آموزش آنلاین

صفر تا صد نکات برگزاری وبینار

فهرست مطالب

مقدمه

اگر نمی دانید چگونه شروع به ایجاد یک کلاس آنلاین نمائید، در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه اجرای بهترین آموزش مجازی، برگزاری وبینار و مراحلی که باید انجام دهید، آورده شده است. در ادامه با نرم افزار تدریس آنلاین کارینوتک همراه باشید.

مراحل و نحوه اجرای وبینار آنلاین

تعرفه پلتفرم آموزش مجازی-کارینوتک

موضوع ، عنوان و قالب مناسب را انتخاب کنید

اول از همه، به این فکر کنید که هدف وبینار شما چه خواهد بود. آیا این امر می تواند منجر به تولید یک لیست، رشد لیست شما، فروش یک محصول یا استفاده از کاربران جدید شود؟ سپس در مورد موضوع تصمیم بگیرید. مهمترین دانشی که می توانید در یک ساعت یا بیشتر با مردم به اشتراک بگذارید چیست؟

دانلود ادوب کانکت جهت برگزاری وبینار

اگر به دنبال الهام گرفتن از محتوای وبینار هستید، می توانید از طریق آمار دیگر محتوای خود بگردید تا ببینید چه چیزی باعث ترافیک سایت شما می شود و مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند. این مرحله قطعاً تعامل بالاتری را تضمین می کند. به یاد داشته باشید که دقیق باشید. این کمک می کند تا مردم درک کنند که برای چه موردی ثبت نام کرده اند، و همچنین به شما کمک می کند تا از سئوی صفحه خود استفاده کنید.

نام  وبینارتان را با یک سؤال ذکر کنید. به عنوان مثال ، ‘چگونه می توان فروش وبینار را انجام داد؟ وبینار رایگان با * یک اینفلوئنسر مطرح در صنعت *. این که آیا این یک وبیناری است مختص افراد تازه کار  و یا برای متخصصین تهیه شده را مشخص کنید. این شما را از بسیاری از نظرات منفی مانند “من قبلاً می دانستم” و “خیلی پیچیده بود” “من اول باید اصول را بدانم” نجات می دهد.

شاید دوست داشته باشید ادوب کانکت برای اندروید

وقتی در مورد این موضوع تصمیم گرفتید، فرمی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای وبینار شما باشد.

 ارائه دهنده و تیم را انتخاب کنید

هنگام آماده شدن برای برگزاری وبینار، باید یک مجری واجد شرایط انتخاب کنید. او باید فردی باشد که از موضوع وبینار آگاهی کامل داشته باشد و از صحبت کردن عمومی و پاسخگویی به سؤالات سخت نترسد، کاریزمای خوبی داشته و حداقل کمی در برابر استرس مصون باشد. البته، سمینار وب شما می تواند بیش از یک مجری داشته باشد.

سپس می توانید یک دستیار انتخاب کنید که بتواند گپ را مدیریت کند و احتمالاً در حالی که گوینده با ارائه آنها ادامه می دهد به برخی از سؤالات مخاطب پاسخ دهد.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن و برگزاری وبینار

بعد از اینکه افراد کاملی پیدا کردید که محتوای وبینار را ایجاد می کنند، همچنین می توانید از شخصی ( یا چند نفر ) بخواهید که از لحاظ فنی از سمینار وب شما مراقبت کنند ( مطمئن شوید که اتصال به اینترنت قوی است و شنیده می شود و در صورت لزوم دیده می شود ).

  مطالب را برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید یک سمینار آنلاین ایجاد کنید برنامه ریزی برای آن بسیار مهم است که از ابتدا تا انتها درگیر آن هستید. وبینارهایی که مجری ها در آن تسلط کافی ندارند و آشفتگی و هرج و مرج در وبینار مشاهده می شود، به یاد ماندنی نیستند.

اگر شما برگزاری وبینار خود را به درستی برنامه ریزی کنید، باید به قول شما عمل کند، و محتوای کاملی از آن را برای جذب مخاطب خود داشته باشد.

  • طرح کلی

وقتی موضوع و هدف سمینار آنلاین خود را می دانید، ایجاد یک طرح کلی دشوار نیست. به یاد داشته باشید که به طور متوسط هر وبینار حدود ( ۴۰ – ۶۰ ) دقیقه طول می کشد، به این ترتیب چهارچوب زمانی استانداردی که می خواهید با آن کار کنید را در اختیار دارید. اگر یک وبینار از پیش تنظیم نشده ایجاد می کنید، ابتدا درست مانند یک کارگردان فیلم، صفحه داستانی ایجاد کنید.

خرید اشتراک بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن برای اندروید جهت برگزاری وبینار

  • ساختار

مطالبی که شما در سراسر برگزاری وبینار ارائه می دهید، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا شرکت کنندگان تا آخر در وبینار بمانند. همچنین می توانید در همان ابتدای سمینار یک جایزه در نظر بگیرید تا انگیزه ای برای تماشای کامل برای مخاطبتان ایجاد کنید.

به طور مثال در همان ابتدای وبینار یک جایزه تعیین نمایید و در انتهای وبینار یک سوال از محتوای صحبت شده مطرح نمایید و از بین افرادی که پاسخ درست را می دهند برنده را مشخص نمایید. یک قانون ( ۸۰ – ۲۰ ) هم برای محتوای وبینار وجود دارد. چنانچه شما محصولی را به فروش می رسانید، ۸۰ درصد از زمان وبینارتان را صرف محتوای کلی نمایید و ۲۰ درصد باقیمانده را به معرفی محصولتان اختصاص دهید.

شروع و نحوه اجرای بهترین وبینار آنلاین

نحوه آغاز برگزاری وبینار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه چه حسی به مخاطبین خود انتقال می دهید. بهترین کار این است که با استقبال از شرکت کنندگان شروع کنید. مثلا از آنها بخواهید که اعلام کنند که از کجا به وبینار شما می پیوندند، با اینکار شما یک تعامل سریع با مخاطبینتان ایجاد خواهید کرد.

با مشخص کردن اینکه چه کسی از سمینار آنلاین سود می برد، به شرکت کنندگان این اطمینان را بدهید که مکان مناسبی برای حضور آنهاست. همچنین، نه تنها موضوع وبینار خود، بلکه خودتان را نیز معرفی کنید. برای اثبات قابل اعتماد بودن، با یک داستان قابل اعتماد شروع کنید.

به یاد داشته باشید که همیشه در پایان جلسه زمانی را برای پرسش و پاسخ در نظر بگیرید. در ابتدای برگزاری وبینار این نکته را ذکر کنید تا مخاطب وقت داشته باشد تا در مورد سؤالاتی که می خواهد بپرسد فکر کند.

برگزاری کلاس با دانلود ادوب کانکت برای ایفون

مدت زمان هر وبینار چقدر باید باشد؟

در بیشتر موارد، وبینارها از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامند. ۶۰ دقیقه زمان کافی برای یک وبینار ۴۵ دقیقه ای است و ۱۵ دقیقه باقی مانده، صرف پاسخگویی به سؤالاتی می شود که مخاطب ممکن است در انتهای جلسه وبینار بپرسید.

البته ، طول “معمول” وبینار قطعی نیست. اگر محتوای ساختاری خوبی دارید که بیش از یک ساعت زمان برای ارائه آن نیاز دارید، هیچ مشکلی نیست، زمان بگذارید. اگر فقط یک ارائه کوتاه دارید، مثلا به سبک گفتگوهای TED، می توانید آن را به یک وبینار تبدیل کنید، زیرا مخاطبان تمایل دارند که وقتی یک ویدیو طولانی تر است، به صورت زنده ارائه شود.

برای برگزاری وبینار در لپ تاپ نسخه ادوب کانکت برای ویندوز را دانلود نمایید

آشنایی با نرم افزار ادوب کانکت و خرید اشتراک ادوب کانکت

آماده سازی فناوری و محیط

قبل از اجرای وبینار، اطمینان حاصل کنید که یک دوربین دارید ( دوربین لپ تاپ مناسب است ) و یک میکروفون با تنظیمات متناسب با محیطی که در آن قرار دارید. منظور این است که، مجموعه ای را برای وبینار خود انتخاب کنید.

دفتر شما، یا حتی اتاق نشیمن شما، می تواند محل برگزاری وبینار شما باشد اگر آن محل را به صورت مکانی حرفه ای درآورید و اطمینان حاصل کنید، که هیچ شخصی در حین وبینار برایتان مزاحمت  ایجاد نکرده و باعث قطع شدن مباحث شما نمی گردد. این موضوع می تواند شما را از مبحث وبینار دور کند و تمرکز شرکت کنندگان را مختل کند.

برای به حداقل رساندن مشکلات اینترنتی، بررسی کنید که آیا اتصال اینترنت شما پایدار است، مطمئن شوید که شارژر لپ تاپ شما وصل شده است یا اینکه رایانه شما شروع به روزرسانی خود نخواهد کرد. و ناگفته پیداست – اگر می خواهید صفحه خود را به اشتراک بگذارید، هیچ گزینه غیر ضروری را در مرورگر خود باز نکنید و تا جای ممکن دسک تاپ خود را پاک کنید.

همچنین بهتر است ۲۰ دقیقه قبل از جلسه برنامه ریزی شده وارد اتاق برگزاری وبینار شوید و بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی پیش می رود یا خیر.

خرید سرور ادوب کانکت جهت برگزاری کلاس آنلاین

 از قبل در سایر وبینارها شرکت کنید

وقتی خودتان هرگز در وبیناری شرکت نکرده اید، تصور اینکه چگونه تصمیم دارید برای آن آماده شوید، دشوار است. چند وبینار قوی مانند وبینارهای اینفلوئنسرهای صنعت پیدا کنید و هم اکنون ثبت نام کنید. از شروع صفحه وبینار، تا نحوه صحبت گوینده، تمامی مواردی را که به نظر شما جالب می رسد را یادداشت کنید. آنچه را که می توانید در آماده سازی خود پیاده کنید ببینید.

دانلود ادوب کانکت برای مک

 وبینار خود را برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای اجرای وبینار چه زمانی است؟ تشخیص دقیق تاریخ و زمان دشوار است، اما قانون اساسی این است که برنامه وبینار را برای وسط هفته، یکشنبه تا سه شنبه ( با یک شنبه به عنوان گزینه برتر ) تعیین کنید. روزهای دیگر احتمال بیشتری وجود دارد که افراد در تعطیلات باشند. بیشتر افراد هر هفته فقط به یک وبینار متعهد می شوند، بنابراین شما با سایر بازیکنان این زمینه رقابت خواهید کرد.

در حالی که ممکن است شما فرض کنید افراد می خواهند بعد از ظهر در سمینارهای وب شرکت کنند، یعنی زمانی که کارشان تمام شد، به طور کامل درست نیست. برخی از آمارها حاکی از آن است که مدت زمانی که بیشتر افراد ترجیح می دهند در وبینارها شرکت کنند ۱۰ صبح یا ۱۱ صبح است، و سعی کنید سمینار را برای ساعت های ناهار برنامه ریزی نکنید.

ضمنا هنگام تبلیغ سمینار ویدئویی خود، ذکر کنید که سمینار ضبط خواهد شد. مخاطب وقتی بداند که حتی اگر نتوانند در وبینار شرکت نکند، بعداً ضبط را دریافت می کند، ثبت نام می کند.

وبینار خود را تبلیغ کنید

برای اجرای یک ارائه آنلاین، به افرادی نیاز دارید تا ثبت نام کنند. این را بدانید که فقط مطالب شما نیست که باعث می شود مخاطبان شما ثبت نام کنند. نحوه تبلیغات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین روش تبلیغ ادغام ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال است .

صفحات فرود

صفحه فرود یا Landing Page، صفحه‌ای ساده و مجزا ست که به هدف جذب کاربر یا یک تبدیل ( Conversion ) ساده ایجاد شده است. دلیل این نامگذاری این است که کاربر اولین بار با این صفحه مواجه شده یا به اصطلاح روی آن فرود می‌آید؛ درست مانند یک مسافر که اولین مقصدش باند فرودگاه است و بعد از پیاده شدن از هواپیما، مجال بازدید از شهر را خواهد داشت.

صفحه فرود باید علاوه بر اطلاعات کافی و کامل در ارتباط با وبینار شما، جذابیت ظاهری را نیز در جذب مخاطب دارا باشد. با ایجاد یک صفخه فرود، شما تمامی آنچه را که مخاطبتان نیاز دارد در ارتباط با موضوع وبینارتان بداند، به او میگویید. در ابتدا خلاصه ای از شرح حال وبینار را توضیح می دهید و هر آنچه را که باید از قبل بدانند به مخاطبان بگویید.

در چند نکته آنچه برای شرکت کنندگان جذاب می باشد را برجسته کنید. فراموش نکنید که میزبان های وبینار را معرفی کنید. سپس، یک فرم ثبت نام را در آن جا قرار دهید که منجر به ثبت نام کاربر گردد و آخرین مرحله ای که شما هرگز نباید از آن پرش کنید – تاریخ و زمان وبینار خود را برجسته کنید .

پنج نکته کلیدی برای برگزاری وبینار موفق

معرفی وبینار برای ارائه کلی و همچنین جذب شرکت کنندگان می تواند بسیار سخت باشد. چرا که اگر اشتباه کنید، ممکن است مخاطبان خود را برای همیشه از دست بدهید، پس پنج نکته کلیدی برای برگزاری وبینار موفق را رعایت کنید. با ما باشید تا در در این رابطه توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم.

 

چگونه باید اطمینان دهید که معرفی وبینار شما مؤثر است؟

نوشتن چیزی شبیه به فیلمنامه می تواند بسیار مفید باشد. در حقیقت، توصیه می کنیم برای کل ارائه خود یک پیش نویس بنویسید، تا اطمینان حاصل کنید که از محتوا و برگزارکننده خود بهترین استفاده را می کنید.

حال نکته مهم و قابل تعامل این است که چگونه یک پیش نویس معرفی وبینار ایجاد کنیم ، که شرکت کنندگان و مخاطبان خود را علاقمند کند. ما چندین نکته مفید برای نوشتن پیش نویس معرفی وبینار برای شما گردآوری کرده ایم.

این ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد، اما سلام این اولین چیزی است که مخاطبان شما هنگام پیوستن به شنیدن آن می شنوند، بنابراین گرفتن لحن شما بسیار تعیتن کننده است چرا که تا حد زیادی می تواند تعیین کند که آیا شرکت کنندگان شما برای بقیه زمان وبینار شما ماندگار خواهند بود یا خیر.

 

پس سلام چیست؟

اول از همه، شما باید از حضور شرکت کنندگان استقبال کنید. این می تواند به همان سادگی باشد: “به ارائه امروز ، مثلا “به وبینار امنیت اطلاعات ” خوش آمدید. این ساده است، اما در عین حال مؤثر است و نشانگر آغاز این ارائه خواهد بود ( به این معنی که مردم باید هرکاری را که دارند رها کنند و به شما بپیوندند ).

همچنین باید نوعی تشکر از شما برای حاضرین باشد. بسیاری از مردم فقط فکر می کنند که از مخاطبان خود باید در انتهای وبینار تشکر کنند، اما گفتن آن در همان ابتدا بسیار مهم است. از این گذشته، این افراد از روز خود برای حضور در وبینار شما وقت می گیرند و زمان خود را صرف شرکت در وبینار شما می کنند.

این امر باعث می شود تماشای کل مطالب جذابیت بیشتری برای آنها داشته باشد و همچنین باعث می شود که آنها با مواردی مانند نظرسنجی، پرسش و پاسخ در تعامل بیشتر باشند.

نشان دادن قدردانی قدردانی در افتتاح وبینار شما می تواند خیلی طول بکشد. “سلام، به وبینار امروز، درباره ۵ معیار برای سنجش موفقیت خوش آمدید. متشکرم که وقت گذاشتید و امروز اینجا هستید.”

 

تمرکز شرکت کنندگان بر مطالب

این بخش مهم دیگری است که ارائه کنندگان در معرفی ابتدای وبینار خود باید به آن بپردازند و فقط نباید در مورد برنامه ی وبینار خود صحبت کنند، این موارد شامل این است که:

  • باید به مخاطبان خود بگویید که آیا وبینار خود را ضبط می کنید؟
  • آیا شرکت کنندگان دسترسی به ضبط کلاس را دارند؟
  • آیا مستندات و اسلایدها و پاورپوینت ها را در اختیارشان قرار می دهید؟
  • آیا در پایان نظرسنجی خواهید کرد؟
  • آیا ویژگی “سوال بپرسید” وجود دارد؟
  • آیا در پایان وبینار پرسش و پاسخ وجود خواهد داشت؟

باید این موارد را هرچه زودتر در معرفی خود بیان کنید، زیرا این از اولین سؤالهایی است که دریافت می کنید. به آنها اطلاع دهید که ضبط می شود، یا حتی اسلایدها در اختیارشان قرار می گیرد، این کمک می کند که مخاطبان شما به توانند روی ارائه خود تمرکز کنند و یادداشت کمتری بردارند.

مقدمه داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که در مقدمه خود به ذکر هر یک از این موارد بپردازید وگرنه با کاهش مشارکت روبرو خواهید بود. تصور نکنید که مخاطبان شما همه چیز را می دانند که چه کاری باید انجام دهند، کار را برای آنها در حد امکان سهولت دهید.

به عنوان مثال ، هنگامی که وبینار را اجرا می کنیم ، معمولاً از کلمات “سؤال بپرسید” برای پرسش و پاسخ استفاده می کنیم. ما توضیح می دهیم نه تنها کاری که ما انجام می دهیم بلکه کجا می توان آن را پیدا کرد.

مثال: ما در پایان وبینار یک نظرسنجی و سوالات پایانی را به صورت زنده اجرا خواهیم کرد ، بنابراین قابلیت” سؤال از ما “را فعال می کنیم. در سمت راست صفحه نمایش شما قرار دارد ، بنابراین اگر سوالی دارید ، کافی است آن دکمه کلیک کنید و اگر نکته ای را از دست دادید ، نگران نباشید ، ما در صورت پایان جلسه و اتمام وقت پاسخ سوالات شما را جداگانه می دهیم. “

به آنها بگویید که چرا باید بمانند

ممکن است تصور کنید که چون شخصی وبینار را با شما شروع کرده است، آنها می دانند که قصد دارند چه چیزی را یاد بگیرند و چه چیزی را بدست آورند و چرا باید گوش دهند. اما خیلی از شرکت کنندگان شما می دانند که چرا باید یک ساعت به شما گوش دهند. معرفی وبینار مکان مناسبی برای طرح این موارد برای آنها است.

برای اینکار می توانید با معرفی خود و هر مجری که ممکن است در وبینار حضور داشته باشد، شروع کنید. شرکت کنندگان باید بدانند که فقط به دنبال نام و عنوان نیستید، مخاطبان شما می خواهند بدانند چه چیزی شما را در زمینه موضوع وبینار تبدیل به یک متخصص نموده است.

ترسیم دستور کار همچنین می تواند ارزش وبینار شما را به مخاطبان شما نشان دهد ، زیرا موضوعات دقیق مورد نظر شما را تشریح می کند. اطمینان حاصل کنید که دستور کار مطابق با تبلیغاتی که انجام داده اید می باشد، در غیر این صورت ممکن است در هنگام معرفی وبینار شاهد افت شدید باشید.

مثال: “من رضا بهمنی ، مدیر عامل مجموعه آموزی کارینوتک هستم. من تقریباً دو دهه را در فن آوری اطلاعات صرف کرده ام ، با تمرکز بر امنیت اطلاعات، امروز به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • دستور کار ۱
  • دستور کار ۲
  • دستور کار ۳

 

معرفی خود را طولانی نکنید

من دیده ام که بسیاری از افراد مدت طولانی به معرفی خود و بینار خود پرداخته اند که اشتباه می باشد. مواردی را که در دستور کار خود را تعیین کرده اید ، نباید ۲۰ دقیقه بیشتر اختصاص دهید باید هر چه سریعتر به بخش عمده و اصلی مطالب خود بپردازید.

به این روش فکر کنید ، اگر وبینار شما ۶۰ دقیقه است و شما ۱۵ دقیقه را صرف معرفی خود کرده اید ، یعنی یک چهارم از زمان اختصاص داده شده خود را صرف معرفی مبحث معرفی خود کرده اید. این زمان زیادی برای ارائه محتوای شما نمی گذارد و قطعاً زمان پرسش و پاسخ را کاهش می دهد و این خوشایند شرکت کنندگان نمی باشد.

مقدمه وبینار باید آموزنده و در عین حال مختصر باشد. در دستور کار قرار نگیرید – بعداً مطالب را در ادامه ارائه می دهید. و زمان زیادی را صرف معرفی خود و یا مجری نکنید ، آنها همانطور که ارائه می دهند ارزش خود را نشان می دهند.

 

خارج از روال معمول فکر کنید و انجام دهید

اگرچه پیروی از یک روال و استفاده از یک ساختار معمول مفید است، اما لازم نیست شما حتما در روال معمول وبینار برگزار کنید، با یک مثال ببینیم منظورم چیست؟فیلم می تواند یک روش عالی، مکمل و واقعاً سرگرم کننده و جذاب برای وبینار ما تبدیل گردد.

اگر زمان و منابع خود را مدیریت می کنید، یک ویدیو ایجاد کنید. لازم نیست فقط با دوربین صحبت کنید، شاید شما کلیپی از مجری خود داشته باشید که صحبت می کند، یا شاید یک کلیپ خبری داشته باشید که به موضوع شما ربط دارد. این یکی از روش های عالی و خلاقانه ای برای جلب توجه مخاطبان شما هستند ، پس اطمینان حاصل می کنید که آنها با وبینار شما درگیر هستند.

در پایان ، معرفی وبینار به معنای دروازه ای برای مخاطبان شما به موضوع و ارائه شما خواهد بود. جزئیات را زیاد نگویید و بگذارید محتوای شما را به صورت کلی درک نمایند.

 

انواع وبینار با اهداف مختلف

اگر می خواهید مخاطبان خود را در زمینه ای که در آن تخصص دارید آموزش دهید، وبینارها یکی از موثرترین راه های انجام این کار هستند. برای آموزش انواع وبینار با اهداف مختلف، بهتر است از اسلایدها یا یک ویدیوی تخته سفید استفاده کنید، زیرا از قابلیت های بصری وبینارها استفاده می کند.همچنین، نترسید از بلندگوهای متخصص خارجی بخواهید که با شما همکاری کنند!

 وبینارهای محصول

وقتی شما یک محصولی دارید که مخاطبین هدف شما شامل افراد زیادی می شوند، بهترین کار این است که از طریق برگزاری وبینار، محصول خودتان را معرفی کنید. شما می توانید با ارائه توضیحاتی مفصل، از جمله جزئی ترین خصوصیات محصولتان، به سؤالات آنها پاسخ دهید.

این در حالی است که شما وقتی وبینار محصول را اجرا می کنید، هم به شرکت کنندگان آموزش می دهید و همینطور توجه آنها را با محصول خود جلب می کنید، بنابر این می توانید از راه های خود افراد رو ترغیب به خرید و حتی آنها را به مشتری های واقعی تبدیل کنید و فروش خود را انجام دهید.

همچنین برگزاری وبینار زنده به شما این امکان را می دهد تا بازخورد مورد نیاز خود را در مورد محصول یا ابزار خود جمع آوری کنید.

user onboarding ( رویکردی است که باعث می‌شود مشتریان یا بهتر بگوییم کاربران، ارزش‌های محصولات و خدمات شما را درک کنند ).

یکی از مواردی که برای شرکت هایی که دارای محصول هستند حائز اهمیت است، شناساندن آن محصول به مشتری و نشان دادن ویژگی ها و قابلیت ها و نحوه استفاده از آن محصول می باشد. این روش بازاریابی پیش از این به وسیله سمینارها و حضوری انجام می گردید.

ولی امروزه با استفاده از وبینار فارغ از زمان و مکان شرکت ها و سازمان ها می توانند محصولات خود را از این روش به مشتریان خود معرفی نمایند و با استفاده از نحوه کارکرد آنها را ترغیب به خرید نمایند که به این روش از بازاریابی user onboarding می گویند.

 

 آموزش کارمندان و جلسات گروه کاریتان

با اینکه اجرای وبینارها، برای تبلیغ تجارت شما سودمند است. باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر تبلیغات، استفاده از وبینارها برای جلسات گروه کاری کارمندان و همکاران و یا آموزش کارمندان خود در زمانی که یک گروه از آنها در شهر یا منطقه ای دور از شما هستند ،بسیار سودمند است.

یا به طور مثال: در برگزاری جلسات سازمانی با تعداد بالای افراد، به جای گرد همایی در سالن ها و هزینه های بالای خود و کارمندان، برگزاری جلسه در یک صفحه وبینار بسیار مفید می تواند باشد. 

 

جذب مخاطب هدف و لیست سازی

وقتی برگزاری وبینار خود را از طریق کانالهای مختلف تبلیغ می کنید، روی یک شخصیت که مایلید آن را جذب کنید متمرکز شوید. در مرحله بعدی چنانچه آنها ثبت نام کنند، در قدم اول با ارائه آدرس ایمیل خود به شما اعتماد خواهند کرد، و این نقطه شروع است.

به طور مثال: شما می توانید با در دسترس داشتن لیستی از آدرس ایمیل مخاطبان هدفتون، میزبان وبینارهای رایگان برای آنها شوید و از این طریق راهی برای جذب حرفه شما و یا محصول شما شدن برایشان فراهم آورید.

 

حفظ و پرورش مشتری

اگرچه میزبانی وبینارهای الهام بخش ممکن است برای جذب افراد جدید به نام تجاری شما بسیار عالی باشد، به همان اندازه برای پرورش مشتریانی که قبلاً در کنار شما هستند، نیز مفید است. روابط شخصی که شما در طول مسیر ایجاد می کنید برای بازگرداندن آنها مهم است.

با چنین وبینارهایی ، آنها می توانند جدیدترین محصولات و اطلاعیه های شما را پیگیری کنند. همچنین فرصتی عالی برای شما و مشتریان است که نزدیک تر از همیشه می توانند سؤالات مهمی را از شما بپرسند.

 

ایجاد ساختار محتوای وبینار

جواب این سوال که چگونه ساختار محتوای وبینار خود را به درستی ایجاد کنیم؟ را با کارینوتک بدانید. چند بار اتفاق افتاده که در یک وبینار شرکت کرده اید و تعجب کرده اید که چرا خودتون رو درگیر یه چیز به درد نخور کردین؟

چند بار وقت خود را برای حضور در وبینارها زنده صرف کرده اید به این دلیل که وعده های خیلی جذابی بهتون داده شده بود و با این حال، کاملا از حضورتون در این وبینار دلزده شدید.

 

موضوع وبینارها

مجری وبینار ۳۰ دقیقه را صرف توضیح داستان زندگی خودش، درخشش و تمام موفقیت هایی که به دست آورده میکند. در واقع موفقیت هایش را به نمایش میگذارد. سپس یک ساعت را صرف پیگیری برنامه آنلاین یا برنامه مربیگری گروه خود کرده و به سؤالات پاسخ می دهد، بنابراین شما نیز می توانید بدون از دست دادن جایزه ویژه سرمایه گذاری کنید.

آنها به سختی ۱۰ دقیقه از زمان وبینار را صرف صحبت در مورد همان چیزی می کنند که در ایمیل ها گفته بودند و یا در حالت دیگر، آنها یک ساعت وقت گذاشتند تا جزئیات پیچیده ای را در مورد یک موضوع مهم به شما ارائه دهند که شما آن را درک نکردید و در نهایت احساس سردرگمی کردید.

اگر شما شاهد یک وبینار بد بودید، آرامش داشته باشید! این یک واقعیت است که شما تنها نیستید. متاسفانه عدم رضایت از یک وبینار به علت کیفیت پایین وبینار ارائه شده یک چیز خیلی شایع است، و این دقیقاً همان دلیل است که باید هم قدم بشویم و به مردم نشان بدیم که انجام اینکار چگونه است.

جایزه: قبل از برنامه ریزی وبینار، می توانید بخوانید نحوه اجرای بهترین وبینار تا مطمئن شوید که شما در تمام مقدمات تسلط داشته اید. برنامه ریزی مهم است.

 

هدف برگزاری وبینار

برگزاری وبینار شما می تواند کاملاً به صورت رایگان باشد. شما فقط می توانید یک وبینار برای بالاتر بردن اعتبار و رزومه خود، رشد لیست ایمیل، مخاطبین خود یا فقط برای تمرین ایجاد کنید.

به هر حال، وبینار شما علاوه بر اینکه یک ابزار ضروری برای بازاریابی دیجیتال است، به عنوان یک ابزار فروش در تجارت شما به حساب می آید. شما یک وبینار ( یا بیشتر ) را به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای تبلیغ و فروش چیز جدیدی که می خواهید راه اندازی کنید، ایجاد خواهید کرد.

وقتی هدف شما فروش است، دو موضوع وجود دارد که برای انجام کار خود باید آنرا در وبینار خود بیان نمایید:

  • شما باید واقعاً مطالب خوبی را به مردم  ارائه دهید تا آنها تا پایان وبینار در جلسه حضور داشته باشند.
  • حق تبلیغ را کسب کنند.

محتوای رایگان شما به طور طبیعی باید در پیشنهاد شما پرداخت شود. برای افرادی که در کنار شما مانده اند، مرحله منطقی بعدی باید سرمایه گذاری با شما باشد. Y.

با انتخاب موضوع مناسب

با انتخاب مبحثی مناسب برای وبینارتان باعث می شوید، هم برای ثبت نام های وبینار و همچنین میزان نمایش، بازخورد قابل ملاحظه ای را ببینید.

  • در وهله اول، وبینار شما باید مشکلی را برای مخاطبان شما حل کند. شما باید واقعا بدانید که مخاطبینتان با چه موضوعاتی در ارتباط با وبینارتان درگیر هستند، همچنین برخی از بزرگترین معضلات آنها را بدانید. ایده های مبحث وبینار را روشن کنید و این موارد را در خاطر داشته باشید.
  • موضوع خود را واقعاً مشخص نگه دارید. از ساختن یک وبینار کلی که در مورد تصویر بزرگتری صحبت می کند، خودداری کنید. یک مسئله را حل کنید و در مورد آن موضوع خاص فقط صحبت کنید. با تمرکز روی یک عنصر کوچک از یک موضوع گسترده، مبحث شما به یک قلاب تبدیل می شود که افراد را به خود جلب می کند زیرا اینکار باعث جذابیت محتوای وبینار میگردد.

نمونه عناوین وبینار

  • چگونه وبینارهایی را بفروشیم ( دیوید سیتمن گارلند )
  • چگونه می توانیم یک سیستم تبلیغاتی سودآور فیس بوکی ایجاد کنیم که منجر به فروش و فروش خودکار شود ( ریک مولیرو )
  • فروش خود را با استفاده از پیشنهادات غیر قابل مقاومت افزایش دهید ( لیزا سازویچ )
  • نحوه فروش برنامه های آموزش آنلاین با قیمت های برتر ( Vanessa Horn )
  • نحوه استفاده از Pinterest برای تجارت ( Melanie Duncan )

ابتدا یک طرح کلی برای وبینار خود ایجاد کنید

این رو اکیدا توصیه می کنیم که قبل از شروع تبلیغ برای وبینارتان، یک طرح کلی ( خلاصه ) برای آن ایجاد کنید. هنگامی که شما یک طرح کلی ایجاد می کنید، اغلب به نتیجه گیری یا تغییر عنوان وبینار خود می پردازید. شما در واقع عناوین بهتری را از این طریق پیدا می کنید. محتوای وبینارتان را به گونه ای برنامه ریزی کنید که افراد را از نقطه A تا نقطه B به راحتی ببرید و ارزش خود را در این فرآیند اضافه کنید.

برخی از بهترین مطالب خود را به صورت رایگان ارائه دهید. با این کار مخاطبتان فکر می کنند که اگر کالاهای رایگان این محصول خوب باشد، تصور کنید که چیزهای پرداخت شده آنها چقدر خوب است؟ و او را از یک مخاطب به یک خریدار تبدیل می نمایید. سرانجام، وبینار هنگامی موفق می شود که بعد از اتمام وبینار حس کنند به چیزی که دنبال آن بودند، رسیده اند. به آنها نتیجه دهید.

ساختار محتوای واقعی شما

در نهایت ، کار شما این است که آنچه را که وعده داده اید تحویل بگیرید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • قانون ۸۰-۲۰ را بخاطر بسپار.

۸۰٪ از زمان را به موضوع اختصاص دهید و فقط ۲۰٪ باقیمانده را تبلیغ کنید .

  • با یک استقبال از افرادی که در وبینارتان حضور دارند شروع کنید.

با اینکار با از طریق تعامل بین خود و مخاطب و سوالاتی همچون از کجا به وبینارتان ملحق شده اند،هیجان در آنها ایجاد نمایید .

  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند که در وبیناری مناسب خواسته هایشان حضور دارند.

به آنها بگویید که وبینار برای چه کسانی است و به احتمال زیاد برای چه کسانی نیست.

  • به آنها دلیلی بدهید که تا آخر وبینار بمانند.

این می تواند جایزه ای باشد که در انتهای وبینار به یکی از شرکت کنندگان تعلق میگیرد.

  • دستور کار وبینار را تنظیم کنید و به آنها بگویید که دقیقاً چه چیزی را بدست می آورند.

همچنین توصیه می کنیم در ابتدای وبینارتان اعلام کنید که پس از تدریس ، به آنها فرصتی می دهید تا سوالات خود را مطرح نمایند. با اینکار در طول وبینار سوالات خود را آماده کرده و با پرسش و پاسخ تعامل بیشتری بین شما و مخاطب به وجود می آید. همچنین با این کار بیشتر به شما و تدریس و یا محصولتان اعتماد میکنند.

  • خودتان را معرفی کنید و داستان خود را بگویید.

آنرا مختصر و مرتبط با موضوع بیان کنید. درباره بخش هایی صحبت کنید که می تواند به مخاطبان ارتباط داشته باشد. اینکار باعث شناخت و ارتباط گرفتن با شما میشود اما توجه داشته باشید خیلی از زمان را صرف اینکار نکنید.

  • مطالبی را که قول داده بودید به آنها بدهید.

نکته مفید دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که فکر کنید، چرا و به چه علت برای این وبینار هزینه پرداخت شده است. وظیفه شما در وبینار این است که در مورد مشکلات و چالش های مخاطبان خود شفاف سازی کنید ، و برای دیدن نتایج چند راهکار علمی به آنها بدهید. لازم نیست هر آنچه را که در رابطه با این موضوع وجود دارد را بدانید، زیرا هیچ کس انتظار آن را ندارد.

  • تغییری نرم به زمین شما

ر مورد پیشنهاد خود صحبت کنید و دقیقاً بگویید قرار است چه چیزی دریافت کنند. در این زمان، وسوسه نشوید که در این روند عجله کنید. افرادی که واقعاً علاقمند به سرمایه گذاری با شما هستند، می خواهند تمام جزئیات را بدانند و احتمالاً سؤالاتی خواهند داشت. افرادی که هیچ علاقه ای به خرید ندارند، در این مرحله کنار می روند.

همچنین بخاطر داشته باشید، هر چه با محتوای آموزشی خود بهتر عمل کنید ، اطمینان بیشتری خواهید داشت که احساس گودبرداری خواهید کرد. دور کردن آن محتوا به شما حق می دهد تا زمین بازی کنید.

  • مطالعات موردی را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید و نتایجی را که می توانند خودشان را ببینند به دست بیاورند.

  • در ادامه تا زمانی که می خواهید به سؤالات خود پاسخ دهید،

اما به زمان سایر افراد احترام بگذارید و به آنها بگویید که میتوانند وبینار را ترک نمایند.

ایجاد یک نمایش ستاره ای

اولین اثرگذاری در مخاطب مهمترین و ماندگارترین تصوری است که تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی می ماند، پس بهترین اثر رو در ذهن مخاطبتان ایجاد نمایید. به مردم نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و منظور شما تجارت است.

توجه داشته باشید که شما به اسلایدهایی بیش از آنچه فکر می کنید، نیاز دارید. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک برگزارکننده وبینار می تواند انجام دهد. آنها تعداد معدودی اسلاید را تهیه می کنند و زمان زیادی را برای هر اسلاید صرف می کنند. در حقیقت شما باید یک تن اسلایده داشته باشید! اما متن زیادی را در هر اسلاید قرار ندهید.

ایجاد اسلاید مناسب

از اسلایدهایی با تصاویر استفاده کنید تا اسلایدهایتان فقط به ساختار متنی ختم نشود و از اسلایدها برای پرسیدن سؤال استفاده کنید و برای مخاطبانتان چلنج ایجاد نمایید.

در آخر، از روی اسلایدها کلمه به کلمه نخوانید. از آنها به عنوان راهنما استفاده کنید و افراد را درگیر نگه دارید. و وسواس نکنید که اسلایدهای خود را از هر لحظه به نظر کامل برساند. بله ، یک عرشه اسلاید حرفه ای به نظر می رسد تفاوت بزرگی در وبینار شما ایجاد کند اما همیشه بخاطر داشته باشید ، طراحی متن های مطالب را بخاطر بسپارید.

پنج مرحله برای طراحی سریع اسلاید وبینار

طرح انتخابی شما می تواند وبینار آنلاین را ارزشمند یا کم ارزش کند. در این مقاله ما پنج مرحله برای طراحی سریع اسلاید وبینار را به شما آموزش می دهیم، اگر مخاطب نتواند با خط ( رنگ، سایز و نوع )، عکس ها و حاشیه هایی که برای اسلایدهای وبینار یا سمینار آنلاین خود انتخاب می کنید ارتباط برقرار کند، سریعا وبینار شما را ترک می کنند.

داشتن یک طراحی زیبا باعث می شود، تا ارائه شما حرفه ای تر به نظر رسیده و شرکت کنندگان را مشتاق حضور و دنبال کردن شما نماید.

  1. طرح های مینیمال

طرح های مینیمال برای افرادی که طرح مفهومی نمی خواهد بسیار مناسب است. اگر طرحی می خواهید که حواس مخاطب شما را پرت نکند و افراد روی نمودار یا متن شما تمرکز کنند این مدل طراحی مناسب شما می باشد.

  1. طرح با رنگ های زیاد

این طراحی احساس کلاسیک خوبی دارد و معمولاً دارای رنگهای ملایم و یکپارچه سازی می باشد. این می تواند تضاد بزرگی با طرح های مدرن و پر رنگ و شلوغ که امروزه طرفداران زیادی هم دارند داشته باشد.

  1. تم های رنگارنگ

تم های رنگی سرگرم کننده، پر از خلاقیت بوده و ارائه شما را برجسته و به مخاطبان شما الهام می بخشد. فقط به عدم تضاد رنگها دقت نمایید زیرا ممکن است چشمان مخاطب شما را آزار دهد و این کار باعث می شود

  1. پس زمینه های تیره

پس زمینه تیره به دلیل داشتن بهترین عملکرد از دیدگاه مخاطب بسیار محبوب شناخته شده است. اگر میخواهید یک وبینار طولانی ارائه دهید، پس زمینه تیره به دلیل سادگی بیش از حد خود میتواند بسیار مناسب باشد.

  1. نمودارهای رنگارنگ

داشتن نمودارها وگراف های رنگارنگ، به راحتی میتواند توجه مخاطبان را به مطالبی که ارائه می دهید جلب کند. اگر پس زمینه ای ساده داشته باشید، نمودارها یا داده های رنگارنگ شما در برابر سایر موارد موجود در اسلاید برجسته می شوند و مخاطب را برای همراهی بیشتر مشتاق تر خواهند کرد.

بهترین الگوهای وبینار

آیا برای طراحی ارائه وبینارخود به کمک نیاز دارید؟ برای الگوهای ارائه حرفه ای وبینار به Envato Elements مراجعه کنید و یا به چند نمونه از بهترین الگو ها که در اینجا برای شما معرفی کرده ایم دقت کنید.

  1. Magnum الگوی پاورپوینت

مگنوم، هشت الگوی رنگی برای ارائه طراحی کرده است که می توانید از بین آنها یک طرح را برای ارائه خود انتخاب کنید. این الگوها بیش از ۹۷۰ اسلاید دارد که شامل اینفورگرافی و انیمیشن هایی که بر اساس وبینار خود می توانید ایجاد کنید، جدول و لیست که با داده های شما تکمیل میشوند، می باشد.

  1. The Beginning الگوی شرکتی

آنها با ۵۰ الگوی منحصر به فرد شروع به کار کردند و طرح های متنوع در دو نسخه روشن و تاریک با آیکون ها و اینفوگرافیک هایی ارائه دادند که می تواند برای هر موضوعی از آنها استفاده کنید.

  1. Metropolis الگوی پاورپوینت تجاری

آنها با ۵۰ اسلاید بی نظیر وارد بازار شدند. طراحی موجود در قالب متروپولیس یک طراحی حرفه ای و ساده در دو نسخه روشن و تاریک همراه با الگوهای اسلاید، اینفوگرافیک و آیکون نیز ارائه می شود.

  1. Eduvision الگوی پاورپوینت آموزشی

طرح های این شرکت با بیش از ۵۰ الگوی اسلاید منحصر به فرد که دارای الگوهای اسلاید، اینفوگرافیک و آیکون و در دو نسبت ابعادی ۱۶: ۹ و ۴: ۳ ارائه می شوند.

  1. Pozea پاورپوینت وبینار، سمینارو کنفرانس

الگوی پوزا همراه با ۱۰۰ اسلاید در کل و ۵۰ اسلاید بی نظیر شروع به کار کرد. با کشیدن و رها کردن آنها در مکان تصویر ذخیره شده، به راحتی تصاویر دلخواه خود را به الگو اضافه کنید. این الگو دارای دو گزینه طراح رنگ است که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

نقش وبینارها در رونق کسب و کار شما

اکنون که مطالب وبینار را توضیح دادیم، بیایید در مورد نحوه استفاده از وبینارها در تجارت شما در سال ۲۰۲۰ و روش های مختلف استفاده از آنها در تجارت بحث کنیم. در اینجا لیستی از کاربردهای رایج برای وبینارها آورده شده است :

 ابزار بازاریابی و فروش

در بیشتر موارد، وبینارها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی یک کسب و کار یا برند مورد استفاده قرار می گیرند. وبینارها فقط مختص شرکت های بزرگ نیستند. مشاغل کوچک، شرکت های انفرادی و استارتاپ ها نیزمی توانند برای موفقیت کسب و کار خود از آنها استفاده کنند.

با تکمیل ثبت نام وبینار خود در سایت کارینوتک، کسب و کار شما به میزان قابل توجهی دیده میشود؛ پیشنهاد میدهیم در پایان وبینار، محصولات و خدمات خود را به مخاطبانتان معرفی کرده و لیستی ازعلاقه مندان به آنها را تهیه و بعد از وبینار با آنها در تامل باشید، این شیوه میتواند به رشد مشتریان واقعی شما بیافزاید.

تیم بازاریابی ما برای ارتقا سطح فروش شما، بسته های ویژه ای را جهت تبلیغات در نظر گرفته است که میتوانید با مراجعه به قیمت تعرفه ها آنها را مشاهده و اتنتخاب نمایید.

جلسات پرسش و پاسخ آنلاین

روش دیگر استفاده از وبینارها، برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین و مستقیم است به طوریکه در آن صاحبان مشاغل مبتنی بر محصول دیجیتالی و غیره به سوالات مخاطبان خود در مورد محصولات یا خدمات خود پاسخ می دهند.

شما می توانید به سوالات مربوط به محصول خود پاسخ دهید، محصولاتتان را نمایش دهید و راه های ارتباطی خود را اعلام نمایید. و البته این روش راندمان بسیار بالایی هم دارد.

شما میتوانید از برگزاری وبینار به عنوان فرصتی استفاده کنید تا مشتریان خود را از مرحله آزمایش به یک سطح پولی برسانید و میزان ماندگاری خود را در بازار کسب و کار بالا نگه دارید. همچنین می توانید برای معرفی محصول جدید و فروش سایرمحصولات و خدمات خود استفاده کنید که نشان دهنده گام منطقی بعدی برای تبدیل مشتری ساده به مشتری وفاداراست.

جلسات پرسش و پاسخ همچنین برای نویسندگان، نوازندگان مستقل یا فیلمسازان خوب جواب می دهد. آنها می توانند راهی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و همچنین دریافت بازخورد از جهت کار خلاقانه شما باشند. هنگامی که مخاطبان با محصولات و شرکت شما احساس مشارکت کنند، تمایل بیشتری به خرید کردن دارند و به راحتی شما را به دوستان و خانواده خود معرفی می کنند.

وبینارهای آموزشی رایگان

آموزش وبینار چیست؟ این یک روش عالی برای آموزش یک تیم از راه دور است.

اگر یک تیم در راه دور دارید، یک وبینار راهی عالی برای آموزش آنها در مورد یک نرم افزار جدید، پیش بردن آنها در روشهای استاندارد در انجام فعالیت شرکت، به روزرسانی آنها در مورد آخرین تغییرات و موارد دیگر است. از آنجا که وبینارها قابل ضبط هستند، لازم نیست از غیبت اعضای تیم نگران باشید زیرا می توانید وبینار ضبط شده را برای آنها ارسال کنید.

مصاحبه های تعاملی

همچنین می توانید از وبینارها برای انجام مصاحبه های آنلاین و تعاملی استفاده کنید که مخاطبان شما می توانند در آن شرکت کنند. با آوردن اجرا کننده متخصص، ارزش بیشتری در اختیار مشتریان خود دهید و پس از ثبت نام آنها در وبینار، در معرض دید مخاطبان خود قرار بگیرید.

آموزش مشتری

اگر یک شرکت نرم افزاری دارید، می توانید آموزش محصولات جدید یا محصولات قدیمی به روز شده خود را از طریق برگزاری وبینار به صورت آنلاین و یا به صورت از قبل ضبط شده به مشتریان خود ارائه دهید.

برگزاری وبینار و به طور کلی این دوره ها برای شما سود مالی زیادی دارد زیرا باعث میشود که مشتریان با محصول جدید شما سریعتر ارتباط برقرار کنند و ابهامات ایشان برطرف گردد و نسبت به مجموعه شما احساس رضایت بیشتری داشته باشند و تبدیل به مشتریان دائمی گردند.

 

جمع بندی

برگزاری وبینار یک فرآیند پیچیده است که نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای دقیق است. در زیر چند نکته برای برگزاری وبینار موفق آورده شده است:
1. برنامه‌ریزی دقیق: قبل از برگزاری وبینار، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده شود. باید تاریخ و زمان برگزاری، موضوع و محتوای وبینار، سخنرانان و مدت زمان وبینار را مشخص کنید.
2. استفاده از نرم‌افزارهای مناسب: برای برگزاری وبینار، باید از یک نرم‌افزار مناسب استفاده کنید. نرم‌افزارهایی مانند Zoom، Google Meet و Microsoft Teams برای این منظور مناسب هستند.
3. تست سیستم: پیش از برگزاری وبینار، باید سیستم خود را تست کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند. باید از دستگاه، اینترنت، وب‌کم و میکروفون خود اطمینان حاصل کنید.
4. تدارک وسایل مناسب: برای برگزاری وبینار، باید از وسایل مناسبی مانند وب‌کم، میکروفون، هدفون و تابلو سفید استفاده کنید.
5. ایجاد ارتباط با شرکت‌کنندگان: باید پیش از برگزاری وبینار، با شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید و آنها را از اطلاعات مربوط به وبینار آگاه کنید. همچنین، باید از آنها خواسته شود تا قبل از وبینار سیستم خود را تست کنند.
6. رعایت قوانین حریم خصوصی: باید قوانین حریم خصوصی را رعایت کرده و از دوربین و میکروفون خود در هنگام برگزاری وبینار با دقت استفاده کنید.
7. ضبط وبینار: درصورت امکان باید وبینار را ضبط کنید تا بتوانید آن را برای دیگران در دسترس قرار دهید.
8. ارائه محتوای مفید: در هنگام برگزاری وبینار، باید از محتوای مفید و جذاب استفاده کنید تا شرکت‌کنندگان را جذب کنید و از آن استفاده کنند.
9. ایجاد فضای دوستانه: برای جلب توجه شرکت‌کنندگان، باید فضای دوستانه‌ای ایجاد کنید تا آنها بتوانند با شما و یکدیگر تعامل کنند.
10. جمع‌آوری بازخورد: پس از برگزاری وبینار، باید بازخورد شرکت‌کنندگان را جمع‌آوری کنید تا بتوانید در برگزاری وبینارهای بعدی بهبودهای لازم را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *