آموزش آنلاین

وبینار چیست ؟

وبینار آنلاین چیست؟

وبینار آنلاین چیست؟ طبق گفته گوگل، وبینار “سمیناری است که از طریق اینترنت انجام می شود” . این تعریف وبینار درست است ولی در عمل وبینار تعریف گسترده تری دارد.

اگر وبینار به درستی اجرا شود، یک تاکتیک قدرتمند بازاریابی است که می تواند جایگاه شما را به عنوان یک متخصص در زمینه فعالیت خود ارتقا دهد. و به شما این امکان را می دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و یا کارمندان جدیدی را آموزش دهید و در نهایت سود خود را افزایش دهید. در این مقاله کارینوتک میخواهد به شما بیاموزد که چگونه از وبینار در تجارت خود استفاده کنید.

خرید سرور بیگ بلو باتن جهت برگزاری وبینار

 

با اینکه مدت زمان طولانی از ارائه اولین وبینار آنلاین میگذرد، با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت آموزش هایی که بر پایه فیلم و ویدئو هستند، گسترش این روش آموزش در اینترنت و تحت وب کمک زیادی به بازاریابی و افزایش دانش در سطح عموم مردم و تجارت ها می شود. اگر شما در بازاریابی وبینار تازه وارد هستید، به شما کمک می کنیم که بدانید وبینار چیست؟ ، مزایای اصلی یک وبینار و نحوه ایجاد آن چگونه است.

انواع وبینار

وبینارها ( سمینارهای تحت وب ) نمایش های ویدئویی، کارگاه های آموزش مجازی یا سخنرانی هایی هستند، که بصورت آنلاین و معمولاً از طریق نرم افزار وبینار برگزار می شوند. این رویدادهای آنلاین معمولاً تعاملی و مرتبط با تجارت و درآمدها هستند و به شما این امکان را می دهند که دانش خودتان را تقریباً با هر کسی در جهان به اشتراک بگذارید.

ارائه مطالب تحت وب و کنفرانس های تحت وب نوعی بازاریابی بسیار تعاملی است. یعنی این کنفرانس ها می تواند به عنوان یک تاکتیک برای ایجاد ارتباط  با مخاطب استفاده شوند.

با توجه با اینکه امکانات در این عرصه نامحدود است، حتی اگر جزئی از یک تیم کاری هستید که با دیگر اعضای تیمتان فاصله مکانی و یا زمانی دارید، بهترین کار این است که از وبینارها برای جلسات داخلی تیمتون در هر زمان و در هر مکانی استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که برنامه ریزی برای یه وبینار طراحی لوگو اینستاگرام خیلی راحت تر از برگزاری یه سمینار یا سخنرانی در زندگی واقعی است! بیشتر به این دلیل که لازم نیست شما یک فضای بزرگ برای میزبانی تعداد زیادی از شرکت کنندگان داشته باشید، و یا خودتان را محدود به محله و یا شهر خود کنید!!!

شما می توانید از مخاطبینتان از” همه نقاط جهان “دعوت کنید تا در زمان مورد نظر شما در جلسه شما شرکت کنند ، و اگر آنها نمی توانند به صورت زنده شرکت کنند، مشکلی نیست! شما وبینارتان را ضبط میکنید و بعداً برایشان ارسال می کنید.

 

 

مزایای استفاده از یک وبینار آنلاین چیست؟

تا اینجا باید متوجه شده باشید که وبینار چیست… حالا سوال مهم این است: چرا شما به وبینار احتیاج دارید؟

در اینجا عمده دلایلی که شما باید میزبان وبینار باشید را برایتان شرح می دهیم:

  • در وهله اول

وبینار به شما در ساختن یک لیست از افراد کمک می کند. هر شخصی که ثبت نام میکند یک مخاطب جدید در پایگاه داده شما به حساب می آید.

  • سمینارهای آنلاین

سمینارهای آنلاین از جمله سفارش طراحی سایت وردپرس شما را به عنوان یک متخصص، یک منبع اطلاعاتی مطمئن و قابل اعتماد در صنعتتان معرفی می کند. وبینار به شما این اجازه را می دهد تا تخصص خود را با بازار هدفتان به اشتراک بگذارید. شما می توانید شخصاً راه حل هایی برای مشکلات مشتری های خود ارائه دهید، که اینکار می تواند شک و تردید آنها در مورد محصول شما را برطرف سازد.

  • ضبط وبینار

اگر وبینارهای خود را ضبط می کنید، این فایل های ضبط شده به عنوان محتوای ارزشمندی که بعدا می توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، در خدمت شما هستند.

  • ثبت نام وبینار

با هر ثبت نام، در حقیقت مردم نسبت به آنچه شما ارائه می دهید ابراز علاقه می کنند – آنها به یک رهبر واجد شرایط تبدیل می شوند ، این امر باعث می شود که پرورش و تبدیل آنها آسان تر شود.

  • موضوعات وبینار

وبینارها می توانند به شما کمک کنند که آموزش خود را از طریقی سرگرم کننده برای کارمندانتان به پیش برید. این را در نظر داشته باشید که همیشه بهتر است موضوعات مهم را با صحبت کردن بیان کنید، و نه نوشتن یک متن بلند.

  • سمینار وب

با هر سمینار وبی که شما اجرا می کنید فرصت های بسیار بالای برندینگ و تبدیل به برند خاص شدن را برای خودتان ایجاد می کنید. در حقیقت با وبینارها، شما آگاهی مخاطبانتان را از برند و حرفه تان بالا میبرید و صدای برند خود می شوید.

حتما بخوانید: آموزش استفاده از کارینومیت

در کارینوتک، وبینارها نقش مهمی را بازی می کنند، نه فقط به این دلیل که ما نرم افزار وبینار را ارائه می دهیم. در حقیقت ما از وبینارها برای آموزش به مشتری های جدیدمان، آموزش نیروهای داخلی کارینوتک و به کارگیری متخصصان جهانی در کلاس های درسی خود بهره می بریم.

ما همچنین هنگام آموزش کاربران جدید خود که در اقسی نقاط ایران هستند، از وبینار استفاده می کنیم. وبینارها برای به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات بسیار کارآمد میباشند ، به ویژه با توجه به اینکه می توانید بعداً محتوای وبینار را ضبط و از آن استفاده مجدد کنید.

مزایای برقراری وبینار با مخاطبان :

  • تعامل از طریق گفتگوی زنده بین میزبان وشرکت کنندگان : امکان برقراری ارتباط بین میزبان وبینار ومخاطب همچنین دریافت بازخورد مخاطب جهت بهبود وبینار
  • اشتراک صفحه نمایش و وب کم : مشاهده تصویر و ارائه میزبان توسط مخاطب
  • مطرح کردن سوال و شرکت در نظرسنجی توسط مخاطبان : روش دیگری برای برقراری ارتباط با مخاطبان در سراسر وبینار
  • ضبط وبینارها : قابلیت ضبط و باز پخش و فروش سمینار توسط میزبان
  • حضور تعداد نامحدود شرکت کنندگان در یک وبینار : وبینارها به دلیل محدود نبودن فضای فیزیکی می توانند تعداد زیادی از شرکت کنندگان را در خود جای دهند.

وبینارها به چند صورت برگزار میشوند

     1. وبینار آنلاین :

این مدل وبینار در زمان واقعی اتفاق میافتد و مخاطب میتواند هر لحظه که بخواهد سوالات خود را از میزبان بپرسد و پاسخ خود را دریافت کند.

 

با دانلود نرم افزار ادوب کانکت از امکانات این پلتفرم آموزش آنلاین بهره مند شوید.

     2. وبینار از قبل ضبط شده :

این مدل وبینار قبلاً برگزار شده و توسط شرکت میزبان ضبط شده و باز پخش می شود. این بدان معناست که مخاطبان نمی توانند در یک گفتگوی آنلاین شرکت کنند و از میزبان سوالات خود را بپرسند ولی در عوض می توانند به جای یکبار، دفعات بیشتری از آن وبینار استفاده کنند.

©کلیه حقوق این مطلب ( وبینار چیست ) متعلق به رسانه کارینوتک می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است. برای مطالعه ادامه مطلب به وبلاگ کارینوتک مراجعه کنید.

ویژگی های وبینار  :

  • مشاهده ارائه ( Presentation )
  • مشاهده مدرس ارائه دهنده و مخاطبین
  • مشاهده صفحات وب
  • به اشتراک گذاری فایل‌ها
  • پرسش و پاسخ
  • استفاده از تخته سیاه مشترک
  • گفتگو به صورت متنی، صوتی و چند رسانه ایی

میانگین زمان مشاهده وبینار، سال به سال در حال افزایش است. بازار وبینار نیز رشد سالانه قدرتمندی را نشان می دهد. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، امروزه وبینارها بسیار مؤثر هستند.

آنها همچنین صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ایجاد می کنند، به علاوه وبینارها شخصی، زنده و تعاملی هستند. از دیدگاه آموزشی، وبینارها به دلیل میزان تعامل بسیار بالا، جالب هستند و به شرکت کنندگان کمک می کنند تا سریعتر یاد بگیرند و درک کنند.

با وبینار به اهداف خود نزدیک شوید

  • برقراری ارتباط آسان تر با دیگر مخاطبین

این سیستم به افراد اجازه می دهد سوالات خود را بپرسند، یا سؤال خود را برای دیگر شرکت کنندگان مطرح کنند. تعامل در طول یک وبینار، شما را به یک گروه با هدف مشخص نزدیک می کند. شما می توانید بر خلاف جلسات حضوری و رویدادهایی که در آن شرکت کنندگان با یکدیگر به سختی ارتباط برقرار می کنند و هم سخن می شوند می توانید راحت تر ارتباط برقرار کنید و گفت و گو کنید.

  • استفاده از وبینار برای رشد کسب ‌و کار ( وبینار مارکتینگ )

ساخت یک برند مثل این است، که شما بخواهید یک کودک را تبدیل به یک سوپر استار کنید. باید شخصیت و استعداد او را پرورش دهید و خوب بودن آن را به همه اثبات کنید. شما برای اینکه به عنوان یک حرفه‌ای شناخته شوید، باید ثابت کنید که همه چیز در کسب و کار شما درست پیش می‌رود.

باید نشان بدهید، چیزهایی که به آن باور دارید، برای مشتری ارزش دارد و از طریق وبینار به عنوان یک بستر برای این خواسته می توانید استفاده کنید. ارائه یک وبینار و تبلیغ آن در فضای مجازی، می‌تواند شرکت شما را در معرض دید افراد بگذارد.

در ذهن مردم خودتان را ثبت کنید

فردی شما را نمی‌شناسد، ولی در وبینار شما شرکت می کند. این شخص اطلاعات ارزشمندی را که از جلسه دریافت کرده است به شرکت شما نسبت می‌دهد. ناخودآگاه ارزش شرکت شما و خودتان در ذهن مخاطب بالا می‌رود و در خاطرش می‌ماند، بدون اینکه از خودتان تعریف و تبلیغ کرده باشید.

البته منظور این نیست که تبلیغات نداشته باشید، اتفاقاً می‌توانید کمی چاشنی تبلیغات هم به آن اضافه کنید تا بتوانید محصولات و توانمندی خود را معرفی کنید.

از گردهمایی ها در وبینار ایده بگیرید

وبینار افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت را در کنار هم جمع می‌کند و افراد با هم گفتگو می کنند و با نظراتی که دارند، می تواند به ایده جدید تبدیل شود، یا اینکه می‌توانید فکرهای خودتان را مطرح کنید تا کاربران درباره آن نظر بدهند؛ بالاخره مشتریان شما از بین همین کاربران خواهند بود، پس چه بهتر که سلیقه و نیاز آن‌ها را از خودشان بپرسید و ایده‌هایتان را پرورش دهید.

مطرح نمودن خود و افزایش فروش از طریق وبینار

وقتی شما در وبینار راجع به موضوعات مختلف صحبت می‌کنید، در واقع علم و تخصص خود را نشان می‌دهید، بدون اینکه هزینه‌ی زیادی برای تبلیغات پرداخت کنید، حتی اگر مخاطب قصد استفاده مستقیم از شما را نداشته باشد، ممکن است سخنان شما را بشنود و به تخصص شما اعتماد کند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اعتماد سازی از طریق وبینار

تجربه افراد موفق نشان داده است که وقتی به‌صورت زنده با افراد ارتباط برقرار می‌کنید، بیشتر به شما اعتماد می‌کند. زیرا در وبینار نسبت به ویدئوهای ضبط شده، افراد واقعی بودن آن را حس می‌کنند. این حس واقعی بودن و اینکه خود فرد در آن مشارکت می‌کند، تأثیرگذاری آن را دوچندان می‌کند.

آموزش نوین از طریق وبینار

وبینار ابزاری مفید برای آموزش مطالب مختلف یا حتی برگزاری کلاس‌های آنلاین است. اساتید می‌توانند یک کلاس مجازی داشته باشند و دانشجویان از راه دور در آن شرکت کنند. مثل یک کلاس درس، دانشجویان هم همزمان می‌توانند سؤال بپرسند و نظر بدهند، نکته بهتر اینکه در صورت لزوم می‌توانند ویدئوی کلاس را ضبط کنند تا افراد غایب هم بعداً از آن استفاده کنند.

بازاریابی و فروش از طریق وبینار

گاهی اوقات شما برای معرفی محصولات خود اول باید یکسری مفاهیم مرتبط با آن را به کاربران آموزش بدهید، یا اصلاً تبلیغات خود را با آموزش خود محصول انجام دهید. مثلاً شرکتی که لوازم آرایش و بهداشتی ارائه می‌دهد، می‌تواند وبیناری در زمینه برای مشتریان و مخاطبان خود داشته باشد.

افزایش آگاهی از برند شما

آگاهی از برند، یعنی مشتری نام تجاری شما را بشناسد و وقتی اسم شرکت شما را شنید، اطلاعاتی از محصول شما داشته باشد. این آگاهی در ذهن مشتری، از تبلیغات شرکت، بازاریابی محصولات و یا تجربه‌های قبلی او ایجاد می‌شود.

در این رابطه، وبینار کمک می‌کند که مخاطبان یک تصویر بصری خوب هم از نام تجاری شما داشته باشند. وقتی شما دارید در کنفرانس خود همه چیز را می‌گویید و همه ابهامات ذهنی مخاطب را از بین می‌برید، در واقع دارید مشتری را با خودتان بیشتر آشنا می‌کنید. با هر جلسه جدید، برند شما بیشتر دیده می‌شود.

کاهش هزینه از طریق وبینار

وبینارهای بازاریابی معمولاً هزینه کمتری نسبت به جلسات حضوری دارند؛ برای ارائه‌دهنده وبینار هم هزینه چندانی ندارد چون نه نیاز به محل برگزاری دارد، نه رفت و آمد و نه دردسرهای برگزاری سمینارهای حضوری. شما تنها به یک اینترنت خوب نیاز دارید، یک کامپیوتر و یک میکروفون و صد البته یک برگزارکننده خوب که زحمت شما را کم کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *