تهیه نرم افزار ادوب کانکت جهت آموزش سئو کلیک کنید.

چک لیست سئو داخلی 2023

بهینه سازی تصاویر

یکی از مهمترین موارد که می تواند بر روی سئو داخلی سایت موثر باشد، بهینه سازی عکس و تصاویر است. در نظر داشته باشید که استفاده از عکس در یک محتوا می تواند جذابیت آن را چند برابر  کند و مخاطب را به ادامه مطالعه متن علاقمند کند. اما اگر  شما قصد دارید که عکس و تصویری که در محتوا استفاده می کنید، سئو شود باید برای آن از ویژگی هایی مانند Alt و  Title استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این موارد باعث می شود زمانی که تصویر ممکن است به هر دلیلی نشان داده نشود، متن جایگزین گردد. فراموش نکنید برای اینکه تصاویر خود را سئو داخلی کنید باید از کلمه کلیدی در Alt تصاویر استفاده کنید.

با خرید اشتراک بیگ بلو باتن در کنفرانهاس آنلاین سئو را آموزش ببنید.

استفاده از کلمات کلیدی در URL های سایت

یکی دیگر از مواردی که بر روی سئو داخلی سایت تاثیر دارد، استفاده از کلمات کلیدی در ساختار بندی URL سایت است. در نظر داشته باشید که ساختار های صفحه بهینه شده برای صفحه وب سایت یک فاکتور مهم محسوب می شود. از طرفی باید دقت کرد که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی از کلمات کلیدی مرتبط نیز باید در سئو داخلی سایت نیز استفاده کرد. در نتیجه سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط را نیز حداقل یک بار استفاده کنید.

لینک دادن به سایت های معتبر

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد سئو داخلی سایت در نظر داشته باشید، این است که برخی کلمات داخل متن را به سایت ها معتبر لینک بدهید. از طرفی این کار اعتبار صفحه شما را بالا می برد. زمانی که شما این کار را انجام می دهید گوگل این فرآیند را درک کرده و برای سایت شما بهینه سازی انجام می شود.

لینک سازی داخلی

از دیگر مواردی که می تواند رتبه سایت شما را بسیار بالا ببرد و در سئو داخلی سایت مهم است، لینک سازی داخلی است. این مورد را شاید برخی افراد نادیده بگیرند و لینک دهی به سایت های معتبر را در اولویت قرار دهند.با لینک دهی داخلی بین صفحات سایت خود ارتباط ایجاد می کنید و کاربرد می تواند به راحتی از تمامی محتوای های سایت استفاده کنید. در این حالت نیاز به جستجوی مجدد نیست. در نظر داشته باشید که اگر از لینک دهی داخلی استفاده نکنید، به شدت رتبه سایت کاهش پیدا می کند. برخی از متخصصین این موضوع سایتی را که از لینک سازی داخلی استفاده نمی کند؛ اصطلاحا مرده می دانند.

با سایر محصولات ما آشنا شوید: عکاسی از محصول برای اینستاگرام

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در  توضیحات متا

یکی دیگر از مواردی که باید در سئو داخلی سایت در نظر بگیرید استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ meta description است. این کلمه در زبان فارسی به نام متا توضیحات نیز شناخته می شود. صاحبان بسیاری از سایت ها این موضوع را نادیده می گیرند. این مورد یکی از موضوعات مهم در الگوریتم های جدید گوگل است.

در نظر داشته باشید استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ توضیحات به سایت شما کمک خواهد کرد که در رتبه بندی بالایی قرار بگیرد. در این رابطه باید گفت که شما در  متا توضیحات می توانید حدود 150 کلمه به گوگل توضیح دهید که وب سایت شما در چه حیطه ای فعالیت می کند. به همین دلیل درج کلمه کلیدی اصلی و مرتبط در 150 کلمه اولی بسیار اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که اگر موضوع سایت شما با کلمه کلیدی اصلی همخوانی نداشته باشد، گوگل سایت شما را جریمه می کند. زیرا سایت شما به عنوان یک اسپم شناخته شده است.

تمامی مواردی که ذکر شد در سئو داخلی سایت و چک لیست داخلی سایت 2023 اهمیت ویژه ای دارد. در نظر داشته باشید که بهینه سازی سایت می تواند به صورت چشمگیری رتبه شما را در گوگل افزایش دهد.

 استفاده از  کلمات LSI ها در محتوا

LSI ها (موضوعات نزدیک و مرتبط به عبارت جستجوشده د به موتورهای جستجو کمک می‌کند که مفهوم واقعی کلماتی که چند معنی دارند را بفهمند.کلمات مشابه و نزدیک به کلمه کلیدی شما به بهتر فهمیده شدن توسط گوگل کمک میکند و همچنین باعث نمایش مقاله شما در هنگام سرچ کلمه کلیدی و کسب رتبه بهتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *