آموزش آنلاین

نرم افزار ZOOM چیست؟

برنامه زوم ZOOM و کاربردهای آن

نرم افزار زوم ZOOM به مشاغل و سازمانها برای برگزاری وبینار آنلاین کمک می کند، تا تیم های خود را در یک محیط بدون اصطکاک جمع کنند، تا کارهای بیشتری انجام دهند. این نرم افزار بر روی زیرساخت ابری آسان و قابل اعتماد قرار می گیرد.

از طریق آن می توان ویدیو، صدا، اشتراک گذاری مطالب و گپ را در دستگاه های تلفن همراه، دسک تاپ، تلفن و سیستم های اتاق اجرا جهت جلسات آنلاین تنطیم کرد. محل شرکت ZOOM در شهر سن خوزه، ایالت کالیفرنیا در آمریکا می باشد.

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

مزایای نرم افزار زوم

  • کیفیت فیلم و صدا در شرایط پهنای باند و انواع دستگاه ها که هر دو در محیط های بهداشت منزل بسیار مهم هستند، به خوبی کار می کنند.
  • زوم انواع ارتباطات را برای ما انجام می دهد. خواه با تلفن همراه باشید و یا در یک اتاق کنفرانس قرار دارید، از زوم استفاده می کنید و همه با هم متناسب هستند.
  • وب کنفرانس ویدئویی و پیام رسانی ساده شده در هر دستگاه و هر سیستم عاملی.
  • قابلیت سازگاری جلسات در زوم با تقویم سیستم که در هر مکانی و هر دستگاهی می توانند در کنفرانس های ویدیویی شرکت نمایند و از کامپیوترهای دسک تاپ و موبایل شروع به ارائه نمایند.
  • استفاده از تنظیمات امنیتی قوی برای سیستم های ارائه دهنده سرویس و مدیران سیستم، همچنین  استفاده از سرویس  های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی.

نرم افزار ZOOM چیست؟

ضبط و پخش صدا و تصویر به صورت HD

با پشتیبانی از حداکثر 1000 شرکت کننده ویدیو و 49 فیلم روی صفحه، با قابلیت پخش فیلم ها و صدا به صورت HD

استفاده از ابزاری برای تعامل بیشتر شرکت کنندگان

شرکت کنندگان می توانند مانند برنامه بیگ بلو باتن صفحه نمایش خود را به طور همزمان برای بقیه به اشتراک بگذارند و یک جلسه تعاملی تر داشته باشند.

ملاقات ایمن برای همه

زوم با استفاده از رمزگذاری برای همه جلسات، تعیین سطح دسترسی برای شرکت کنندگان، محافظت از رمز عبور، اتاق انتظار برای شرکت کننده در محل در انتظار از جمله قابلیت های امنیتی آن می باشد.

قابلیت ضبط تصاویر و رونوشت

در امکان آن وجود دارد، که جلسات خود را بصورت محلی یا روی زیرساخت ابری مانند ادوب کانکت ذخیره گردد و به راحتی قابل جستجو باشد.

تقویم کارآمد

از برنامه ریزی یا شروع جلسات از امکانات Outlook ، Gmail یا iCal پشتیبانی می کند.

گپ گروهی

گپ با گروه ها، تاریخچه جستجو، اشتراک فایل یکپارچه و به همراه بایگانی 10 ساله از دیگر قابلیتهای زوم می باشد.

شرکت کنندگان وبینار

میزبان رویدادهای آنلاین، حداکثر می تواند با 100 شرکت کننده ویدیوی همزمان و کاملا تعاملی داشته باشند، و نیز در هر برنامه از 100 تا 10،000 شرکت کننده فقط برای مشاهده می توانند حضور داشته باشند.

 با خرید سرویس ادوب کانکت برای برگزاری آزمون‌ آنلاین، برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات وبینار، کنفرانس‌های آنلاین و سایر فعالیت‌های آموزشی استفاده نمائید.

افزایش بهره وری

با جلسات مجازی هزینه های سفر را به شدت کاهش می دهید.

مدیریت کلاس توسط مدرس

یکی از قایبلیت های خوب زوم این است که اگر شرکت کننده و یا شاگرد صفحه خود را کوچک کند، مدرس متوجه می شود و می تواند تذکر دهد.

 

تغییر پس زمینه مدرس و ارائه دهنده

یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار تغییر پس زمینه مدرس در حین پخش تصویری خود می باشد و مدرس از عکس های پیش فرض و یا عکس های دلخواه خود می تواند برای پس زمینه در حین صحبت نمودن استفاده نماید.

امکان تعیین پیشبینی وقت جلسه

در نرم افزار زوم این امکان وجود دارد که از طریق منوی زمانبندی جلسه، یک جلسه را از پیش شود تا در سر زمان مشخص‌شده آغاز گردد.

با نصب دمو بیگ بلو باتن جلسات خود را مجازی برگزار کنید.

معیاب برنامه زوم

  • نرم افزار زوم به دلیل تحریم های آمریکا برای ایران قابل دسترس نمی باشد، و می بایست از VPN استفاده نمود که خود این موضوع یک تهدید امنیتی محسوب می شود، چرا که اکثر افراد از VPN های رایگان استفاده می نمایند که امکان این را فراهم می نماید، که ارائه دهندگان این سرویس ها به اطلاعات افراد دست پیدا نمایند.
  • با توجه به باگ های امنیتی که در این سیستم وجود دارد، هکرها توانسته اند نوعی ابزار خودکار ایجاد کنند که می‌تواند در طول کمتر از یک ساعت، نزدیک به صد نام کاربری مربوط به جلسات ویدئویی زوم را پیدا و استخراج کند. این ابزار همچنین توانایی استخراج اطلاعات کامل تقریبا ۲۴۰۰ جلسه‌ ویدئویی زوم را در طول یک روز اسکن و استخراج نماید.
  • از دیگر قابلیت های زوم، قابلیتی است به ‌نام Company Directory که در آن نوعی حفره‌‌ی امنیتی وجود دارد؛ که این حفره‌ی امنیتی می‌تواند تصاویر و ایمیل کاربران را افشاء نماید. به‌علاوه زوم در تماس‌هایی که از طریق این اپلیکیشن برقرار می‌شوند، دارای رمزگذاری سرتاسری ( End-to-End Encryption ) نیستند که در این صورت امکان شنود و افشاء مکالمات وجود دارد.
  • برای استفاده از این نرم افزار حتما نیاز به نصب برنامه بروی کامپیوترها و نصب پلاگین بر روی موبایل ها می باشد.
  • این نرم افزار با توجه به اینکه بر روی زیرساخت ابری می باشد، در صورت اینکه اینترنت کشور با مشکلاتی مواجه گردد، این سیستم از دسترس خارج می شود و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

 

نرم افزار زوم برای ویندوز

برای استفاده از این برنامه  برای ویندوز  باید بر اساس نوع ویندوز خود (۳۲ یا ۶۴ بیتی) آن را دانلود نمایید.افزونه زوم برای Outlook در نوار ابزار Microsoft Outlook دکمه‌ای نصب می‌کند که شما میتوانید تاتنها با یک کلیک جلسه خود را شروع یا کنید.برنامه زوم را می‌توانید به صورت افزونه موزیلا یا افزونه گوگل کروم نیز نصب کنید

نحوه نصب زوم در ویندوز

برای نصب برنامه زوم برای ویندوز باید یک حساب کاربری هم در این سرویس ایجاد کنید.و سپس دو مرحله اجرا کنید:

پوشه‌ای که فایل دانلود و ذخیره شده است بروید.

برای نصب برنامه، روی پرونده ZoomInsatller.exe دوبار کلیک کنید و برنامه را نصب کنید.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این نرم افزار، پشتیبانی از شبکه‌های ۳G و ۴G است؛ بنابراین با هر سرعت اینترنتی که دارید، به راحتی می‌توانید تمامی امکانات برنامه را مورد استفاده قرار دهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “نرم افزار ZOOM چیست؟

  1. وردپرس گفت:

    بسیار عالی و کارآمد بود

  2. سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

  3. شهرام گفت:

    ممنون برای توضیحات کاملتون. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *