آموزش آنلاین

سرویس وبینار چیست؟

مقدمه

سرویس وبینار یک روش برای برگزاری جلسات، کلاس‌ها، کنفرانس‌ها، و یا هرگونه جلسه مجازی دیگر است که بر اساس فناوری وب برگزار می‌شود. در وبینار، یک سخنران می‌تواند با استفاده از وب‌کم و میکروفون خود، به صورت زنده و از راه دور با شرکت‌کنندگان در ارتباط باشد و صحبت کند. همچنین، شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق نرم‌افزار وبینار، با سخنران و همدیگر بحث و تبادل نظر کنند، سوالات خود را از سخنران بپرسند، و به ارائه مطالب گوش دهند. سرویس وبینار برای کسب و کارها، مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و هر کسی که نیاز به برگزاری جلسات آنلاین دارد، بسیار مفید است.

دانلود نرم افزار ادوب کانکت  جهت برگزاری وبینار

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

سرویس وبینار چیست؟

وبینار مخفف کلمه ی سمینار مبتنی بر وب است. سرویس وبینار چیست؟ یک وبینار، رویدادی مجازی و آنلاین است که بر بستر اینترنت که بصورت آنلاین برگزار می شود؛ مهم ترین ویژگی وبینارها تعامل، بحث و گفتگو و همچنین تبادل اطلاعات در لحظه است.

وبینارها یا سمینارهای آنلاین، می توانند در قالب جلسه ی سخنرانی، کارگاه آموزشی یا پنل های گفتگو برگزار شوند. این جلسات آنلاین با هدف ارائه ی مطالب آموزشی از طریق یک نرم افزار یا پلتفرم مناسب برگزار می شوند.

هدف اصلی در هر وبینار راهنمایی، نمایش و یا آموزش است. اگرچه اکثر وبینارها به طور عمومی بیشتر به شکل بین سازمانی (B2B) برگزار می شوند، از آن ها می توان در راستای اهداف بازاریابی مشتریان ( B2C ) نیز استفاده کرد.

همچنین وبینارها امکان گفتگوی متنی و به اشتراک گذاری اطلاعات تصویری را فراهم می کنند. علاوه بر این، به اشتراک گذاری صفحه ی مدرس و شرکت کنندگان، ضبط شدن ویدیوی وبینار، و یا اجرای نظرسنجی ها هم از دیگر قابلیت های وبینارهاست. از طرف دیگر این امکان برای شرکت کنندگان وجود دارد که با گوشی موبایل خود بتوانند به راحتی، هر جا که هستند در وبینار شرکت کنند.

با خرید اشتراک بیگ بلو باتن به قابلیت‌هایی نظیر اشتراک صفحه نمایش، چت، نمایش اسناد و فایل‌های مختلف، استفاده از دوربین و میکروفون و غیره دسترسی پیدا می کنید.

چه نوع سازمان‌هایی از سرویس وبینار استفاده می‌کنند؟

سرویس وبینار به عنوان یک ابزار قدرتمند در برقراری ارتباطات آنلاین و برگزاری جلسات مجازی، در بسیاری از سازمان‌ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از این سازمان‌ها اشاره می‌کنیم:
۱) شرکت‌های بزرگ و کوچک: شرکت‌های بزرگ و کوچک از سرویس وبینار برای برگزاری جلسات داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. این سرویس به آن‌ها امکان می‌دهد تا با همکاران، مشتریان و شریکان خود در سراسر جهان به راحتی و با کیفیتی بالا ارتباط برقرار کنند.
۲) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی از سرویس وبینار برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، سخنرانی‌ها، وبینارها و همایش‌های آنلاین استفاده می‌کنند.
۳) سازمان‌های دولتی: سازمان‌های دولتی برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های آنلاین از سرویس وبینار استفاده می‌کنند. این سرویس به آن‌ها امکان می‌دهد که با دیگر سازمان‌ها و افراد در سراسر کشور و جهان به راحتی و با کیفیتی بالا ارتباط برقرار کنند.
۴) سازمان‌های غیرانتفاعی: سازمان‌های غیرانتفاعی از سرویس وبینار برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های آنلاین، جمع‌آوری سرمایه و برگزاری کمپین‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

نیاز به نصب نرم‌افزار برای استفاده از سرویس وبینار

بستگی به سرویس وبینار مورد استفاده شما دارد. برخی سرویس‌های وبینار به شما اجازه می‌دهند که بدون نصب نرم‌افزار خاص، از طریق مرورگر وب خود، به جلسات وبیناری بپیوندید. در این صورت، شما می‌توانید با ورود به صفحه وبینار، از طریق یک لینک وارد جلسه شوید.
اما برخی سرویس‌های وبینار، نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی دارند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی، نصب نرم‌افزار وبینار به شما امکان می‌دهد تا از قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید و چندان به مرورگر وب خود وابسته نباشید. همچنین، با نصب نرم‌افزار وبینار، ممکن است بتوانید بهترین کیفیت صدا و تصویر را در جلسات وبیناری که شرکت می‌کنید، تجربه کنید.

وبینار آنلاین چیست؟

وبینار آنلاین، در حقیقت به معنای کنفرانس یا کلاسی است که در بستر وب به صورت آنلاین برگزار می شود. این ابزار آموزش الکترونیکی  امروزه به سازمان ها، ادارات، دانشگاه ها و موسسات آموزشی جهت برگزاری وب کنفرانس و دوره ها و نشستهای آنلاین کمک شایانی می کند.
همچنین این خدمت با استفاده از نرم افزارهای قدرتمند BigBlueButton وAdobe Connect  ارایه می گردد.
سرویس های کلاس آنلاین و  وب کنفرانس ما، با بهره گیری از تکنولوژی HTML5 بر روی هر دو پلتفرم آموزش آنلاین بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت روی تمامی مرورگر ها بدون نیاز به نصب اپلیکیشن قابل اجرا و بارگزاری می باشد.
در حال حاضر شرکت کارینوتک جهت برگزاری وبینار آنلاین، کلاس های آموزشی از طریق زیر ساختی ابری و با در اختیار داشتن ابزارهای متنوع ارایه سرویس های کلاس آنلاین و وبینار، قابلیت این را دارد که خدمات خود را پس از عضویت در سایت و انتخاب پلتفرم مناسب بر اساس نیاز متقاضیان ، بلافاصله پس از پرداخت در اختیار شما قرار دهد.

در صورت توضیحات بیشتر در خصوص سرویس ها، همکاران ما در کارینوتک آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

© کلیه حقوق این مطلب (سرویس وبینار چیست؟) متعلق به رسانه کارینوتک می باشد. هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *