آموزش آنلاین

جیتسی چیست و چرا جیتسی؟

مقدمه

جیتسی میت مجموعه ای از پروژه های منبع باز است که به شما امکان می دهد تا راه حل های کنفرانس ویدیویی ایمن را بسازید و استقرار دهید ، جیتسی چیست و چرا جیتسی؟بیشتر به خاطر پلتفرم کنفرانس ویدیویی Jitsi Meet شناخته می شود.

با دانلود برنامه ادوب کانکت نیز میتوانید کنفراس آنلاین برگزار کنید.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

چگونه از جیتسی برای ویدئو کنفرانس استفاده کنیم؟

ساده ترین راه این است که به آدرس Meet.jit.si بروید یا یکی از برنامه های تلفن همراه Android یا iOS را دانلود نمایید.

اگر ترجیح می دهید، می توانید نمونه Jitsi Meet خود را نیز تنظیم کنید یا یک اتاق Meet.jit.si را در وب سایت خود تعبیه کنید.

 

شاید دوست داشته باشید: خرید اشتراک بیگ بلو باتن برای برگزاری جلسات آنلاین

آیا جیتسی رایگان هست؟

جیتسی 100٪ منبع باز است و برای استفاده و توسعه با آن آزادانه در دسترس است.همچنین از Meet.jit.si به عنوان یک سرویس رایگان میزبانی و اجرا می شود.

پروژه های مهم جیتسی کدامند؟

محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • Jitsi Meet: کنفرانس های ویدیویی ایمن ، ساده و مقیاس پذیر که از آنها به عنوان یک برنامه مستقل یا تعبیه شده در برنامه وب خود استفاده می کنید
  • Jitsi Videobridge موتور سرور رسانه ای معروف به واحد انتقال انتخابی (SFU) که کلیه کنفرانس های ویدیویی چند جانبه جیتسی را تأمین می کند.
  • Jigasi : یک سرویس دروازه ای است که تلفنها با استفاده از پروتکل sip را به یک کنفرانس Jitsi Videobridge متصل می کند.
  • Jibriپخش کننده و ضبط کننده برای ذخیره ضبط تماس ویدیویی و پخش جریانی در YouTube Liveمی باشد.
  • Jidesha برنامه افزودنی کروم و فایرفاکس برای اشتراک صفحه نمایش

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از جیتسی

ویژگی های Jitsi Meet چیست؟

Jitsi Meet دارای ویژگی های بسیاری است و دائماً موارد بیشتری به آن اضافه می شود.  برخی از اصلی ترین موارد عبارتند از:

  • بلندگوی فعال را به صورت خودکار مشاهده کنید یا برای مشاهده فیلم وی بر روی هر شرکت کننده ای کلیک کنید
  • برنامه های Android و iOS
  • گپ نوشتاری (فقط وب)
  • با رمز عبور اتاقی را قفل کنید
  • اشتراک صفحه در صورت نصب jidesha ، فقط در Chrome لازم است
  • پخش مستقیم یک کنفرانس در YouTube در صورت پیکربندی Jibri
  • سند متنی مشترک بر اساس  Etherpad
  • بالا و پایین بردن دست و اجازه گرفتن در اتاق
  • آمار زمان مکالمه شرکت کنندگان
  • حالت فشار به مکالمه
  • برای تماس با همه شرکت کنندگان ، یک ویدیوی YouTube پخش کنید
  • گزینه فقط صوتی
  • شماره گیری تلفنی یک کنفرانس ، در صورت راه اندازی jigasi
  • شماره گیری از یک شرکت کننده تلفن (در صورت راه اندازی jigasi
  • ادغام در برنامه ها / وب سایت های دیگر

Jitsi Meet همچنین شامل آمار و ویژگی های یکپارچه سازی و یک تلفیق callstats.io برای کمک به توسعه دهندگان است. برای دیدن آخرین ویژگی ها حتما از meet.jit.si استفاده کنید.

آیا می توانم یک کنفرانس جیتسی ضبط کنم؟

ساده ترین راه برای ضبط کلاس آنلاین این است که کنفرانس خود را مستقیماً به YouTube منتقل کنید و در آنجا به ضبط دسترسی پیدا کنید. اکنون می توانید این را در meet.jit.si امتحان کنید . استقرارهای نصب شده Jitsi Meet برای راه اندازی این کار نیاز به راه اندازی Jibri دارند.

آیا می توانم با تلفن کنفرانس جیتسی بروم؟

بله ، جیتسی یک رابط تلفنی ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد در  وبینار آنلاین و جلسات آنلاین یا برای برقراری تماس یادآوری از طریق شماره گیری تلفنی تماس بگیرند. می توانید این را در meet.jit.si امتحان کنید . نصب های نصب شده Jitsi Meet برای راه اندازی و پیکربندی Jigasi با ارائه دهنده SIP برای اتصال به شبکه تلفن نیاز دارند.

نحوی حمایت جیتسی چگونه است؟

خوشبختانه در 8 8 8 پروژه را به طور کامل تأمین مالی می شود. 8 × 8 از فناوری Jitsi در محصولی مانند Virtual Office استفاده می کند . جامعه منبع باز و سرویس Meet.jit.si به بهتر شدن جیتسی کمک می کند ، که محصولات 8 × 8 را بهتر می کند و به بودجه بیشتر جیتسی کمک می کند. این چرخه فضیلت در گذشته به خوبی کار کرده است و باید برای سالهای آینده ادامه داشته باشد.

نحوی نصب جیتسی میت

راه اندازی Jitsi Meet برای کسانی که با نصب های لینوکس آشنا هستند یک تجربه تقریبا ساده است. برای سیستم های مبتنی بر دبیان ، بیشتر توصیه می شود. سند نصب سریع را که از سیستم بسته استفاده می کند ، دنبال کنید. همچنین می توانید نمایشی از روند کار را در این فیلم آموزشی مشاهده کنید .

برای سیستم های دیگر ، یا اگر می خواهید همه اجزا را به صورت دستی نصب کنید ، به دستورالعمل های دقیق نصب دستی مراجعه کنید .

آیا می توانم تماس Jitsi Meet را در وب سایت خود تعبیه کنم؟

بله ، Jitsi Meet دارای یک API خارجی است که می تواند برای قرار دادن نمونه موجود Jits Meet در هر صفحه وب فقط با چند خط کد استفاده شود. بسیاری از گزینه های Meet را می توان از طریق پرونده پیکربندی تغییر داد. توسعه دهندگان وب حتی می توانند کنفرانس را با انواع دستورات و رویدادها به طور فعال کنترل کنند. شما می توانید این کار را با نمونه خود نصب شده خود انجام دهید یا آن را از Meet.jit.si اجرا کنید – نصب سرور مورد نیاز نیست برای اطلاعات بیشتر در مورد API خارجی Jitsi Meet به اینجا مراجعه کنید .

آیا می توانم Jitsi Meet را در برنامه تلفن همراه خود جاسازی کنم؟

بله ، Jitsi Meet می تواند به عنوان SDK وارد شده و در برنامه های Android و iOS جاسازی شود. دستورالعمل های مربوط به نحوه انجام این کار را می توانید در اینجا پیدا کنید:

  • اندروید
  • iOS

از کجا می توانم از Jitsi پشتیبانی تجاری بگیرم؟

نه تیم فوری جیتسی و نه 8 × 8 پشتیبانی تجاری از جیتسی ارائه نمی دهند. جیتسی از یک جامعه بزرگ توسعه دهنده با بسیاری از مغازه های توسعه و افراد که خدمات پشتیبانی و توسعه تجاری را ارائه می دهند ، لذت می برد. اگر به کمک هزینه پرداختی نیاز دارید ، توصیه می کنیم در انجمن انجمن ما در دسته واژه های پرداخت شده جستجو یا جستجو کنید. https://community.jitsi.org/c/users/paid-work

Jitsi Desktop چیست؟

Jitsi Desktop ، که قبلاً به عنوان ارتباط دهنده SIP شناخته می شد و به اختصار فقط “Jitsi” شناخته می شد ، یک برنامه VoIP و پیام رسانی فوری است. این اولین پروژه تیم جیتسی بود که از سال 2003 آغاز شد.

قابلیت های کنفرانس ویدئویی جیتسی از این پروژه اصلی خارج شد. Jitsi Desktop دیگر به طور فعال توسط تیم Jitsi زیر 8 × 8 نگهداری نمی شود. اما هنوز توسط جامعه حفظ می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *